Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala

2024. február 09. 17:09
Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala
A Pécs–Bátaszék vasútvonal a MÁV 64-es számú, nem villamosított vonala volt a Baranyai-dombságban. Az 1911-ben átadott szakasz eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel, olvasható a vasútvonal történetét feldolgozó szócikkben a Wikipédián.
A hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették, ám annak állapota az 1990-es évek közepére kritikussá vált. 1996 őszén egy személyvonat kisiklását követően a pályafenntartás a Pécsvárad — Bátaszék szakasz nagy részén 20 km/h-s sebességkorlátozást rendelt el.
A vonal keleti felén 2003-ban, nyugati szakaszán 2009-ben szűnt meg a közlekedés.
 
Azóta a nyíltvonali vágányt a bozótos növényzet szinte teljesen benőtte, néhány szakaszon felszedték, sínszálakat loptak el és szintbeni közúti kereszteződéseket bontottak el. Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
Györkő Zsombor a napokban a 64. számú Pécs-Bátaszék vasútvonal Hosszúhetény és Dombay-tó közötti szakaszánál járt, és készített  – a képgalériában látható – “elszomorító” felvételeket a vasútvonal és környéke jelenlegi állapotáról.
 
forrás: sokszinuvidek.24.hu

Kapcsolódó cikkek

Labirintus: ezt a kukoricatáblát legálisan taposhatják tömegek

2023. július 12. 15:26
Öthektáros útvesztőt alakítottak ki Kiszombor határában a kukoricaföldön.
 
Egy öthektáros kukoricatáblában 5,5 kilométeres labirintust készítettek a Csongrád-Csanád vármegyei Kiszombor határában, a szombaton nyíló útvesztő ki- és bejárata között 1-1:20 óra utat kell megtenni, ha a vállalkozó szellemű látogató nem téved el.

A XIX. századba röpít vissza az új múzeumposta Hollókőn

2024. május 23. 17:00
A világörökségi helyszínhez méltó, a Magyar Posta 157 éves történetébe bepillantást engedő környezetben hagyományos és korszerű postai szolgáltatásokat nyújtó múzeumposta nyílt szerdán (május 22.) Hollókőn.