Egyre több élelmiszert vásárolnak SZÉP kártyával

2022. május 10. 10:12
Áprilisban tovább növekedett az élelmiszerboltokban a K&H SZÉP kártya használat: a költések közel harmadát itt használták fel.
Egyre több élelmiszert vásárolnak SZÉP kártyával

Február elseje óta van lehetőség arra, hogy a SZÉP kártyabirtokosok élelmiszervásárlásra is felhasználják juttatásaikat. Az eddigi tapasztalatok alapján a kormány által bevezetett módosítás egyre népszerűbb: áprilisban 63%-kal, a teljes február-március-áprilisi időszakban pedig 77%-kal költöttek többet K&H SZÉP kártyával, mint az előző év azonos időszakában. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt három hónapban a K&H SZÉP kártyás költések összege a 7,5 milliárd forintot is meghaladta. Ezen belül pedig hónapról hónapra egyre nagyobb – februárban 24, márciusban 28, áprilisban pedig már 29 százalék – volt az élelmiszerre fordított költések aránya. A növekvő trend akár tovább is folytatódhat, hiszen július 1-jéig meghosszabbították a juttatás ilyen célú felhasználását – derül ki a K&H közleményéből.

A lehetőség továbbra is adott, ugyanis július 1-jéig meghosszabbították a rendelkezést, miszerint élelmiszerüzletekben is felhasználható a juttatás. A boltok is nyitottak az új fizetési eszközre, csak az elmúlt négy hónapban közel 5000 új kereskedővel bővült a K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek száma.

Nemcsak az élelmiszervásárlás miatt népszerű azonban a K&H SZÉP kártya. Az élelmiszervásárlást nem számítva, áprilisban 16%-kal, az elmúlt három hónapot tekintve pedig 29%-kal növekedtek a költések. A használatot tovább erősítheti, hogy a cégek a növekvő bérek mellett, várhatóan egyre inkább élni fognak ezen béren kívüli juttatással is a dolgozók megtartása, ösztönzése érdekében.

Forrás: Adó Online / www.szakszervezetek.hu

 

Kapcsolódó cikkek

Nőtt a képzések szerepe a munkaerő megtartásában

2021. július 12. 08:50
A tréningcégek iparági listáját a Budapest Business Journal legutóbbi összesítése szerint a Training360 vezeti. Nyisztor József ügyvezetőt arról kérdeztük, milyen folyamatok zajlottak a piacon a “Covid-évben”, mely tréningek iránt nőtt meg az érdeklődés. A home office-ban sokan rákaptak a tanulásra: az ő megtartásukban fontosak tényező a releváns képzés felkínálása.