Rekordbevétel és komoly beruházási tervek a Nádudvarinál

2024. május 22. 15:12
Csaknem a negyedével nőtt tavaly, és túllépte a húszmilliárd forintos szintet a Nagisz csoporthoz tartozó Nádudvari Élelmiszer Kft. nettó árbevétele, miközben az eredmény is a többszörösére nőtt – nyilatkozta a Világgazdaságnak Nagy Ádám, a társaság ügyvezető igazgatója. A vállalat jelentős beruházást is tervez a közeljövőben, évi 10 ezer tonna feletti kapacitású mirelit üzem épülhet a nádudvari telephely melletti területen.
Rekordbevétel és komoly beruházási tervek a Nádudvarinál
A tervezett mirelitüzem látványterve / Fotó: Nádudvari Élelmiszer Kft.
 
Történetének legsikeresebb évét zárta 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft. – nyilatkozta a Világgazdaságnak Nagy Ádám, a társaság ügyvezető igazgatója. A vállalat nettó árbevétele tavaly meghaladta a 20,5 milliárd forintot, amely 23 százalékkal magasabb az előző évinél. Az árbevétel mellett a pénzügyi eredmények is jelentősen javultak a társaságnál. Az EBITDA megközelítette az 1,7 milliárd forintot, miközben az adózás előtti eredmény 1,2 milliárdot tett ki, ami csaknem a háromszorosa a 2022-ben elértnek.
 
Történetének legsikeresebb évét zárta 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft. – nyilatkozta a Világgazdaságnak Nagy Ádám, a társaság ügyvezető igazgatója. A vállalat nettó árbevétele tavaly meghaladta a 20,5 milliárd forintot, amely 23 százalékkal magasabb az előző évinél. Az árbevétel mellett a pénzügyi eredmények is jelentősen javultak a társaságnál. Az EBITDA megközelítette az 1,7 milliárd forintot, miközben az adózás előtti eredmény 1,2 milliárdot tett ki, ami csaknem a háromszorosa a 2022-ben elértnek.
 
Nagy Ádám: az idén is folytatná az expanziót a Nádudvari / Fotó: Sorok Péter
 
Az ügyvezető igazgató elmondta: a kedvezőtlen külső környezet ellenére elért dinamikus bevételnövekedés annak köszönhető, hogy mindhárom fő termékcsoportnál – a tej-, hús- és mirelit üzletágban – sikerült növelni az értékesítési volument miközben a piac egészén a legtöbb területen visszaesés mutatkozott, emellett a gyártási hatékonyságon is sikerült javítani. „Az átadói árak második negyedévtől megfigyelhető jelentős csökkenése is kihívást jelentett számunkra, ami még értékesebbé teszi az elért eredményeinket, amely igazi csapatmunka eredménye, hiszen minden dolgozónk részese ennek a sikernek” – emelte ki az ügyvezető igazgató.
 
Ami az egyes területek teljesítményét illeti, a tej üzletágban a Nádudvari egyik célkitűzése az, hogy a joghurtpiacon meghatározó szereplővé váljon. Tavaly jelentős lépéseket sikerült tenni e cél megvalósítása felé, miközben – a negyedik negyedévben – már megjelentek az ízesített joghurtok piacán is. 
Hírek - Nádudvari Élelmiszer - Tudjuk, mi kell otthonra
 A vonatkozó statisztikák alapján a magyar joghurtpiacon 75 százalék környékére tehető az import aránya, célunk, hogy ez az arány csökkenjen, és növekedjen a minőségi, magyar tejből, magyar gyártásban készülő gyümölcsjoghurtok aránya – emelte ki az ügyvezető igazgató.

Kapcsolódó cikkek

„A hazaiban több van” üzenettel indul idén a Hazai Termékek Hónapja

2023. augusztus 28. 11:39
Remek alkalom arra, hogy a hazai értékek mellett, a hazai termékek is középpontba kerüljenek.
 
Az idei már a harmadik év, hogy augusztusban integrált kommunikációban részesülhetnek azok a gyártók, akik részt kívánnak venni a hazai termékek hónapja akcióban. Ennek keretében a Magyar Termék ernyőkommunikációja alatt megjelennek online és offline felületeken egyaránt, üzletlánci akciókban, sőt országos lefedettségű TV és citylight kampányban is hirdethetnek a védjegyes terméket gyártó és forgalmazó partnerek.
 

Kampány indult a fenntartható európai bor, paradicsom és a juh- és kecskesajt fogyasztásának népszerűsítésére

2022. december 16. 11:25
A bor, a juh- és kecskesajt és a paradicsom meghatározzák az európai embereket, nem pusztán a velük kapcsolatban kialakult fogyasztási szokások, hanem a teljes előállítási folyamatuk miatt is.