Hogy lehet az, hogy a finnek sokkal több tejet isznak, mint mi?

2017. június 07. 21:18
Kampánnyal növelné a tejtermék-fogyasztást Magyarországon az ágazati terméktanács. Az állami piacvédelmi intézkedésekkel ugyanakkor a tisztességes verseny elérése a cél. Azzal, hogy a kiskereskedelmi láncok is bekapcsolódtak a terméktanács munkájába, hosszú távú stratégiai együttműködés valósul meg a tejágazatban.

Szükség van a tejtermelők összefogására, a feldolgozás és a kereskedelem közös irányítására ahhoz, hogy hosszú távon is biztonságosan nyereségesek legyenek - mondta Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tej világnapi rendezvényén. Szerinte fontos, hogy a fiatal gazdák alkalmazzák az innovációt, a kutatási eredményeket, mert ezzel alacsonyabb önköltség mellett termelhetnek és versenyképesebbek maradhatnak.

A magyar tejipari szektor jelentős változásokon esett át az utóbbi időben, csökkent a tej áfája, bevezették az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszert (ekáer) és áttértek az online pénztárgépek használatára. Az államtitkár a piacvédelmi intézkedéseket azzal indokolta, hogy a legális piaci szereplők tisztességes versenyben működhessenek, a szürkezónában ügyeskedők pedig kiszoruljanak a piacról.

A 25 éve működő terméktanács munkájába 2014 óta a kiskereskedelmi láncok is bekapcsolódtak, ami hosszú távon stratégiai együttműködést tesz lehetővé a tejágazatban. Az orosz embargó érzékenyen érintette a magyar termelőket, ugyanis az orosz piacról kiszorult tejtermékek dömpingáron jelentek meg a magyar piacon – mondta Mélykuti Tibor, a tej terméktanács elnöke. 

A terméktanács a Tejszív kampánnyal a tejtermék-fogyasztás növelését szeretné elérni. Évente 160 millió forintot szánnak marketingre. Amíg Finnországban egy főre vetítve az éves tejfogyasztás 450-460 liter, addig e mutató Magyarországon 150-160 liter között mozog – tette hozzá az elnök. 

agrarszektor.hu

Kapcsolódó cikkek

Létrejön az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft.

2016. június 14. 08:54
A közösségi agrármarketing tevékenységgel kapcsolatos feladatokat június 15-ével a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. helyett az újonnan létrejövő Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. látja el - az erről szóló határozat a Magyar Közlönyben jelent meg.

A miniszterhelyettes Luxemburgban lobbizott

2016. június 30. 09:17
Közös felelősségünk, hogy a tejpiacon kialakult válság miatt bajban lévő gazdáknak segítséget nyújtsunk, ezért arra kérjük az Európai Bizottságot, hogy a Tanács július 18-i ülésén tegyen javaslatot rendkívüli intézkedések bevezetésére. Ezeket uniós források segítségével szükséges megtenni – közölte Luxemburgban, a Mezőgazdasági és Halászati Tanács ülésén Nagy István miniszterhelyettese.