Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala

2024. február 09. 17:09
Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala
A Pécs–Bátaszék vasútvonal a MÁV 64-es számú, nem villamosított vonala volt a Baranyai-dombságban. Az 1911-ben átadott szakasz eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel, olvasható a vasútvonal történetét feldolgozó szócikkben a Wikipédián.
A hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették, ám annak állapota az 1990-es évek közepére kritikussá vált. 1996 őszén egy személyvonat kisiklását követően a pályafenntartás a Pécsvárad — Bátaszék szakasz nagy részén 20 km/h-s sebességkorlátozást rendelt el.
A vonal keleti felén 2003-ban, nyugati szakaszán 2009-ben szűnt meg a közlekedés.
 
Azóta a nyíltvonali vágányt a bozótos növényzet szinte teljesen benőtte, néhány szakaszon felszedték, sínszálakat loptak el és szintbeni közúti kereszteződéseket bontottak el. Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
Györkő Zsombor a napokban a 64. számú Pécs-Bátaszék vasútvonal Hosszúhetény és Dombay-tó közötti szakaszánál járt, és készített  – a képgalériában látható – “elszomorító” felvételeket a vasútvonal és környéke jelenlegi állapotáról.
 
forrás: sokszinuvidek.24.hu

Kapcsolódó cikkek

Nyári táborok: Érdemes sietni a helyek lefoglalásával

2023. június 06. 17:47
Újabb rekordot hozhat az idei vakáció a táborozók számában, 230 ezer gyerek nyaral táborokban a nyár folyamán. Legtöbben közülük sport- és angoltáborban vesznek részt, míg a harmadik legnépszerűbb témát a katonai és honvédelmi táborok adják.
 

Zarándokhely lett a Mátra legszebb útja

2024. március 21. 16:22
A Gyöngyöstarján jelképévé vált vérszilva-fasort fokozottan védik.
Országszerte virágba borultak a vérszilvafák, köztük a Gyöngyös és Gyöngyöstarján között található út két oldala is. A látvány – hátterében a Mátrával – az elmúlt években turistacsalogatóvá, már-már zarándokhellyé nőtte ki magát március közepén.