Hogyan adjam el magam az álláspiacon?

2017. december 11. 09:11
Sokszor elhangzik a mondat HR-esek körében, hogy az álláskeresők tekintsenek úgy magukra, mint egy termékre, amit el kell tudni adni a munkaerőpiacon, hiszen saját tudásukat és szakértelmüket kell tudni értékesíteni a munkáltató felé. A hazai munkaerőpiacon minél idősebb valaki, annál nehezebben talál munkát a kialakult negatív sztereotípiák miatt. De vajon hogyan adjuk el magunkat eredményesen? Ki és hogyan segíti a középkorú munkavállalókat? A Restart-Up közösségi kezdeményezés a középkorú munkavállalók foglalkoztatásának elősegítésére jött létre, amelynek keretében kollégánk, Bódogh Gabriella HR tanácsadóként és fotósként tréninget tartott a fotó és megjelenés fontosságáról.

A programon öten kaptak tanácsot önéletrajzuk korrigálásához, és módszereket ahhoz, hogyan javítsák megjelenésüket. Ennek része volt egy profi sminkelést követő fotózás a Karinthy Fotóstúdióban, hogy a képek azonnal a módosított önéletrajzba kerülhessenek. 

A tréning egyik résztvevője, Edit megosztotta eddig szerzett tapasztalatait HR-esekről és munkavállalásról. Edit szakmai pályafutása a rendszerváltást követően egy multinál, marketing szakemberként kezdődött. Akkor még a HR mint önálló szakterület nem létezett, a felvételiztetést az ügyvezető igazgató folytatta le. A multinál eltöltött 13 évet követően egy élelmiszeripari középvállalatnál helyezkedett el marketing vezetőként, ahol a tulajdonos bonyolította le egyszemélyben a felvételi folyamatot. Edit munkája során HR-es tapasztalatokat is szerzett, mivel vezetőként részt vett a toborzás- kiválasztási folyamatokban is, hogy a néha több száz beérkezett pályázóból kiválassza a meghirdetett pozícióra legalkalmasabb jelöltet. 

A cégnél eltöltött pár év után az első munkahelye visszahívta, mert olyan szakembert kerestek, akit nem kellett betanítani és egyből mélyvízbe dobható. 5 év multi-környezet után életmódváltás céljából kulturális területre váltott, ahol marketing-kommunikációval foglalkozott, ám hiányzott neki a széles spektrumú marketingmunka. Két év elteltével régi kollégák keresték meg egy új termék piacra bevezetésével kapcsolatban, és a startup cég marketingjével bízták meg. A céget végül finanszírozási gondok miatt volt kénytelen otthagyni. 
 

Mióta álláskeresésbe kezdett 8 pozíciót pályázott meg, de több helyről egyáltalán nem kapott visszajelzést. Szerinte a nagyvállalati HR-esek elsődleges célja a társosztályok munkaerő igényének kielégítése, és sok munkájuk mellett háttérbe szorul maga a jelentkező. Pozitív példaként hozott fel egy külsős, szabadúszó HR-es hölgyet, aki rögtön visszajelzett és folyamatosan kommunikálta a kiválasztási folyamatot. Végül nem került kiválasztásra, de a felvételi folyamatot pozitívan élte meg. 
 

 
 
 

Edit jelenleg aktív álláskeresőként nyelvtudását frissíti, képzi magát, sportol, és közben elment a Restart- Up tréningjére is. A tréningre azért jelentkezett, mert szerette volna tudni, hogy az internetről összeszedett információk mellett van-e még olyan releváns tudnivaló, ami elősegítheti a sikeres álláskeresést. Úgy érzi, megkapta a visszaigazolást és meggyőződött arról, hogy jó irányba indult el. Önéletrajzával a továbbiakban is szakmailag releváns marketing pozíciókat céloz meg. 
 

 
 

A Restart-Up egyik alapító tagját, Müller Helgát kérdeztük meg a program létrehozása óta tapasztalt eredményekről:

A Restart-Up egy évvel ezelőtti életre hívása óta körülbelül 600 fő csatlakozott a szervezethez, mely taglétszám folyamatosan növekszik. Eddig két kutatást folytattak le, hogy felmérjék a középkorú munkavállalók foglalkoztatási nehézségeit, hogy vajon miért mellőzik a kiválasztási folyamat során álláspályázatukat. 

A szervezet létjogosultságát bizonyítja, hogy egy év alatt a köztudatba beépült, hogy foglalkozni kell a középkorú munkavállalók foglalkoztatásával, ennek köszönhetően a cégek rendszeresen hívják konferenciákra a szervezet alapító tagjait. Elindult álláskereső portáljuk is, ahol partnercégek hirdetik meg kifejezetten középkorú álláskeresőknek szóló hirdetéseiket, amelyekben sikeresen helyezkednek el a megcélzott pályázók. A szervezet szolgáltatásai között karrierfejlesztő workshop, egyéni coaching (nyáron 58 fő vett részt a folyamatban 30 önkéntes coach támogatásával, jelenleg újabb 72 fővel bővült a résztvevői létszám), önismeretfejlesztési és mentorprogram, önéletrajz átnézése, angol tanfolyam és a professzionális megjelenés elsajátítását segítő képzés is szerepel. 

 

hrportal.hu

Kapcsolódó cikkek

Egyre határozottabb lépések a pálmaolaj-felhasználás ellen

2018. február 13. 12:29
A kizárólag környezetbarát termékeket forgalmazó boltokban már jó ideje nem vesznek be olyan terméket a kínálatba, amely pálmaolajat tartalmaz. Olcsó alapanyag, amely valójában tragikusan drága, de is odafigyeléssel mi is tehetünk a jó ügyért.

Ha röpködnek a mínuszok...

2018. február 26. 07:49
Február utolsó hetére rekord hideget jeleznek a meteorológusok. A hideg idő kötelezettséget ró a munkáltatókra: plusz pihenőidőt, fűtést, meleg teát, védőruházatot, sőt adott esetben munka alóli felmentést is biztosítaniuk kell a munkavállalók számára. A munkavállaló ugyanis csak a munkaerejét bocsátja bérfizetés ellenében a munkáltató rendelkezésére, és nem az egészségét.