Elege lett az osztrák vasútnak: hétfőtől csaknem egy hónapra levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról

2023. szeptember 29. 14:29
Nem jár majd a Railjet Budapest és München között, Bécsig lehet vonatozni, ott át kell majd szállni. De a győri vonal felújítása és az így kieső járatok miatt borítékolható, hogy a Railjetek tömve lesznek. Vitézy Dávid szerint az osztrák vasút többször is figyelmeztette a MÁV-ot, hogy nem lesz jó vége a késéseknek a nemzetközi vonalon.
Elege lett az osztrák vasútnak: hétfőtől csaknem egy hónapra levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról
Október 2. és 26. között nem jár a Railjet Budapest és München között, ebben az időszakban a magyar fővárosból induló szerelvények végállomása Bécs, így a német városba csak átszállással lehet majd eljutni – közölte az osztrák szövetségi vasút.
 
Azt is megjegyzik, hogy az utazók mindenképpen előre vegyenek helyjegyet, mert a győri vasúti fővonal felújítása miatt sok MÁV-járat kiesett, így jelentős növekedés várjató a Railjettel utazók számában.
 
Felhívták a figyelmet arra, hogy a Budapest–Szentgotthárd–Graz vonalon mindkét irányban vonatpótló buszokat indítanak, amelyek Kelenföldön és Tatabányán is megállnak, de ezektől is késések várhatók a közúti forgalom miatt.
 
A Budapest–Bécs vonalon a MÁV építési munkálatai miatt szeptember 18. óta eleve 20-30 perces késésekkel kell számolni, mindkét irányban.
 
A fejleményre Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár péntek reggel a közösségi oldalán reagált. 
 
Azt írta, az osztrák vasút a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után jelentette be egyoldalúan, hogy jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat. (A MÁV korábbi közlése szerint a vágányzár alatt a nemzetközi vonatok többsége változatlan menetrend szerint közlekedhet.)
 
Szerinte ezt nyilván azért teszik, mert szeretnék, ha Ausztriában pontosan járnának a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni.
Lehet, hogy egy kép erről: , szöveg, amely így szól: „in6 min 13:40 ab 27 RJX 66 Budapest-Keleti Budapest Willkommen im RJX 66 Richtung München Hbf”
„Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon, felfoghatatlan számomra, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről - akár a menetrendet módosítva -, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe. Ez tényleg a legkisebb odafigyelés, vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült volna. Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött, s ezt a fajta rugalmatlanságot és az utasok szempontjainak leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet tenni – az ország legfontosabb nemzetközi vasúti kapcsolatánál” – tette hozzá.
 
forrás: hvg.hu
 

Kapcsolódó cikkek

Készülnek a Volán-sofőrök, egyre többen támogatják a sztrájkjukat Vasárnap 4006, hétfőn 22 608 járat maradt ki.

2024. január 29. 16:25
A sztrájk támogatottsága a közel 60 százalékról további 10 százalékkal nőtt, a kollégák aktívak és szervezkednek, mert elegük van a többi szakszervezet és a munkáltató vízgereblyéző politikájából – miondta lapunknak a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (Szaksz) elnöke, Dobi István.

Felforgatja a lakáspiacot a frissen bejelentett otthonfelújítási támogatás - Megszólaltak a piac szereplői

2024. április 05. 15:39
Átfogó otthonfelújítási programot jelentett be a kormány, melyet az 1990 előtt épült családi házak energetikai korszerűsítésére lehet felhasználni. Az építőipari szakértők szerint ezzel végre megérkezett az az első lökés a szektornak, amire a kilábaláshoz szükség volt. Mivel 30%-os energiamegtakarítást kell elérni a támogatáshoz, ezért komplex korszerűsítésben érdemes gondolkodnia mindenkinek. Ehhez építőipari kapacitásból vagy éppen szigetelőanyagból nem lesz hiány.