Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala
2024. február 09. 17:09
Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.

A Pécs–Bátaszék vasútvonal a MÁV 64-es számú, nem villamosított vonala volt a Baranyai-dombságban. Az 1911-ben átadott szakasz eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel, olvasható a vasútvonal történetét feldolgozó szócikkben a Wikipédián.

A hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették, ám annak állapota az 1990-es évek közepére kritikussá vált. 1996 őszén egy személyvonat kisiklását követően a pályafenntartás a Pécsvárad — Bátaszék szakasz nagy részén 20 km/h-s sebességkorlátozást rendelt el.

A vonal keleti felén 2003-ban, nyugati szakaszán 2009-ben szűnt meg a közlekedés.
Azóta a nyíltvonali vágányt a bozótos növényzet szinte teljesen benőtte, néhány szakaszon felszedték, sínszálakat loptak el és szintbeni közúti kereszteződéseket bontottak el. Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.

Györkő Zsombor a napokban a 64. számú Pécs-Bátaszék vasútvonal Hosszúhetény és Dombay-tó közötti szakaszánál járt, és készített – a képgalériában látható – “elszomorító” felvételeket a vasútvonal és környéke jelenlegi állapotáról.
forrás: sokszinuvidek.24.hu
Kapcsolódó cikkek
Az ország negyedik postamúzeumát adták át a Wenckheim-kastélynál
2023. október 09. 17:31
Lezárult a több mint félmilliárd forintos fejlesztéssorozat két Békés vármegyei településen, Szabadkígyóson és Újkígyóson.
A fejlesztéssorozat részeként megújult a Szabadkígyós és Újkígyós közötti bicikliút, valamint összekötötték a községben található kerékpárutat a Wenckheim család építészeti hagyatékához vezető nyomvonallal. A kerékpárút mellé 150 facsemetét ültettek.
Készül a Vidéki turizmus 2023-2024 katalógus
2023. augusztus 25. 15:26
A Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége (FATOSZ) által kiadott katalógus célja, hogy 2023-2024-ben a vidéki, falusi szálláshelyekre irányítsa az utazók figyelmét. A szálláshelyeken túl programszolgáltatók és termelők is helyet kapnak a kiadványban.