Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala

2024. február 09. 17:09
Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala
A Pécs–Bátaszék vasútvonal a MÁV 64-es számú, nem villamosított vonala volt a Baranyai-dombságban. Az 1911-ben átadott szakasz eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel, olvasható a vasútvonal történetét feldolgozó szócikkben a Wikipédián.
A hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették, ám annak állapota az 1990-es évek közepére kritikussá vált. 1996 őszén egy személyvonat kisiklását követően a pályafenntartás a Pécsvárad — Bátaszék szakasz nagy részén 20 km/h-s sebességkorlátozást rendelt el.
A vonal keleti felén 2003-ban, nyugati szakaszán 2009-ben szűnt meg a közlekedés.
 
Azóta a nyíltvonali vágányt a bozótos növényzet szinte teljesen benőtte, néhány szakaszon felszedték, sínszálakat loptak el és szintbeni közúti kereszteződéseket bontottak el. Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
Györkő Zsombor a napokban a 64. számú Pécs-Bátaszék vasútvonal Hosszúhetény és Dombay-tó közötti szakaszánál járt, és készített  – a képgalériában látható – “elszomorító” felvételeket a vasútvonal és környéke jelenlegi állapotáról.
 
forrás: sokszinuvidek.24.hu

Kapcsolódó cikkek

8 magyarországi vízesés, ahova feltétlenül látogass el télen

2023. január 04. 16:14
Az egész világon kedvelt turisztikai célpontok a zuhatagok, s bár hazánk nem tartozik a vízfüggöny-nagyhatalmak közé, még így is büszkélkedhetünk mesés vízesésekkel.
Érdemes hát felkeresni őket, melyek elérése egy jó kis túrával is összeköthető. Íme nyolc olyan zuhatag, amely télen is csodálatos.

Márciustól másképp lehet utazni a MÁV és a Volán járatain – itt vannak a részletek

2024. február 22. 15:19
A MÁV-Volán tájékoztató oldalt indított, ami minden szempontra kitér az új tarifarendszer kapcsán.