Júliustól az EU-n kívülről rendelt árukra áfát kell fizetni

2021. április 09. 07:53
Július 1-jével megszűnik a 22 eurós értékhatár alatti, az Európai Unión kívülről rendelt áruk áfamentessége - közölte a Magyar Posta Zrt. és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.
Júliustól az EU-n kívülről rendelt árukra áfát kell fizetni

A változás uniós szintű, és azért vezették be, mert az eddigi szabályozás jogosulatlan előnyhöz jutatta az EU-n kívüli kereskedőket, miközben egyre bővült az e-kereskedelem.

 

Az olcsó internetes rendelések áfamentessége jelentős bevételkiesést jelentett az uniós országok költségvetésének is.

 

A jelenleg még érvényes szabályozás szerint az Európai Unión kívülről érkező áruk 22 eurós, nagyjából 7900 forintos összeghatárig vám- és áfamentesek. A 22 és 150 euró közöttiek már csak vámmentesek, de áfát kell fizetni utánuk. Júliustól viszont bármilyen apróságot is vesz valaki az interneten, ha nem uniós országban adják fel, meg kell fizetni utána a 27 százalékos áfát.

Az uniós áfairányelv változása a Magyar Posta Zrt.-re is terhet ró, júliustól ugyanis válogatás nélkül vámeljárás alá kell vonniuk minden olyan csomagot, amelyben árut sejtenek. A vállalat azt írta: ez a változás akár százszorosára is növelheti a napi vámeljárások számát a Nemzetközi Posta Kicserélő Központban.

 

Éppen ezért automatikus vámeljárással készülnek a jogszabályváltozásra.

 

A tervek szerint a vámügynöki szolgáltatás díja is termékértékhez igazítottan sávos lesz. Ez jelenleg egységesen 3500 forint, amennyiben a postát bízzuk meg a vámkezeléssel. Ha nem, akkor 1000 forintot kérnek a közreműködésért.

 

Forrás: hvg.hu / fataj.hu

 

Kapcsolódó cikkek

Így adózik a Szép-kártya 2021-ben

2021. január 11. 09:03
A Széchenyi pihenő (Szép) kártya 2021-ben érvényes tudnivalóira hívta fel a figyelmet a NAV a honlapján.

A dolgozó érték - a vezető felelőssége, hogy ne csak szlogen legyen

2021. augusztus 03. 08:38
Egy szervezet legfontosabb értéke az ember – különösen a járványhelyzet fennállása óta egyre többet hallani ezt az állítást, amely meglepő módon sokszor mintha az újdonság erejével hatna. Holott, ha jobban belegondolunk, minden szám, teljesítmény, eredmény, sőt az ügyfelek és végső soron a profit is az emberek munkájából származik. A vezetőnek nem csak tudatában kell lennie ennek, hanem eszerint is cselekedni. De mi minden tereli el a figyelmet erről a célról? Polgár Zita, vezetői és önismereti mentor írása.