Hiába "trendi" kisboltban vásárolni, mégis a multikat választjuk

2016. november 14. 08:34
Lassult az élelmiszerek kiskereskedelmének növekedési üteme az idei első három negyedévben - közölte a Nielsen.

A piackutató cég kutatása szerint az élelmiszerek bolti forgalma mintegy 1200 milliárd forint volt ez év január-szeptemberben, 2 százalékkal volt több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A múlt év első három negyedévében még 7 százalékkal emelkedett az eladás az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Mennyiségben 1 százalékos csökkenést regisztrált a piackutató az idei első kilenc hónapban, míg egy évvel korábban még plusz 7 százalék volt ez a mutató.

Az átlagos 2 százalékot meghaladó mértékben nőtt például a  gyümölcslé (6 százalék), az édes keksz (7 százalék), a kutyaeledel (6 százalék), a macskaeledel (8 százalék), az étolaj (8 százalék) és az energia- és sportitalok (6 százalék) forgalma értékben.bolt

fotó: Shutterstock

A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem zömét közel 15 ezer hagyományos 200 négyzetméteres vagy annál kisebb bolt alkotja, ezek forgalma az általános trendtől eltérően, értékben csökkent a harmadik negyedévben.

A többi bolttípusban viszont nőttek a bevételek: a hipermarketekben 2 százalékkal, a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 400-2500 négyzetméteres szegmensben 4, a 202-400 négyzetméteres boltokban pedig 6 százalékkal - áll a közleményben.

agroinform.com

Kapcsolódó cikkek

Figyelmeztető demonstrációra készül a Magyar Szakszervezeti Szövetség

2022. január 14. 08:06
A pedagógus társadalom melletti szolidaritás és a MASZSZ-tagszervezetek bértárgyalásainak támogatása érdekében

Helló, itt a terep menedzsered beszél!

2019. április 17. 08:00
"Sokszor esnek vezetők abba a hibába, hogy túl sok időt töltenek el az íróasztal mellett számok elemzésével és táblázatok készítésével. Én csak úgy hívom őket, hogy ők az „excel” vagy „desk” menedzserek. Tölts minél több időt terepen, beszélgess értékesítőiddel formálisan és informálisan, és meglátod termelni fogják az eredményeket" - Hamsik Gábor írt cikket a HR Blogon az értékesítők motiválásáról.