Magyar baromfitermékek: Növekvő kihívások és kampány a fogyasztás ösztönzéséért

2023. július 28. 11:28
Az Agrármarketing Centrum sajtótájékoztatóján a baromfi ágazat aktuális helyzetéről, a baromfi termékek fogyasztásának előnyeiről és az idei kampány részleteiről beszéltek a szervezők.
Magyar baromfitermékek: Növekvő kihívások és kampány a fogyasztás ösztönzéséért
Tarpataki Tamás, az agrárpiacért felelős helyettes államtitkár, hangsúlyozta az ágazat jelentőségét, de egyúttal rámutatott arra, hogy nem szabad megállni a fejlődésben. Hiába vagyunk önellátóak a baromfi hús tekintetében, a verseny éles, és a piac folyamatosan változik - olvasható a kormany.hu oldalán.
 
A kormány ehhez számos támogatást nyújt a baromfiágazatnak.
 
A beruházási, járványvédelmi, állatvédelmi támogatások, a génmegőrzés továbbra is a stratégiai terv részét képezik. Ami a pénzügyi támogatásokat illeti, a Vidékfejlesztési Programban több mint 600 olyan támogatási döntés született, ami a baromfiágazathoz köthető, mintegy 170 milliárd forint értékben.
 
Az ágazat felszívóképessége nem romlik, hanem javul. Vagyis a jövőben előreláthatólag még több támogatást tudnak juttatni erre a területre. A globális és az európai piacot is azt látjuk, hogy a növekvő, a fejlődő országok fejlődésével együtt a fogyasztás és a felhasználás is nő. Ha tíz évvel előre nézünk, akkor azt látjuk, hogy világszinten 15%-al több baromfihúsra lesz szükség.
Európai viszonylatban is a kereslet és a termelés növekedésével számolunk. Növekedési tér, fejlődési tér van.
 
A sajtótájékoztatón szó esett a kampányról is, amelyet az Agrármarketing Centrum szervez azért, hogy ösztönözze a belföldi baromfihús fogyasztást. Ondré Péter, az AMC ügyvezetője elmondta, hogy ez már a hatodik év, hogy a kampány zajlik.
 
Az idei kampány célja az egészségtudatos táplálkozás népszerűsítése és a belföldi fogyasztás növelése.
 
Az edukatív kampány mellett a szervezők online és rádiókampányokat, valamint influenszer kampányt is terveznek, amelyben olyan ismert sportolók is részt vesznek, mint Kiss Gergely vízilabdázó és Berki Krisztián tornász.
A kampány részeként nyereményjáték is lesz, amelyben egy nagy kerti grillsütőt és baromfigrill termékeket tartalmazó termékkosarakat is kisorsolnak.
 
Dr. Csorbai Attila, a Baromfi Terméktanács elnöke a baromfihús népszerűségéről és egészségi előnyeiről beszélt. Hangsúlyozta, hogy a baromfihús alacsony zsírtartalmú és magas fehérjetartalmú, ami fontos tápanyagokat biztosít a fogyasztók számára. Dr. Csorbai Attila örömét fejezte ki, hogy a kampány fiatalokhoz is eljut, és az egészséges életmód részeként mutatja be a baromfihús fogyasztásának fontosságát.
 
Elmondta, hogy Magyarországon a baromfihús a leggyakrabban fogyasztott húsféleség, és az ágazat folyamatosan fejlődik, ami lehetővé teszi az exportnövekedést is.
 
A magyar baromfiágazat biztosítja a minőségi termékek és a fenntartható termelés folytonosságát.
 
A fogyasztók szerepe ezen az úton kiemelkedően fontos. Ezért érdemes figyelmet fordítani arra, hogy a bevásárlásaink során Magyar Baromfi védjeggyel ellátott termékeket válasszunk, hiszen ezzel nemcsak a magyar baromfitenyésztőket és termelőket támogatjuk, hanem olyan egészséges és minőségi húst juttatunk az asztalunkra, ami fontos tápanyagokkal látja el szervezetünket. 
 
A nyári grillszezonban különösen érdemes kihasználni a baromfihús előnyeit és kreatív módon felhasználni a sokoldalú termékeket a grillezések alkalmával.
 
Az egészségtudatos táplálkozás és a magyar baromfihús iránti elkötelezettségünk segít abban, hogy egészséges és kiegyensúlyozott életet éljünk, miközben hozzájárulunk az ágazat fenntartható fejlődéséhez és növekedéséhez. 
 
Tehát tegyük a magyar baromfihúst a grillrácsra és élvezzük az az ízletes és tápláló fogásokat, amelyek a család és barátok közös örömét is szolgálják!
 
agrotrend.hu/kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Tudatos Vásárlók Családi nap február 18.-án – bemutatkoznak a közösségi gazdaságok

2023. február 06. 13:32
Hazánkban is egyre népszerűbbek a közösségi gazdaságok, személyes együttműködés termelő és fogyasztó között, amelyben a gazdálkodással járó kockázatokat, a gazdálkodás gyümölcseit egy hosszú távú megállapodásban szabályozott módon közösen osztják meg. A gazda vállalja, hogy egész évben a közösség tagjainak termel, míg a vásárlók vállalják, hogy átalánydíjért cserébe átveszik a terményeket.

Milyen lesz az idei cseresznyeszezon?

2023. május 31. 11:28
A késő tavaszi esőzések gyümölcsrepedést okoztak
Május 10-e körül kezdődött a korai üvegházi termesztésű cseresznye betakarítása - a termelők a 2023 évi cseresznyetermést átlagosra, mintegy 10 ezer tonna körülire becsülik. Az egyik termelő a következőképpen jellemzi a Sweet Early nevű, lehúzható tetejű üvegházból származó termését: