Így szervezték át a Magyar Turisztikai Ügynökség irányítását
Május végén mi is beszámoltunk róla, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökséget (MTÜ) 2016 óta vezető Guller Zoltán nagyszabású kormányzati feladatot kapott: a teljes állami informatikai rendszert irányító Digitális Magyarország Ügynökség létrehozásáért és működtetéséért felelős miniszteri biztossá nevezték ki. Emellett továbbra is betölti a Budapesti Gazdasági Egyetem kuratóriumi elnöki pozícióját, és a turizmustól sem szakad el, munkáját az MTÜ elnökeként folytatja tovább – hallhattuk a Haris Parkban tartott szakmai találkozón.
Guller Zoltán a rendezvényen felidézte: tavaly decemberben még úgy tűnt, ismét sínen van az ágazat, és okkal lehetett remélni, hogy Magyarország 2023-ra újra eléri a 2019-es vendégforgalmat. A világban zajló események azonban egy kihívásokkal teli időszak elé állítják a két pandémiás év után újraéledő turizmust. Ez egy új tanulási folyamat lesz mindannyiunk számára, és szükségessé tette az MTÜ működési modelljének átalakítását – fejtette ki.
Gulller Zoltán immár az MTÜ elnökeként dolgozik, a háttérben az új vezérigazgató, Horváth Péter |
Fotó: MTÜ |
Létrehoztak egy 3 tagú igazgatóságot, ennek elnöke Guller Zoltán, tagja Jakab Zsófia, az MTÜ marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettese, valamint Könnyid László, a társaság korábbi turizmusszakmai vezérigazgató-helyettese. Az ügyvezető testület így leképezi a szakmai területet és a jövőben fokozott hangsúly kapó turisztikai marketinget – hangzott el.
Az MTÜ operatív vezérigazgatójává július 26-tól Horváth Pétert nevezték ki, aki a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. éléről érkezett, az ő utódja a Kisfaludy vezérigazgatói székében Suhajda-Molnár Anikó lett.
Változást jelent, hogy a turizmus állami irányításában a korábbi fejlesztési központú személetről áttérnek a marketingfókuszra. A folyamatban lévő turisztikai fejlesztéseket befejezik, de újakat már nem indítanak el – mondta Guller Zoltán.
Horváth Péter az MTÜ fő feladatának nevezte, hogy a turisztikai termékeket eladják |
Fotó: MTÜ |
Az újonnan kinevezett vezérigazgató, Horváth Péter köszöntőjében az MTÜ fő stratégiai céljának nevezte, hogy a Kisfaludy-program keretében elkészült fejlesztéseket, azaz a turisztikai termékeket eladják, mert hitük szerint „ha vendég van, akkor minden van”.A marketingtevékenységhez európai színvonalú innovációként rendelkezésükre áll a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK), ami lehetővé teszi, hogy ne intuíciók alapján hozzanak döntéseket, hanem megfontoltan, széles körű adatok alapján, ami különösen fontos egy nehéz időszakban – fogalmazott.
Szavai szerint az adatlapú irányítás a már elkészült turisztikai fejlesztésekkel együtt lehetővé teszik, hogy ha nem is álló-, de repülőrajtból tudjon majd indulni a magyar turizmus, amin a szakma képviselőivel összefogva, közösen szeretnének dolgozni – tette hozzá.
https://turizmus.com/szabalyozas-orszagmarketing/igy-szerveztek-at-a-magyar-turisztikai-ugynokseg-iranyitasat-1182449