Húsexportengedélyt kapott Magyarország a Fülöp-szigetekre
2023. január 30. 13:12
Hosszú évek kitartó munkájának eredményeként első alkalommal kaptak húsexportengedélyt magyar vállalatok a Fülöp-szigetek piacára - jelentette be Facebook-bejegyzésben a külgazdasági és külügyminiszter vasárnap.
Szijjártó Péter beszámolt arról, hogy a manilai kormány döntése értelmében hat hazai cég is megkezdheti a szárnyas- és sertéshúskészítmények, valamint élőállat szállítását Délkelet-Ázsia leggyorsabban fejlődő országába. A több mint 112 millió lakost számláló piac hatalmas lehetőséget jelent a magyar élelmiszeriparnak - tette hozzá.
A miniszter azt írta: tárgyalássorozat eredményeként a Fülöp-szigeteki állategészségügyi hatóságok ellátogattak a magyarországi telephelyekre és kiváló állategészségügyi, élelmiszerbiztonsági eredményekről tettek jelentést. A végleges döntés érelmében így a magyar vállalatok számára először nyílik lehetőség arra, hogy magyar húsipari termékeket exportáljanak a Fülöp-szigetekre.
"Munka van még bőven, hiszen egy dokumentációs hiánypótlást követően remélhetőleg további két cég is csatlakozhat a jelenlegi hat exportőrhöz, és abban is biztosak lehetünk, hogy a kiváló magyar termékek csak további lehetőségeket nyitnak meg a magyar gazdaság számára" - közölte bejegyzésében a külgazdasági és külügyminiszter.
forrás: agrotrend.hu
Kapcsolódó cikkek
Brutális eperárak: van, ahol mázsaszámra szedik a rothadt gyümölcsöt
2023. május 30. 15:10
Elstartolt az eperszezon.
Most juthatunk legolcsóbban eperhez. A szezon első igazi gyümölcséből nem árt bespájzolni, főleg mert idén szinte minden gyümölcs esetében hatalmas a fagykár, így sem cseresznyére, sem barackra, de még szilvára sem igazán kell számítani.
Nem is hinnéd, de még a csomagolás színe is befolyásol, amikor leveszel egy terméket a polcról
2024. április 09. 14:26
Ezek a színek befolyásolják a fogyasztókat bio élelmiszerek vásárlásakor.
Az ökológiai élelmiszerek iránti növekvő érdeklődést az egészségesebb és fenntarthatóbb életmód iránti társadalmi váltás hajtja. A fogyasztók környezeti hatások iránti tudatossága növekszik, és olyan termékeket keresnek, amelyek összhangban vannak az értékeikkel.

