Rekordmagasságban az európai cukorárak

2023. október 12. 19:05
Ez nehéz helyzet elé állítja az országok cukorigényes iparágait.
 
Az ez évi cukorrépa betakarítás és feldolgozás előrehaladtával, az európai cukortermés a tavalyinál valamivel jobbnak ígérkezik, a földrész országai azonban a fogyasztási igényeket nagy valószínűséggel részben csak importból tudják kielégíteni – olvashatjuk a topagrar.com hírportálon.
 
Rekordmagasságban az európai cukorárak
A kialakult drágaság és hiány az európai termelők és forgalomszervezők nem megfelelő hozzáállásának tudható be 
 
Az európai cukorellátás nehézségeinek gyökerei tulajdonképpen több mint tíz évvel korábbra nyúlnak vissza, amikor az EU elfogadta a belső cukortermelés erős leépítését és az ellátásnak jelentős részben az ACSK (afrikai, karibi és csendes-óceáni) országok beszállításaira való alapozását, és ennek megfelelően több mint tízmillió tonnás cukorkvótáról mondott le.
 
Ez a stratégia sajnos nem bizonyult helytállónak, és emiatt az európai cukorárak mára több éves rekordmagasságba emelkedtek, ami nehéz helyzet elé állítja az országok cukorigényes iparágait (többek között az édesipari üzemeket és üdítő-ital gyártókat).
 
A cukorfogyasztók információs központjának (IZZ) elemzői szerint azonban ez a hiányhelyzet – még a kvótalemondás után is – főként az európai termelők és forgalomszervezők nem megfelelő hozzáállásának tudható be, akik nem figyeltek fel a piac alakulásának a veszélyre utaló jeleire.
 
forrás: agroinform.hu

Kapcsolódó cikkek

Antibiotikumos ukrán méz tarolja le épp az európai piacot

2023. május 05. 14:03
A gabonához hasonlóan az ukrán méz behozatalát is uniós szinten kellene szabályozni - mondta az InfoRádió Reggelinfó című műsorában az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke. Bross Péter szerint az érvényben lévő uniós vámkedvezmények ráadásul nem is jutnak el az ukrán méztermelőkhöz, a nagykereskedőket gazdagítják.
 

„A hazaiban több van” üzenettel indul idén a Hazai Termékek Hónapja

2023. augusztus 28. 11:39
Remek alkalom arra, hogy a hazai értékek mellett, a hazai termékek is középpontba kerüljenek.
 
Az idei már a harmadik év, hogy augusztusban integrált kommunikációban részesülhetnek azok a gyártók, akik részt kívánnak venni a hazai termékek hónapja akcióban. Ennek keretében a Magyar Termék ernyőkommunikációja alatt megjelennek online és offline felületeken egyaránt, üzletlánci akciókban, sőt országos lefedettségű TV és citylight kampányban is hirdethetnek a védjegyes terméket gyártó és forgalmazó partnerek.