Rókusfalvy Pál: nemzeti identitásunk része a bor
2023. szeptember 07. 16:08
Egyetlen alkoholos termék van, amelyik kultúrával és szakrális erővel bír, ez pedig a bor. Azt az előnyt kell kihasználnunk, hogy a nemzeti identitásunk része ez az ital – mondta a Magyar Nemzetnek adott interjúban Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, aki szerint Magyarországon is jól érezhető a kulturált borfogyasztás terjedése – írják az Infostart portálon.

A Magyar Bormarketing Ügynökséget irányító szakember a lap csütörtöki számában elmondta: a hazai borpiacnak fontos, hogy folyamatosan fejlődjön, megújuljon a vevőköre, amiben nagy szerepe lehet a fiatalok felé való nyitásnak. Beszámolt arról, hogy az ügynökség kampányával – amelynek keretében a hamarosan kezdődő Budapesti borfesztiválon is jelen lesznek – a fiataloknak a borban rejlő innovációt, mint lehetőséget igyekeznek bemutatni.
Az elmúlt évben elkészítettük a borstratégiát, rengeteg kutatást vizsgáltunk meg, nemcsak a hazai, hanem a globális trendeket is megnéztük, ezekből pedig világosan kiderült: innovatív módon kell nyitni a fiatalok felé – mondta Rókusfalvy Pál, hangsúlyozva, hogy nemcsak fogyasztói, hanem termelői oldalon is fontos az új generáció bevonása, hiszen ők értik a legjobban a saját nemzedéküket.

Kitért arra, hogy a fiatalokhoz például a fröccs- és pezsgőkultúrát igyekeznek eljuttatni, és hangsúlyozta: amikor a borfogyasztás népszerűsítéséről beszélnek, akkor a nemzetközi trendeket követve a mértékletes, kulturált, tudatos borfogyasztásra gondolnak, a bort nem mennyiségi, hanem minőségi termékként kezelik.
Rókusfalvy Pál elmondta: elkészült egy akcióterv, amely a hazai, illetve a külföldi bormarketing-megjelenéseket foglalja össze, illetve digitális alapú szakmai ügyfélszolgálati rendszert is elindítanak a jövő hónapban. Itt a borászok látni fogják, hogy milyen országos, illetve külföldi marketingprogramokhoz tudnak csatlakozni, ami a tevékenységüket segíti, illetve a konkrét piacra jutásukat is támogatja.
A Magyar Bormarketing Ügynökség az elmúlt néhány hónapban aktívan elkezdett dolgozni, a nyári kampány eredményei alapján finomhangolják az őszi kampányt, amely természetesen a szüretről szól majd – tette hozzá, jelezve, hogy ez a szervezetrendszer mára egységesebb struktúrában, még hatékonyabban működik a bormarketingért felelős kormánybiztosi iroda irányítása alatt, a Magyar Bormarketing Ügynökségen belül koncentrálva, stratégiai együttműködésben a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, az Agrárminisztériummal, különböző diplomáciai testületekkel és a külképviseletekkel is.
forrás: agrotrend.hu / Infostart
Kapcsolódó cikkek
Mi terem a sivatag közepén?
2023. február 27. 09:29
Az Egyesült Arab Emírségek fejleszti búzatermelését. Az öntözéshez napi 18.000 köbméter vizet kell felhasználni.
Az Egyesült Arab Emírségek 2022-ben 1,7 millió tonna búzát volt kénytelen importálni, és a teljes élelmiszer szükségletének mintegy 90 százalékát külföldről elégíti ki - írja a reuters.com
UBM: Olaszországban folytatja terjeszkedését a Budapesti Értéktőzsde agrárcége
2023. július 12. 13:51
Olaszországban folytatja terjeszkedését Magyarország piacvezető takarmánygyártója és legnagyobb takarmányalapanyag-kereskedője, az UBM Holding Nyrt. A cégcsoport újonnan alapított, milánói székhelyű leányvállalata, az UBM Italy S.r.l. a tervek szerint a 2023/2024-es üzleti évben 100 ezer tonna, míg a 2024/2025-ös üzleti évben már 180 ezer tonna takarmánygyártáshoz szükséges kukoricával, búzával, szójababbal, árpával, továbbá napraforgó-, repce- és szójadarával kereskedik majd Olaszországban.