Hogy lehet az, hogy a finnek sokkal több tejet isznak, mint mi?

2017. június 07. 21:18
Kampánnyal növelné a tejtermék-fogyasztást Magyarországon az ágazati terméktanács. Az állami piacvédelmi intézkedésekkel ugyanakkor a tisztességes verseny elérése a cél. Azzal, hogy a kiskereskedelmi láncok is bekapcsolódtak a terméktanács munkájába, hosszú távú stratégiai együttműködés valósul meg a tejágazatban.

Szükség van a tejtermelők összefogására, a feldolgozás és a kereskedelem közös irányítására ahhoz, hogy hosszú távon is biztonságosan nyereségesek legyenek - mondta Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tej világnapi rendezvényén. Szerinte fontos, hogy a fiatal gazdák alkalmazzák az innovációt, a kutatási eredményeket, mert ezzel alacsonyabb önköltség mellett termelhetnek és versenyképesebbek maradhatnak.

A magyar tejipari szektor jelentős változásokon esett át az utóbbi időben, csökkent a tej áfája, bevezették az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszert (ekáer) és áttértek az online pénztárgépek használatára. Az államtitkár a piacvédelmi intézkedéseket azzal indokolta, hogy a legális piaci szereplők tisztességes versenyben működhessenek, a szürkezónában ügyeskedők pedig kiszoruljanak a piacról.

A 25 éve működő terméktanács munkájába 2014 óta a kiskereskedelmi láncok is bekapcsolódtak, ami hosszú távon stratégiai együttműködést tesz lehetővé a tejágazatban. Az orosz embargó érzékenyen érintette a magyar termelőket, ugyanis az orosz piacról kiszorult tejtermékek dömpingáron jelentek meg a magyar piacon – mondta Mélykuti Tibor, a tej terméktanács elnöke. 

A terméktanács a Tejszív kampánnyal a tejtermék-fogyasztás növelését szeretné elérni. Évente 160 millió forintot szánnak marketingre. Amíg Finnországban egy főre vetítve az éves tejfogyasztás 450-460 liter, addig e mutató Magyarországon 150-160 liter között mozog – tette hozzá az elnök. 

agrarszektor.hu

Kapcsolódó cikkek

Az idén a mezőgazdaság is jelentősen hozzájárul a bruttó hazai termék növekedéséhez

2016. december 05. 08:49
Magyarország bruttó hazai terméke 2016 harmadik negyedévében 2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A növekedéshez a legnagyobb mértékben a mezőgazdaság és a piaci szolgáltatások járultak hozzá – mondta Czerván György szakmai fórumon, Cegléden.

Munkavédelmi szakember - keresve sem találni?

2018. szeptember 06. 08:49
A fejlett technológiákkal, újabb és újabb berendezésekkel, modern minőségirányítási rendszerekkel dolgozó nagyvállalatok - a korszerű ismeretekkel, nyelvtudással rendelkező mérnökök mellett - egyre gyakrabban keresnek szakembereket a munkahelyi egészség, biztonság-, és környezetvédelem (EHS) feladatainak megtervezésére, ellátására, irányítására. Épp arra a területre, amelyre számtalan oktatási intézmény kínál közép és felsőfokú képzéseket. A hallgatók pedig beiratkoznak és sokan végeznek is. Akkor hol itt a hiba?