Rég drágultak ennyire gyorsan az élelmiszerek Magyarországon

2020. augusztus 11. 08:19
Két és fél éve nem látott tempóban emelkednek az élelmiszerárak egy friss felmérés szerint. A három vizsgált hazai hipermarket mindegyikében legalább 10 százalékkal emelkedett a Privátbankár Árkosár ellenértéke; a vizsgált termékek felénél két, az alma több mint kétszeresére drágult egy év alatt.
Rég drágultak ennyire gyorsan az élelmiszerek Magyarországon

Bár havi összehasonlításban stagnáltak az élelmiszerárak a Privátbankár.hu friss Árkosár-felmérése szerint, tavaly augusztushoz képest igen jelentős áremelkedést mért a portál: mindhárom vizsgált hazai hipermarketben kétszámjegyű áremelést tapasztaltak. A 11,8 százalékos átlagos éves áremelkedés azt jelenti, hogy 2318 forinttal többe kerül most a nagybevásárlás a hipermarketekben, mint egy évvel ezelőtt.

(Fotó: Pexels.com)

(Fotó: Pexels.com)

 

Éves összehasonlításban csak a banánnál, a krumplinál és a chipsnél mértek 10 százalékot meghaladó árcsökkentést, rengeteg terméknél viszont 10 százalékot meghaladó áremelést találtak tavaly augusztushoz képest.

 

Az áremelkedést az alma vezeti: most már 133 százalékkal többe kerül, mint egy évvel ezelőtt, ráadásul a kínálat is erősen beszűkült. A gyümölcs átlagára már 700 forint körül jár kilónként.

30 százalékot meghaladó éves áremelkedést mértek a tojásnál, 20 százalék körülit a kávénál, párizsinál, a cukornál, a Túró Rudinál és a tejfölnél is. Mindemellett több mint 10 százalékkal drágább idén az ásványvíz, a kóla, egyes tömény szeszesitalok, a margarin, a sajt, az étolaj, a tea és a kávé is, mint tavaly.

A 30 vizsgált termék felénél mértek legalább 10 százalékos éves áremelkedést.

 

Rég drágultak ennyire gyorsan az élelmiszerek Magyarországon
2020. augusztus 10. hétfő - 18:17 / piacesprofit.hu

Két és fél éve nem látott tempóban emelkednek az élelmiszerárak egy friss felmérés szerint. A három vizsgált hazai hipermarket mindegyikében legalább 10 százalékkal emelkedett a Privátbankár Árkosár ellenértéke; a vizsgált termékek felénél két, az alma több mint kétszeresére drágult egy év alatt.

Bár havi összehasonlításban stagnáltak az élelmiszerárak a Privátbankár.hu friss Árkosár-felmérése szerint, tavaly augusztushoz képest igen jelentős áremelkedést mért a portál: mindhárom vizsgált hazai hipermarketben kétszámjegyű áremelést tapasztaltak. A 11,8 százalékos átlagos éves áremelkedés azt jelenti, hogy 2318 forinttal többe kerül most a nagybevásárlás a hipermarketekben, mint egy évvel ezelőtt.

(Fotó: Pexels.com)

(Fotó: Pexels.com)

 

Éves összehasonlításban csak a banánnál, a krumplinál és a chipsnél mértek 10 százalékot meghaladó árcsökkentést, rengeteg terméknél viszont 10 százalékot meghaladó áremelést találtak tavaly augusztushoz képest.

 

Az áremelkedést az alma vezeti: most már 133 százalékkal többe kerül, mint egy évvel ezelőtt, ráadásul a kínálat is erősen beszűkült. A gyümölcs átlagára már 700 forint körül jár kilónként.

30 százalékot meghaladó éves áremelkedést mértek a tojásnál, 20 százalék körülit a kávénál, párizsinál, a cukornál, a Túró Rudinál és a tejfölnél is. Mindemellett több mint 10 százalékkal drágább idén az ásványvíz, a kóla, egyes tömény szeszesitalok, a margarin, a sajt, az étolaj, a tea és a kávé is, mint tavaly.

A 30 vizsgált termék felénél mértek legalább 10 százalékos éves áremelkedést.

A felmérés részletes eredményei itt olvashatóak

https://privatbankar.hu/cikkek/vasarlo/durvan-elszalltak-az-elelmiszerarak-10-szazalek-fole-kerult-az-eves-aremelkedes.html

 

piacesprofit.hu

Kapcsolódó cikkek

9+1 érv, hogy miért együnk sok cseresznyét

2020. június 11. 13:57
2020. június 10. – Az „istenek eledele” – így nevezték a cseresznyét az ókorban. Napjainkra már közel 1000 fajta cseresznye létezik szerte a világban, különböző színnel, mérettel, ízzel.

Koronavírus: elkezdték felhalmozni a tartós élelmiszereket a magyarok?

2020. február 26. 08:32
Bár még nincs igazoltan koronavírusos beteg Magyarországon, információink szerint sok magyar elkezdett felhalmozni egy esetleges lezárástól tartva. Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint trendszerűen nem jelent még meg ez a magyar kiskereskedelemben, de nem számítanánk fennakadásokra, ha hirtelen mindenki nagybevásárolni indulna.