Elege lett az osztrák vasútnak: hétfőtől csaknem egy hónapra levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról
2023. szeptember 29. 14:29
Nem jár majd a Railjet Budapest és München között, Bécsig lehet vonatozni, ott át kell majd szállni. De a győri vonal felújítása és az így kieső járatok miatt borítékolható, hogy a Railjetek tömve lesznek. Vitézy Dávid szerint az osztrák vasút többször is figyelmeztette a MÁV-ot, hogy nem lesz jó vége a késéseknek a nemzetközi vonalon.
![Elege lett az osztrák vasútnak: hétfőtől csaknem egy hónapra levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról Elege lett az osztrák vasútnak: hétfőtől csaknem egy hónapra levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról](static/content/articles/9000/9240.jpg?3950995961297752)
Október 2. és 26. között nem jár a Railjet Budapest és München között, ebben az időszakban a magyar fővárosból induló szerelvények végállomása Bécs, így a német városba csak átszállással lehet majd eljutni – közölte az osztrák szövetségi vasút.
Azt is megjegyzik, hogy az utazók mindenképpen előre vegyenek helyjegyet, mert a győri vasúti fővonal felújítása miatt sok MÁV-járat kiesett, így jelentős növekedés várjató a Railjettel utazók számában.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a Budapest–Szentgotthárd–Graz vonalon mindkét irányban vonatpótló buszokat indítanak, amelyek Kelenföldön és Tatabányán is megállnak, de ezektől is késések várhatók a közúti forgalom miatt.
A Budapest–Bécs vonalon a MÁV építési munkálatai miatt szeptember 18. óta eleve 20-30 perces késésekkel kell számolni, mindkét irányban.
A fejleményre Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár péntek reggel a közösségi oldalán reagált.
Azt írta, az osztrák vasút a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után jelentette be egyoldalúan, hogy jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat. (A MÁV korábbi közlése szerint a vágányzár alatt a nemzetközi vonatok többsége változatlan menetrend szerint közlekedhet.)
Szerinte ezt nyilván azért teszik, mert szeretnék, ha Ausztriában pontosan járnának a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni.
![Lehet, hogy egy kép erről: , szöveg, amely így szól: „in6 min 13:40 ab 27 RJX 66 Budapest-Keleti Budapest Willkommen im RJX 66 Richtung München Hbf”](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/384988443_866260934855932_3323521736010542430_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg&_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=5614bc&_nc_ohc=oOJnC-HAK00AX8ZIbAh&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfAoL-aKga8kiEzljIsN_s60Ua8Wbf9vREZVcl8Z9Y4UAA&oe=651BF0E9)
„Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon, felfoghatatlan számomra, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről - akár a menetrendet módosítva -, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe. Ez tényleg a legkisebb odafigyelés, vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült volna. Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött, s ezt a fajta rugalmatlanságot és az utasok szempontjainak leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet tenni – az ország legfontosabb nemzetközi vasúti kapcsolatánál” – tette hozzá.
forrás: hvg.hu
Kapcsolódó cikkek
Figyelni kell a szolgáltató szerződésmódosításra vonatkozó értesítésére
2023. január 17. 10:48
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) azt javasolja az előfizetőknek, hogy kísérjék figyelemmel a szolgáltatók szerződésmódosításra vonatkozó értesítéseit, és ha a megváltozott feltételeket nem fogadják el, a jogszabály szerinti határidőn belül élhetnek a felmondási joggal.
Az NMHH az MTI-nek küldött hétfői közleményében kiemelte, erre azért van szükség, mert az új évben egyre több távközlési szolgáltató emeli meg a díjait, illetve egyre gyakoribbá válnak az olyan szerződési feltételek is, amelyek alapján a díjemelés automatikusan az inflációhoz igazodik.
Délelőttös műszak anyukáknak, bérfejlesztés, rezsitámogatás – így vigyáz munkatársaira a vaskeresztesi vállalat
2023. június 23. 15:03
A MAM-Hungária Kft. ügyvezető igazgatója, a vállalatcsoport gyártási vezérigazgatója, Kiss Katalin vezetése alatt a nyolctagú vállalkozás 600 fős nagyvállalattá nőtte ki magát. A folyamatos fejlődés mellett ma már évente százmillió babatermék kerül ki öt kontinens üzleteibe a német ajkú kis falu gyártósoráról, több helyen piacvezető márkaként. A többszörösen kitüntetett vaskeresztesi cég vezetője a Világgazdaságnak adott interjúban elmondta, hogy náluk hosszú távon érték az ember, és nemcsak a jelenre, de a jövőre is koncentrálnak a munkavállalói elégedettség tekintetében.