Három éves a Szupermenta, a NÉBIH termékteszt programja
A NÉBIH 2014 novemberében a vásárlói tudatosság növelése érdekében indította el szemléletformáló kampányát, a Szupermentát. A program célja, hogy a minőség kérdéskörére fókuszálva terméktesztek formájában segítsen a vásárlóknak az élelmiszerek, élelmiszerlánchoz kapcsolódó termékek tudatos kiválasztásában.
A Szupermenta tesztek egyediségét az a komplex vizsgálati rendszer adja, ami magában foglalja a NÉBIH laboratóriumaiban végzett méréseket és a termékek hatósági ellenőrzését is. A vizsgálatsorozat eredményei bárki számára megismerhetők a program hivatalos felületén, a Szupermenta honlapon (www.szupermenta.hu).
A program eddigi 3 éve alatt 40 termékkört vizsgáltak a NÉBIH szakemberei. 1029 terméken mintegy 20 ezer laboratóriumi mérést végeztek. A kedveltségi kóstolásokon 1000-nél is többen vettek részt.
A termékteszt program azonban nem csupán a vásárlóknak, hanem az előállítóknak, forgalmazóknak is szól. A Szupermenta terméktesztjén elért helyezés ugyanis bizonyíték a vásárlóknak és presztízs a gyártónak, forgalmazónak. Éppen ezért volt fontos mérföldkő volt a program során a Szupermenta embléma bevezetése, amelynek használatát 2015 novembere óta kérhetik a vizsgált termékcsoportok dobogós helyezettjei. 2017 novemberéig 18 alkalommal éltek a gyártók, forgalmazók ezzel a lehetőséggel, így egy évig használhatják a Szupermenta emblémát a termékek csomagolásán vagy reklámfelületeiken.
További információk elérhetők a NÉBIH Szupermenta termékteszt oldalán:
nebih.portal.gov.hu