Élelmiszeriparunk meghatározó a világpiacon
Varga Mihály szavai szerint a magyar élelmiszeripar meghatározó szereplője az európai és a világpiacnak. A tavalyi 93 milliárd eurós export bő 7 százalékát az élelmiszeripar adta, az ágazat 2000 milliárd forint értékben állított elő külpiacokon értékesített termékeket.
Az adatok is bizonyítják, nem csak a hazai, de az európai gazdaság szempontjából is meghatározó a magyar élelmiszeripar, mely volumenét tekintve Lengyelország után stabil második helyen áll a kelet-közép-európai régióban - tette hozzá.
A kormány célja az ágazat és ezen belül az élelmiszer-export további bővítése, fejlesztése - hangsúlyozta. Felidézte: a kormány két éve az Irinyi-tervben a nyolc legfontosabb ágazat egyikeként nevesítette az élelmiszeripart, melyben olyan hagyományokkal, kultúrával és szaktudással rendelkezik az ország, melyre lehet építeni. 2015-ben a kormány elindította a Nagyvállalati beruházási támogatási programot, mely a kis-és középvállalkozói kategórián túlnövő és ezzel az uniós támogatások többségéből kiszoruló magyar cégek talpon maradását, versenyképesség-növelését segíti.
A múlt és a teljesítmény támogatandó
"Olyan cégeket szeretnénk támogatni, amelyeknek van múltja, valamint van mögöttük teljesítmény" - mondta, és megjegyezte egyre több vállalkozás, köztük a program keretében az 1,1 milliárd forint összértékű fejlesztéséhez 553 millió forintos támogatást elnyerő Nádudvari Élelmiszer Kft. is képes teljesíteni ezeket a feltételeket.
A társaság ebből a forrásból új üzemrészeket épített és gyártósorokat vásárolt, melyekkel növelni tudja termelését, szélesíteni termékkínálatát és a fokozott élelmiszerbiztonsági elvárásoknak is képes megfelelni. Mindemellett dolgozói létszámát 30 munkavállalóval bővíti.
Vissza a munka világába
Ennek apropóján megemlítette, hogy a hét éve még közel 12 százalékos munkanélküliség 4,5 százalékra apadt. Ennek ellenére a kormány nem mond le arról, hogy a még állástalan 200 ezer embernek és az inaktívaknak is segítsen - a közmunkaprogramok mellett az átképzések és a szakképzési rendszer átalakításának folytatásával - visszatérni a munka világába - hangsúlyozta.
Beszélt az első negyedévben 4,1 százalékot elérő gazdasági növekedésről és úgy fogalmazott: el kell jutni oda, hogy a növekedést mindenki "a saját bőrén is érezze". Hajdú-Bihar megye gazdasági teljesítményét méltatva közölte: az aktív korú lakosságnak több mint 62 százaléka dolgozik, ez mintegy 6 százalékkal haladja meg a 6-7 évvel ezelőtti foglalkoztatási rátát.
A tíz éves vállalkozás fél év alatt valósította meg a beruházást
A Nádudvari márkanév ma már jól cseng a magyar piacon, a kapacitásbővítés a növekvő vásárlói igények kielégítését szolgálja - tette hozzá Volosinovszki János, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezető igazgatója.
A társaság 2007-es 1,8 milliárdos árbevétele 2016-ra elérte a 7,4 milliárd forintot. A beruházás részleteiről szólva közölte: a panírüzem 500 négyzetméterrel bővült és ide új technológiát is vásároltak. A húsüzem alapterülete 600 négyzetméterrel nőtt és egy új hűtőházat is kialakítottak. Idén emellett dinamikus termékfejlesztésbe kezdenek - fűzte hozzá.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter (j2) és Volosinovszki János, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezető igazgatója (j3) a Nádudvari Élelmiszer Kft. új húsüzemében, Nádudvaron 2017. július 19-én. A cégnél egymilliárd forintot meghaladó, több mint 500 millió forintos állami támogatással valósult meg a fejlesztés.
MTI Fotó: Bugány János
elelmiszer.hu