3 éven belül 200 üzletet nyitnának Magyarországon. Lecsap ránk az orosz diszkontlánc?

2024. április 02. 13:43
Az áraik várhatóan a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabbak lesznek.
 
Alig három év alatt 700 millió eurós forgalmat szeretnének elérni hazánkban - írta meg a haszon.hu.
3 éven belül 200 üzletet nyitnának Magyarországon. Lecsap ránk az orosz diszkontlánc?
Hamarosan Magyarországon is megkezdik működésüket
A MERE egy orosz diszkontlánc, amely nemrég levélben közölte, hogy nemsokára hazánkban is megnyitják első üzletüket.
 
„Három éven belül 200 üzletben 700 millió eurós forgalmat szeretnénk elérni Magyarországon" – ez olvasható abban az e-mailben, amit a portál szerzett meg nemrég.
 
„Örömmel tájékoztatjuk arról, hogy az európai MERE szupermarket hálózat mostantól Magyarországon is elérhető lesz"
 
– írták levelükben. Az üzenetben a társaság ambiciózus terveket vázolt fel. Eszerint a következő egy évben 20 üzletet nyitnak majd Budapesten és az agglomerációban. Ezt a számot három év múlva pedig már 200-ra szeretnék bővíteni.
 
Mit tud a MERE?
Az orosz kiskereskedelmi láncot 2009-ben alapították meg. Azóta már számos országban, köztük Belgiumban, Kínában, Németországban, Szerbiában és Spanyolországban is nyitottak boltokat. Ahogy a Lidl és az Aldi, a MERE egy hard diszkontlánc, tehát az áruikat nyomott áron kínálják a vásárlóknak. Az üzletek átlagosan 1000 m2-esek, az elrendezésük pedig igen spártai. A terméket dobozokból, raklapokról szedhetjük össze.
 
A már említett e-mailjükben ígérik, hogy az áraik a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabbak lesznek.
 
„a gyártókkal való közvetlen együttműködés, a szigorú költségellenőrzés és a minimális kereskedelmi felár miatt."
 
Főleg olyan vevőkre számítanak, akik átlagos vagy az alatti jövedelemmel rendelkeznek, akik előre megtervezik, hogy mikor és mit fognak vásárolni. A MERE-ben kapható termékek köre nagyjából 1500 cikkből áll, amik között lesznek élelmiszerek, italok, iparcikkek, valamint háztartási vegyi áruk is. Emellett nagy a valószínűsége, hogy főként saját márkás termékeket kínálnak majd.
 
Nehéz volt terjeszkedni
A diszkontlánc terjeszkedése az orosz-ukrán háború kitörése után megállt. A szankciók miatt ugyanis kénytelenek voltak bezárni az osztrák, a belga, a francia, a brit, valamint a német és a spanyol üzleteiket. Azóta persze újra megpróbálták, többek között Belgiumban, ahol MyPrice néven futnak jelenleg.
Hamarosan Magyarországon is megnyílhat az első MERE - fotó: mere.ws
 
A német Lebensmittel Zeitung szintén úgy értesült, hogy az orosz diszkontlánc nem mondott le arról, hogy bevegye Európát, egyelőre viszont Kelet-Európára koncentrál, ahol a kiskereskedelmi piac fragmentáltabb, az ellátás is zökkenőmentesebb.
 
Szerbiában egyetlen év alatt 13-ról 30-ra növelték az üzleteik számát, emellett sikerült több mint 48 millió eurós árbevételt elérni. Litvániában, ahol két tucat boltjuk van, sikerült átlépni az 50 millió eurós forgalmat. A szakértő szerint ebbe a stratégiába a magyar terjeszkedés is pontosan beleillik. Érdekesség, hogy a szankciók ellenére a MERE nagyon jól teljesít még a hazai pályán is, ahol tavaly 40 százalékkal nőtt az árbevételük, így elérték az 5 milliárd eurót.
 
forrás: agroinform.hu

Kapcsolódó cikkek

Célzott támogatások segítik a hazai burgonyatermesztést

2024. június 18. 19:08
Kiemelt feladat, hogy versenyképes legyen a hazai burgonyatermesztés és a gazdálkodók megfelelő árualappal rendelkezzenek - mondta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium miniszterhelyettese, az Országos Burgonya Szövetség és Terméktanács szakmai rendezvényén, kedden, Budapesten, melyet az I. Nemzetközi Burgonya Világnap alkalmából rendeztek meg.

Saláta: vertikális farmról az áruházba

2024. június 17. 15:41
Az Egyesült Királyságban működő Tesco üzletek kínálata újabb termékkel bővült, már kapható az Unbeleafable® márkanevű, vertikális farmon termesztett, zacskós kiszerelésű babyleaf salátakeverék.