Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala
2024. február 09. 17:09
Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.

A Pécs–Bátaszék vasútvonal a MÁV 64-es számú, nem villamosított vonala volt a Baranyai-dombságban. Az 1911-ben átadott szakasz eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel, olvasható a vasútvonal történetét feldolgozó szócikkben a Wikipédián.

A hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették, ám annak állapota az 1990-es évek közepére kritikussá vált. 1996 őszén egy személyvonat kisiklását követően a pályafenntartás a Pécsvárad — Bátaszék szakasz nagy részén 20 km/h-s sebességkorlátozást rendelt el.

A vonal keleti felén 2003-ban, nyugati szakaszán 2009-ben szűnt meg a közlekedés.
Azóta a nyíltvonali vágányt a bozótos növényzet szinte teljesen benőtte, néhány szakaszon felszedték, sínszálakat loptak el és szintbeni közúti kereszteződéseket bontottak el. Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.

Györkő Zsombor a napokban a 64. számú Pécs-Bátaszék vasútvonal Hosszúhetény és Dombay-tó közötti szakaszánál járt, és készített – a képgalériában látható – “elszomorító” felvételeket a vasútvonal és környéke jelenlegi állapotáról.
forrás: sokszinuvidek.24.hu
Kapcsolódó cikkek
Barnamedvék magyar földön? Ők már nem csak átutazóban vannak
2024. május 15. 16:01
Újra megtelepedtek a barnamedvék Magyarországon, a szakember szerint már nem Szlovákiából átvándorló példányokról van szó.
Tihany és Tapolca már triplázott, augusztusra is forró a foglalási kedv a Balatonnál
2023. július 27. 14:29
A főszezonban eddig több mint 700 ezer vendége volt a Balatonnak, június 1. és július közepe között 2,4 millió éjszakát regisztráltak a szálláshelyek, ami 2019-es év forgalmának 98,6%-a. A júliusi forgalom már most több mint 3%-kal a „bezzegév" felett alakult, és az augusztusi foglalások is ígéretesek.