Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala

2024. február 09. 17:09
Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala
A Pécs–Bátaszék vasútvonal a MÁV 64-es számú, nem villamosított vonala volt a Baranyai-dombságban. Az 1911-ben átadott szakasz eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel, olvasható a vasútvonal történetét feldolgozó szócikkben a Wikipédián.
A hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették, ám annak állapota az 1990-es évek közepére kritikussá vált. 1996 őszén egy személyvonat kisiklását követően a pályafenntartás a Pécsvárad — Bátaszék szakasz nagy részén 20 km/h-s sebességkorlátozást rendelt el.
A vonal keleti felén 2003-ban, nyugati szakaszán 2009-ben szűnt meg a közlekedés.
 
Azóta a nyíltvonali vágányt a bozótos növényzet szinte teljesen benőtte, néhány szakaszon felszedték, sínszálakat loptak el és szintbeni közúti kereszteződéseket bontottak el. Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
Györkő Zsombor a napokban a 64. számú Pécs-Bátaszék vasútvonal Hosszúhetény és Dombay-tó közötti szakaszánál járt, és készített  – a képgalériában látható – “elszomorító” felvételeket a vasútvonal és környéke jelenlegi állapotáról.
 
forrás: sokszinuvidek.24.hu

Kapcsolódó cikkek

Átadták a Szeleta Park Látogatóközpontot Miskolcon

2023. december 14. 18:05
A Szeleta Park Látogatóközpont a hazai nemzeti parkok ökoturisztikai bemutatóhelyei közül a legnagyobb.
A Bükki Nemzeti Park alapításától számított több mint négy évtized után, először válik lehetővé a Szeleta-kultúra színvonalas bemutatása a 3 milliárd forint összegből elkészült Szeleta Park Látogatóközponttal – jelentette ki Rácz András a létesítmény átadóján szerdán, dec.13.-án, Miskolcon.

Nappalivá alakították át a bakonyi falu buszmegállóját

2024. október 01. 17:23
A nagyteveli buszmegálló várakozóját rusztikus nappalivá változtatták, ahol öröm a várakozás minden pillanata.