Magyar alapanyagokat a menzára!

2017. december 13. 12:49
A piac három meghatározó szereplőjének összefogásával elindult a Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán Program (HAMM). A program eredményeként a 2017/2018-as tanévtől hangsúlyosabban jelennek meg a magyar gyártók termékei az ételek hozzávalói között.

A Hungast cégcsoport elsőként az Univerrel és Gyermelyi Zrt-vel kötött stratégiai megállapodást, és további gyártókkal tárgyal a csatlakozásról. Páger Zsolt, a Hungast üzletfejlesztési igazgatója szerint a naponta 11 megyében, mintegy 700 tálalási helyen 180 ezer fogyasztót ellátó közétkeztető cégcsoport számára alapvető fontosságú, hogy a magyar beszállítókat, termékeiket és alapanyagaikat receptúráiban felhasználja és népszerűsítse fogyasztói, intézményi partnerei körében. Fontosnak tartják, hogy fogyasztóik (kiemelten a gyermekek) megismerjék a magyar alapanyagok választékát, és tudatában legyenek az egészséges élelmiszerek egészséges életmódot támogató összetevőinek.

Katona Péter, az Univer értékesítési igazgatója elmondta, hogy az Univer számára a kereskedelmi vendéglátás és a közétkeztetés kiemelten fontos, hiszen forgalmának 20 százalékát adja a gasztroszektor. Bokros Gábor, a Gyermelyi Zrt. marketing igazgatóhelyettese szerint a cégnek azért is jó a mostani megállapodás, mert tésztaforgalmuk 30 százalékát a közétkeztető és vendéglátó cégeknek szánt termékek teszik ki.

A Hungast csoport közölte: a program önkéntes vállalás cégcsoport részéről, nem tartalmaz állami finanszírozást. Korábban is a magyar alapanyagok beszerzését részesítették előnyben, de a most megkötött stratégiai megállapodások ezt még hangsúlyosabbá teszik. A Gyermelyi Zrt.-től 640 tonna száraztésztát, az Univer Zrt-től további 220 tonna alapanyagot vásárol a Hungast csoport éves szinten. A HAMM-termékek esetében a cél a lehető legmagasabb részarány elérése. A tervek szerint a program 2018 végére termékkategóriánként 2-3 stratégiai beszállítóval bővül.

 

nak.hu

Kapcsolódó cikkek

Visszaszólt Győrffynek a CBA: nem tolnak ki a magyar tejekkel

2016. október 06. 07:53
Támogatja a CBA Kereskedelmi Kft. a tej áfakulcsának csökkentését és elkötelezett a magyar tejtermékek iránt is – reagált a vállalat arra a közleményre, amelyben Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke „szégyennek és tragikusnak” nevezte, hogy a NAK tejpiaci egyeztetésén a magyar tulajdonú üzletláncok – így a CBA – képviselői nem vettek részt. Az ágazati szereplők szerint növelni kell a belföldi tejfelvásárlási árakat, különben a tehéntartók külföldön adják el a tejet, itthon pedig hiány alakulhat ki.

Agrárbiztosítások, ökogazdaságok modernizálása, tavaszi gyomirtás

2017. január 16. 07:31
Új együttműködéssel terjesztené el a biztosításokat a kamara, felesleges a tejkibocsátás csökkentése, így készüljünk a tavaszi gyomirtásra – az Agroinform.hu heti hírösszefoglalója.