Visszaszólt Győrffynek a CBA: nem tolnak ki a magyar tejekkel

2016. október 06. 07:53
Támogatja a CBA Kereskedelmi Kft. a tej áfakulcsának csökkentését és elkötelezett a magyar tejtermékek iránt is – reagált a vállalat arra a közleményre, amelyben Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke „szégyennek és tragikusnak” nevezte, hogy a NAK tejpiaci egyeztetésén a magyar tulajdonú üzletláncok – így a CBA – képviselői nem vettek részt. Az ágazati szereplők szerint növelni kell a belföldi tejfelvásárlási árakat, különben a tehéntartók külföldön adják el a tejet, itthon pedig hiány alakulhat ki.

A CBA Kereskedelmi Kft. a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács egyeztetésein, illetve a Mélykuti Tibor terméktanácsi elnökkel folytatott személyes megbeszéléseken már többször jelezte, hogy maximálisan támogatja a tej áfájának csökkentését, ami enyhítheti a termelők problémáit – fogalmazott MTI-hez eljuttatott közleményében a társaság. A magyar üzletlánc továbbra is elkötelezett a magyar termékek, így a magyar tejtermékek iránt is - tették hozzá.

Mint ismert, Győrffy Balázs tegnap „szégyennek és tragikusnak” minősítette, hogy a NAK-nál tartott tejpiaci egyeztetésen éppen a magyar tulajdonú üzletláncok – a CBA mellett a Coop és a Reál – nem vettek részt. A megbeszélésen a tejek áfakulcsának további csökkentése mellett arról volt szó, hogy növelni kell a nyomott hazai tejfelvásárlási árakat, különben az állattartók a jobb árat kínáló exportpiacokon értékesítik a tejet, belföldön pedig tejhiány alakulhat ki.

agrarszektor.hu

Kapcsolódó cikkek

Őstermelők és élelmiszeriparban dolgozók figyelem: számít az Ön véleménye!

2018. augusztus 21. 08:47
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) és a Hétfa Kutatóintézettel (HKI) közös felmérésében az őstermelőket kérdezik a járulékfizetési gyakorlatról, az élelmiszer-gazdasági vállalkozások esetében pedig a foglalkoztatási nehézségeit és piacra jutási problémáit igyekeznek feltárni - ehhez kérik az érintettek segítségét.

Az édességeknél magas a gyártói márkák részaránya

2016. március 22. 07:44
A magyar édesipar kezd magára találni, de attól még messze van, hogy régi fényét visszanyerje. Márpedig az édesiparnak– globális szinten is – rengeteg új feladatot kell megoldania. A hatalmas választék miatt ma már csak a legkülönlegesebb termékekkel lehet kiemelkedni. A magyar édesipar képes megfelelni a kihívásoknak, de ehhez nagy szüksége lenne a szakképzett munkaerő megtartását célzó támogatásokra is – többek között ez hangzott el a Magyar Édességgyártók Szövetségének húsvéti sajtótájékoztatóján.