Középpontban a kiváló minőségű magyar élelmiszer
A rendezvény népszerűsíteni kívánja a minőségi magyar élelmiszereket, valamint gyártóikat is meg szeretné ismertetni a szélesebb nyilvánossággal – fogalmazott a miniszter, aki emlékeztetett: széles körű társadalmi és szakmai vitára bocsátotta az agrártárca Magyarország élelmiszergazdasági stratégiai programját, amely 2050-ig kívánja megszabni a fejlesztési irányokat. A cselekvési terv fontos célkitűzése, hogy az élelmiszergazdaság teljesítménye a magyar gazdaságon belül érje el a 25 százalékot, exportjának értéke 20 milliárd euróra nőjön a tavalyi 8 milliárdról, a főállású foglalkoztatottak száma pedig 750 ezer legyen. Mindez a magyar élelmiszergazdaság versenyképességének erősödését célozza.
Fazekas Sándor hangsúlyozta: az idei Coop Rally célja az egészséges magyar tej fogyasztásának népszerűsítése. A tejágazat a magyar mezőgazdaság meghatározó ágazata. A Földművelésügyi Minisztérium 2016-ban minden eddiginél többet, 63,5 milliárd forintot fordít az ágazat támogatására, amely a kormány döntésének eredményeként az unióban a második legmagasabb tejtermelőknek szóló támogatás. A miniszter kifejtette: jövőre 5 százalékra csökken a friss tej áfája, ezáltal nemcsak olcsóbb és megfizethetőbb lesz a magyar családok számára ez a fontos élelmiszer, hanem várhatóan a kereslet is nő a boltokban. A hazai tejipari szereplők 85 százaléka hazai tulajdonban van, akik egészséges, kiváló minőségű élelmiszerrel látják el a lakosságot, egyúttal több ezer ember megélhetését biztosítják. A Magyarországon, magyar munkaerő segítségével előállított hazai tej és tejtermékek biztonságosak, egészségesek, vitaminokban és tápanyagokban gazdagok – mondta a tárcavezető.
Zsigó Róbert, az FM élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára egyebek mellett arról is szólt, hogy a kormány és a szaktárca egyaránt elkötelezett az élelmiszergazdaságban tevékenykedő, a szabályokat szem előtt tartó és azokat alkalmazó termelők és vállalkozások mellett. A rendszeres élelmiszerlánc-ellenőrzések mellett az államtitkár ezért is rendelte el tavasszal a tejágazat és a tejpiac, kiemelten az UHT tejek ellenőrzését. A kormány célja a magyar tejtermelők segítése mellett az is, hogy megvédje a magyar fogyasztókat a silány minőségű tejektől.
A vállalkozások versenyképességének megőrzéséhez elengedhetetlen a fejlesztés is – fogalmazott az államtitkár. Mint mondta, a fejlesztéshez nyújt segítséget Magyarország közép- és hosszú távú élelmiszeripari fejlesztési stratégiája, melyet a Kormány 2015 májusában fogadott el. Zsigó Róbert fontosnak nevezte az élelmiszer-védjegyek rendszerezését is, ezek ugyanis nemcsak a termék piaci ismertségét növelik, hanem a fogyasztót is segítik a minőségi áru kiválasztásában.
A Coop Rally szervezője, a magyar tulajdonban lévő Coop csoport 3-4 százalékos árbevétel-növekedést tervez az idén. A Coop üzletlánc 1650 településen, több mint 2600 üzletben, mintegy 32 000 munkatárssal az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató. A bolthálózatban forgalmazott magyar termékek aránya az összforgalom több mint 80 százalékát, a márkatermékek 90 százalékát teszi ki.
Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke kiemelte: a Coop Rally megszervezésével sikerült a széles nyilvánosság figyelmét a magyar élelmiszerekre és gyártóira irányítani. Mint mondta, a cég számára fontos a társadalmi felelősségvállalás is: egyebek közt a magyar olimpiai mozgalom és az elesettek támogatása. Utóbbiak segítésére az utóbbi öt évben 110 millió forintot fordítottak.
Forrás: kormany.hu