A Bunge lemond az amerikai etanolüzletről

2020. január 14. 09:22
A Bunge eladja az egyik legnagyobb iowai etanol-előállító üzemében 13 éve meglévő részesedését.

A Southwest Iowa Renewable Energy (SIRE) visszavásárolta a Bunge 25 százalékos részesedését a létesítményben. Az Egyesült Államokban működő etanol-előállítók szerint az iparágnak komoly hátrányokat okoznak Donald Trump amerikai elnök lépései. A Trump-adminisztráció mentességeket alkalmazott azzal kapcsolatban, hogy a benzinhez mennyi etanolt kell hozzákevernie az olajtársaságoknak.

“Az eladás után a Bunge a bevételből az alaptevékenységére akar koncentrálni, de közben azért figyelemmel kísérjük az etanolpiaci fejleményeket is” – hangsúlyozta Andrés Martín, a Bunge észak-amerikai vezetője a Thomson Reuters hírügynökségnek.

A Bunge integrált mezőgazdasági és élelmiszeripari vállalat. A társaság öt szegmenssel tevékenykedik: mezőgazdaság, étkezési olajtermékek, malomipar, cukor és bioenergia, valamint műtrágya.

A Bunge a világot behálózó, a termőföldtől a kiskereskedelmi ellátásig terjedő integrált tevékenységeket folytató, vezető nagyüzemi mezőgazdasági és élelmiszergyártó vállalat. A magyarországi Bunge Zrt. legrégebbi és legismertebb márkája a Vénusz, mely 1952 óta elérhető a hazai üzletekben. A Bunge agrárüzletága globális szinten több tízmillió tonna árut állít elő és szállít évente.

A Bunge árfolyama New Yorkban idén már 3,3 százalékkal csökkent, de az elmúlt egy évben csak 1,8 százalékos mínuszt mutat a kurzus a Marketscreener tőzsdei adatbázisában. Egy részvény árfolyama 55,96 dollárig csökkent. Az elemzők optimisták a cég kilátásaival kapcsolatban, 8 elemző átlagos célárfolyama 66,75 dollár, ami 20 százalékkal haladja meg a jelenlegi szintet. Az elemzők közül egy vételre, 4 felülsúlyozásra, azaz a meglévő portfólió bővítésére, 3 pedig tartásra ajánlja a részvényt.

agroforum.hu

Kapcsolódó cikkek

Százalékot a szakszervezetnek!

2019. május 29. 10:50
Dávid Ferenc

A bizalom már smafu? - álláskeresés személyzeti tanácsadó igénybevételével

2019. szeptember 06. 08:11
Az álláshirdetések jelentős számban kiemelik a csapatmunkára való affinitást, mint a leendő munkatárssal szemben támasztott elvárás, kérdés azonban, hogy van-e relevanciája ezen elvárásnak, amikor a leendő munkavállaló számára gyakorlatilag még ismeretlen a hirdető vállalat kultúrája, céljai, illetve valós elvárásai, amelyek a bizalom alapját jelentik? Bata Miléna foglalta össze szakdolgozatát.