A "Műanyagbankár" egy új klíma-perspektívát mutat be

2019. október 24. 14:49
2019 november 20-21-én került megrendezésre a BrandFestival, amelynek sztárvendége a Plastic Bank megálmodója és létrehozója, David Katz volt. A Plastic Bank pénzt keres a műanyag hulladékok helyi környezetből történő eltávolításával. David Katz azzal a céllal hívta életre a céget, hogy javítsa a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élő emberek életminőségét. A több mint 100 előadót felvonultató idei BrandFestivalon a „Műanyagbankár” egy egyedi klíma-perspektívát mutat be.

A kétnapos konferencia egyedülálló módon áll ki a fenntartható növekedés mellett, hiszen a zero waste filozófia kitüntetett figyelmet kap arculatában és tartalmában is egyaránt - írja a storeinsider.hu.

fotó: storeinsider.hu

Megoldható-e az óceánok műanyag-szennyezése és a szegénység problémája egyszerre? Lehetséges-e, hogy pénzt keressünk a műanyag hulladékok helyi környezetből történő eltávolításával - mielőtt azok bekerülnének a folyóvizekbe és az óceánokba?

A World Economic Forum kutatásai szerint körülbelül 150 millió tonna műanyaghulladék úszik az óceánjainkban. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor 2050-re több műanyag lesz a vizekben, mint hal.

A minimalista életfilozófia vagy a hulladékmentes életmód két jó alternatíva a túlfogyasztás és a túlnépesedés korában.

De van egy harmadik megoldás! Ez a Plastic Bank. A Plastic Bankot David Katz alapította 2013-ban azzal a céllal, hogy egymilliárd embert mozgósítson a hulladék hasznosításának érdekében úgy, hogy közben javítja a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élők életét is.

A Henkel vállalattal stratégiai szövetségben álló ökológiai szemléletű üzletember máris komoly sikert ért el, hiszen 35 millió tonnát meghaladó műanyagpalackot sikerült eddig összegyűjteni. Aktív közszereplőként nagy hatású beszédet tartott a „Meglepő megoldás az óceánokba kerülő műanyagra” címmel a TED-en, melyet majd 2 millióan néztek meg eddig.

A „Műanyagbankárként” elhíresült David Katz víziója egy új gazdasági rend, a fenntartható kapitalizmus (people-planet-profit). Kidolgozott egy különleges üzleti modellt, melyben pénzügyi értéket rendelt a műanyaghoz, amely a közösségi és családi tulajdonban lévő bankfiókok hálózatán keresztül esélyt teremt a családok megélhetésének javítására és hosszú távú céljainak megvalósítására.

A Plastic Bankokban, a „Körkörös Gazdaság” jegyében, az ügyfelek az összegyűjtött hulladékot pénzre (társadalmi valutára) válthatják, vagy egy digitális pénztárca segítségével a szükségleteiknek megfelelő javak beszerzésére fordíthatják.

Tulajdonképpen műanyag szemetet adnak el nagy márkáknak, akik újrahasznosítják azokat termékeikben. Az ötlet először Balin valósult meg, azonban exponenciális terjeszkedésre számítanak.

A Plastic Bankkel együttműködő multinacionális szervezetek is felismerték, hogy a vásárlók ma már szívesebben választanak olyan árucikket, amelynek előállítójához valamilyen felelősségvállalás kapcsolódik.

agrotrend.hu / storeinsider.hu

Kapcsolódó cikkek

Mennyi adót kell fizetni a munkavállalók képzése után?

2019. augusztus 08. 15:09
Az élethosszig történő tanulás jelentősége

Ez kész! Érthetetlen történetek álláskeresőktől

2018. augusztus 07. 14:07
Sokszor érthetetlen döntéseket vagy nemdöntéseket hoznak cégek. Amikor ezeket a sztorikat hallom, élem, elgondolkodom: valószínűleg sok, szakmailag kiemelkedő HR-est ugyanúgy lebegtet a főnöke vagy a munkaerőt kereső szakmai vezető a döntéssel, mint ahogy ő lebegteti az álláskeresőket. Vagy éppen a protokoll, process annyira betartandó, hogy az üzleti érdek (miszerint bánjunk már emberként a leendő munkatárssal, mert megéri) el is törpül mellette. Sajnos, ez nem csak azon az 1 fő HR-esen múlik, akivel az álláskereső kapcsolatban van.