Japán az unión kívül a magyar élelmiszerexport legfőbb célországa

2017. június 20. 08:51
Japán - az unión kívül - a magyar élelmiszerexport legfőbb célországa, ezért is lett az idei Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) díszvendége - jelentette be a földművelésügyi miniszter budapesti sajtótájékoztatóján.

Fazekas Sándor emlékeztetett: Japán dinamikusan bővülő piaca a magyar termékeknek, és egyben a szigetország a legnagyobb ázsiai beruházó Magyarországon. Nagy várakozással tekintünk a távol-keleti ország bemutatkozására a 78., szeptember 20-24 között megrendezendő OMÉK-on – fogalmazott a miniszter. Mint mondta, idén a Hungexpo mellett a Kincsem Park területét is elfoglalja az OMÉK, itt lesznek például az állatbemutatók.

Kép letöltése
 
Fotó: Pelsőczy Csaba/FM



A Kárpát-medence kincseit, a vidék legjavát vonultatják majd fel a termelők és a kereskedők, hogy megmutassák, milyen csodákat rejt a magyar föld, és milyen kiváló minőségű termékeket tudnak előállítani. Ezek nem csak hazánkban, de az egész világon megállják a helyüket. A miniszter kiemelte: a japán emberek előszeretettel fogyasztják a jó minőségű, magyar prémium élelmiszereket. A távol-keleti ország kifinomult étkezési szokásai miatt e piacon csak a nagy hozzáadott értékű, kiváló minőségű termékeknek van létjogosultságuk. Fazekas Sándor példaként említette a mangalicából készült magyar élelmiszereket. 

Kosuge Junichi, Japán magyarországi nagykövete arról beszélt, hogy a távol-keleti szigetország kormánya a köz- és magánszférával közösen tesz erőfeszítéseket a japán élelmiszeripari termékek megismertetésére a világban, és az export növelésére. Ebbe a folyamatba illeszkedik a budapesti bemutatkozás - mondta.

Kép letöltése
 
Fotó: Pelsőczy Csaba/FM



Daróczi László, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója az közölte: idei költségvetésük mintegy 3 milliárd forint. Ebből az OMÉK-ra 1,2 milliárd forint költhető, amit a kormány további 600 millió forinttal toldott meg. Remélik, hogy a látogatók és a kiállítók száma is több lesz a két évvel ezelőttinél, amikor 87 ezren látogattak ki a 900 kiállítót felvonultató vásárra - mondta az ügyvezető igazgató.

Az eseményen készült videó vágatlan változata letölthető a Sajtószobában.

kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Újabb kampány indul a magyar tej népszerűsítéséért

2016. március 18. 07:48
Minden eddiginél nagyobb marketingkampány indul a magyar tej népszerűsítéséért - jelentette be Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter csütörtökön, Budaörsön az egyik áruházláncban tartott sajtótájékoztatón.

Folyamatosan nő a kereslet a biotermékekre

2017. március 27. 08:31
Bár Magyarországon az utóbbi néhány évben nőtt az ökogazdaságok száma, még mindig csak nagyon kis területen történik biotermesztés az ország teljes területéhez képest.