Nemzetközi összefogás a mezőgazdasági együttműködés jegyében

2018. május 30. 09:36
Magyarország, Kína és a Kelet-Közép-Európai Országok Közös Nyilatkozatba foglalták a mezőgazdasági együttműködési javaslataikat azon a magas szintű ülésen, melyet május 23-25. között tartottak Vilniusban, Litvániában.
 

Az Agrárminisztérium képviseletében Gál Péter helyettes államtitkár vett részt az élelmiszer- és élelmezésbiztonsági, valamint az élelmiszerek minőségét érintő találkozón, melynek fő témája az élelmiszer-veszteség és az élelmiszer-hulladékok csökkentése volt.

A politikai szintű tárgyalásokon túl kínai logisztikai cégek is bemutatkoztak; ismertették azokat a már megvalósult kikötő-fejlesztési projektjeiket, melyek elősegíthetik a kelet-közép-európai, így a magyar élelmiszergazdasági termékek exportját Kínába. A tárgyalások során szó esett az elektronikus kereskedelem fejlesztéséről, valamint nemzeti standok, mint állandó termék-kiállítások felállításának lehetőségéről a shenzeni kikötő területén.

Az esemény záróülésén  17 ország állami vezetői a jövő lehetséges irányvonalait, a további fejlesztési lehetőségeket tekintették át az „Okos mezőgazdaság” szemszögéből. A tagországok elsősorban azt tárgyalták, hogy az új innovatív és digitalizációs fejlesztések hogyan hatnak az élelmiszer- és az élelmezésbiztonságra.

Az ülésen részt vevő felek azonosították a gazdasági kapcsolatok új fejlesztési lehetőségeit, valamint javaslatokat tettek az együttműködés hatékonyabb folytatására. A részt vevő országok végezetül Közös Nyilatkozatban foglalták össze a formáció jövőbeni működésének sarokpontjait.

kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Mezőgazdasági összeírást tart a KSH

2017. november 20. 08:22
Mezőgazdasági összeírást tart Központi Statisztikai Hivatal (KSH), az Egyéni gazdaságok decemberi összeírása, 2017 elnevezésű mezőgazdasági adatgyűjtést november 15. és december 15. között végzik – közölte az MTI.

Nem megtartani kell a fiatalokat, hanem megdolgoztatni

2018. július 27. 10:00
Sokan panaszkodnak mostanában a munkaerőhiányra, és arra, hogy nem tudják megtartani a fiatalokat. Az Emocionális Marketing Kft. (EM) kutatása arra világít rá, hogy már a kérdésfelvetés is XX. századi gondolkodásra utal. „Olyan ez, mint a csocsóasztal és a babzsák a közösségi térben: kitalálója szerint iszonyú laza, a fiatalok viszont felé sem néznek” - mondja Steigervald Krisztián az EM igazgatója.