Eltűnik az üdítőkből az édesítő fele
A szövetség közleménye szerint az ágazat vállalkozásai
a termékek receptjének átalakításával, új termékek bevezetésével
csökkentik tovább az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalmát, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát.
Felidézték, hogy a tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként 2010 és 2017 között a termékek átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal mérséklődött, ugyanebben az időszakban a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.
Kiemelték, a csütörtökön bejelentett önkéntes vállalás eredményeként 2020 végéig - a 2017. évi bázishoz képest - a szövetség tagvállalatai további 10 százalékkal csökkentik termékeik átlagos cukor- és kalóriatartalmát.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a hírre reagálva az MTI-vel közölte: a bejelentett cukorcsökkentési vállalások jól mutatják a hazai és nemzetközi vállalatok elkötelezettségét a magyar munkavállalók és a magyar piac iránt.
Az új, innovatív termékek kifejlesztése pedig a remények szerint további kutatás-fejlesztési munkahelyek létrehozását eredményezi majd a magyarországi gyártóegységekben - tette hozzá Szijjártó Péter.
agrotrend.hu / MTI
Kapcsolódó cikkek
Élt 22 évet (1991 – 2013)
Korszerűsítésre koncentrálnak az agrárvállalkozások
Jelenleg a kis- és középvállalkozások több mint fele, 57 százaléka tervez valamilyen fejlesztést. A mezőgazdasági cégek inkább korszerűsítésére koncentrálnak – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.