Hiába "trendi" kisboltban vásárolni, mégis a multikat választjuk

2016. november 14. 08:34
Lassult az élelmiszerek kiskereskedelmének növekedési üteme az idei első három negyedévben - közölte a Nielsen.

A piackutató cég kutatása szerint az élelmiszerek bolti forgalma mintegy 1200 milliárd forint volt ez év január-szeptemberben, 2 százalékkal volt több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A múlt év első három negyedévében még 7 százalékkal emelkedett az eladás az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Mennyiségben 1 százalékos csökkenést regisztrált a piackutató az idei első kilenc hónapban, míg egy évvel korábban még plusz 7 százalék volt ez a mutató.

Az átlagos 2 százalékot meghaladó mértékben nőtt például a  gyümölcslé (6 százalék), az édes keksz (7 százalék), a kutyaeledel (6 százalék), a macskaeledel (8 százalék), az étolaj (8 százalék) és az energia- és sportitalok (6 százalék) forgalma értékben.bolt

fotó: Shutterstock

A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem zömét közel 15 ezer hagyományos 200 négyzetméteres vagy annál kisebb bolt alkotja, ezek forgalma az általános trendtől eltérően, értékben csökkent a harmadik negyedévben.

A többi bolttípusban viszont nőttek a bevételek: a hipermarketekben 2 százalékkal, a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 400-2500 négyzetméteres szegmensben 4, a 202-400 négyzetméteres boltokban pedig 6 százalékkal - áll a közleményben.

agroinform.com

Kapcsolódó cikkek

B.Ú.É.K. !

2020. január 06. 09:02
  jévi köszöntő

A Starbucks amerikai dolgozói szakszervezetet alapítanak, hiába ágál ellene kétségbeesetten a gigacég

2021. augusztus 30. 08:55
A Nespressohoz és a Starbuckshoz köthető guatemalai kávéültetvényeken gyerekmunkásokat alkalmaznak