Rég drágultak ennyire gyorsan az élelmiszerek Magyarországon

2020. augusztus 11. 08:19
Két és fél éve nem látott tempóban emelkednek az élelmiszerárak egy friss felmérés szerint. A három vizsgált hazai hipermarket mindegyikében legalább 10 százalékkal emelkedett a Privátbankár Árkosár ellenértéke; a vizsgált termékek felénél két, az alma több mint kétszeresére drágult egy év alatt.
Rég drágultak ennyire gyorsan az élelmiszerek Magyarországon

Bár havi összehasonlításban stagnáltak az élelmiszerárak a Privátbankár.hu friss Árkosár-felmérése szerint, tavaly augusztushoz képest igen jelentős áremelkedést mért a portál: mindhárom vizsgált hazai hipermarketben kétszámjegyű áremelést tapasztaltak. A 11,8 százalékos átlagos éves áremelkedés azt jelenti, hogy 2318 forinttal többe kerül most a nagybevásárlás a hipermarketekben, mint egy évvel ezelőtt.

(Fotó: Pexels.com)

(Fotó: Pexels.com)

 

Éves összehasonlításban csak a banánnál, a krumplinál és a chipsnél mértek 10 százalékot meghaladó árcsökkentést, rengeteg terméknél viszont 10 százalékot meghaladó áremelést találtak tavaly augusztushoz képest.

 

Az áremelkedést az alma vezeti: most már 133 százalékkal többe kerül, mint egy évvel ezelőtt, ráadásul a kínálat is erősen beszűkült. A gyümölcs átlagára már 700 forint körül jár kilónként.

30 százalékot meghaladó éves áremelkedést mértek a tojásnál, 20 százalék körülit a kávénál, párizsinál, a cukornál, a Túró Rudinál és a tejfölnél is. Mindemellett több mint 10 százalékkal drágább idén az ásványvíz, a kóla, egyes tömény szeszesitalok, a margarin, a sajt, az étolaj, a tea és a kávé is, mint tavaly.

A 30 vizsgált termék felénél mértek legalább 10 százalékos éves áremelkedést.

 

Rég drágultak ennyire gyorsan az élelmiszerek Magyarországon
2020. augusztus 10. hétfő - 18:17 / piacesprofit.hu

Két és fél éve nem látott tempóban emelkednek az élelmiszerárak egy friss felmérés szerint. A három vizsgált hazai hipermarket mindegyikében legalább 10 százalékkal emelkedett a Privátbankár Árkosár ellenértéke; a vizsgált termékek felénél két, az alma több mint kétszeresére drágult egy év alatt.

Bár havi összehasonlításban stagnáltak az élelmiszerárak a Privátbankár.hu friss Árkosár-felmérése szerint, tavaly augusztushoz képest igen jelentős áremelkedést mért a portál: mindhárom vizsgált hazai hipermarketben kétszámjegyű áremelést tapasztaltak. A 11,8 százalékos átlagos éves áremelkedés azt jelenti, hogy 2318 forinttal többe kerül most a nagybevásárlás a hipermarketekben, mint egy évvel ezelőtt.

(Fotó: Pexels.com)

(Fotó: Pexels.com)

 

Éves összehasonlításban csak a banánnál, a krumplinál és a chipsnél mértek 10 százalékot meghaladó árcsökkentést, rengeteg terméknél viszont 10 százalékot meghaladó áremelést találtak tavaly augusztushoz képest.

 

Az áremelkedést az alma vezeti: most már 133 százalékkal többe kerül, mint egy évvel ezelőtt, ráadásul a kínálat is erősen beszűkült. A gyümölcs átlagára már 700 forint körül jár kilónként.

30 százalékot meghaladó éves áremelkedést mértek a tojásnál, 20 százalék körülit a kávénál, párizsinál, a cukornál, a Túró Rudinál és a tejfölnél is. Mindemellett több mint 10 százalékkal drágább idén az ásványvíz, a kóla, egyes tömény szeszesitalok, a margarin, a sajt, az étolaj, a tea és a kávé is, mint tavaly.

A 30 vizsgált termék felénél mértek legalább 10 százalékos éves áremelkedést.

A felmérés részletes eredményei itt olvashatóak

https://privatbankar.hu/cikkek/vasarlo/durvan-elszalltak-az-elelmiszerarak-10-szazalek-fole-kerult-az-eves-aremelkedes.html

 

piacesprofit.hu

Kapcsolódó cikkek

Nyolc százalékkal drágultak az élelmiszerek

2020. július 10. 07:48
Az előző év júniusához viszonyítva az élelmiszerek 7,8 százalékkal drágultak, ezen belül a párizsi, kolbász ára 20,5 százalékkal, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 18,1, a sertéshúsé 17,0, a cukoré 14,2, a szalámi, szárazkolbász és sonkáé 10,8 százalékkal lett magasabb

Belendültek az édességgyártók

2018. november 16. 10:38
Növekszik az édességgyártók forgalma, a vásárlók a minőségi termékeket keresik, és a tendencia várhatóan folytatódik. Ám a szektor tart a népegészségügyi termékadó jövő évi emelésének hatásától, és sújtja a munkaerőhiány is.