Megszólalt a kormány a szép csendben eldöntött óriási munkaügyi módosításról

2020. április 14. 07:57
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium tájékoztatása szerint a 24 hónapos munkaidőkeret egyoldalú elrendelésének lehetőségével a kormány a munkaszervezést igyekezett rugalmasabbá tenni.

Teljes mértékben a munkavállalókra tolja a járvány kezelésének a költségeit - vélekedett az RTL Klub híradójának nyilatkozva László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke.

A szakszervezet szerint a tőkeerős multinacionális vállalatoknak a következő két évben teljesen kiszolgáltatottak lesznek a dolgozók és folyamatos túlórát vagy hétvégi munkavégzést is elrendelhetnek a cégek, hogy a mostani leállások miatt kieső munkaórákat ledolgozzák a munkavállalók.

Az a munkáltató, aki megteheti, hogy 1-2 hétre, vagy akár hónapra megelőlegezi a munkabért a leállás miatt, ő felé most eladósodik a munkavállaló és ezt az adósságot kell visszafizetni akár 24 hónap alatt - magyarázta a szakszervezeti vezető, aki szerint 1 éves munkaidőkerettel is kezelhető lett volna a jelenlegi válság.

A MUNKASZERVEZÉST IGYEKEZTEK RUGALMASABBÁ TENNI. AZ INTÉZKEDÉS SZERINTÜK NAGY MÉRTÉKBEN HOZZÁJÁRULHAT A MUNKAHELYEK MEGVÉDÉSÉHEZ. HISZEN A MUNKÁLTATÓK ÍGY HOSSZABB IDŐTARTAMOT ALAPUL VÉVE IS BEOSZTHATJÁK A MUNKAIDŐT, AMIVEL A BÉREK NEM CSÖKKENNEK.

Ennek kapcsán csak mellékesen jegyezzük meg, hogy érdekes, a 24 hónapos munkaidőkeretről szóló kormányzati döntést egyetlen sajtótájékoztatón sem jelentették be a kormány tagjai, csak a nagypénteki rendeletcunamiból olvashatták ki az érintettek.

Az RTL kereste a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségét is, de nem kívánták kommentálni a kormány döntést.

portfolio.hu

Kapcsolódó cikkek

HR a'la tehetség megspékelve pofátlansággal

2019. július 17. 08:25
A HR-eseknek a divathullámoknak való behódolás helyett kellően tehetségesnek kell lennie ahhoz, hogy a saját, kifinomult megoldásaikat megalkossák. De ez még nem elég, ráadásul kellően pofátlannak is kell lenniük - Andó Ildikó írása a Vezetői Mesterműhelyben jelent meg a HR Blogon.
Hogy mi is a HR? Ahány humános, tán annyi a válasz. Én speciel így látom.
 

“Segítség, problémás munkavállaló! Mit tegyek?”

2019. december 03. 09:17
A problémás munkavállalókról szóló beszélgetéssel folytatódott az OPL Ügyvédi Iroda HR reggelik rendezvénysorozata. November 21-én egy budai közösségi irodában két HR vezető, egy toborzási szakember és az iroda munkajogi csapatánk vezetője elemezte azt, hogyan szűrhető ki a problémás jelölt a felvételi interjún, munkavállalóként a próbaidő alatt, illetve mit lehet tenni, ha a már régebben ott dolgozó kolléga válik a cég számára mérgezővé. A reggeli fő üzenete: ne féljünk tőle megszabadulni, de alaposan készüljünk fel.