A biogazdálkodások kapnak segítséget

2017. január 20. 07:55
Együttműködési megállapodást kötött a Magyar Biokultúra Szövetség, valamint a Takarékbank Zrt., hogy elősegítse a magyar biogazdálkodás fejlesztését.

Az egyezményt aláírók vállalták, hogy különösen nagy figyelmet fordítanak a bioélelmiszer-fogyasztást ösztönző programok sikeres megvalósítására. Emellett a mezőgazdasági és vidékfejlesztési stratégiában foglalt célkitűzések elérését, illetve a rendelkezésre álló uniós és hazai források kihasználását új, célzott termékek, finanszírozási konstrukciók kidolgozását is támogatják közös tevékenységükkel.

 

 
 
 

 

A bankkal kötött partneri megállapodás egyébként támogatást nyújt a Magyar Biokultúra Szövetségnek és a bioszektor szereplőinek abban, hogy az előttük álló feladatokat hatékonyabban végezhessék el.

A biogazdálkodást több pénzzel szeretnék segíteni — fotó: Shutterstock

Két éve még mintegy 120 ezer hektáron folyt biogazdálkodás Magyarországon. Ám miután a biogazdák száma megduplázódott, valószínűsíthetően az ilyen elvek alapján művelt területek 100 ezer hektárral nőhettek – mondta Czeller Gábor, a Magyar Biokultúra Szövetség elnöke. Ez azt jelenti, hogy a mezőgazdasági területek 2,5 százalékán folyt 2015-ben biogazdálkodás, ami 2016-ban 4-5 százalékra emelkedhetett.

A bioszektor a Vidékfejlesztési Program kiemelt stratégiai ágazatai közé tartozik, a mostani uniós pénzügyi ciklusban az előző hét évinek a háromszorosa, mintegy 60 milliárd forint fordítható ilyen célok megvalósítására.

agroinform.com

Kapcsolódó cikkek

A talajok szikesedését is vizsgálják

2016. augusztus 09. 07:53
Hét közös kutatás-fejlesztési projekt elindításáról döntött a Magyar-Thai Mezőgazdasági Munkacsoport hatodik ülése Thaiföldön. A magyar delegáció többek között bioüzemanyag-előállítás, szőlészet-borászat, gyümölcstermesztés és talajszikesedés területén egyeztetett a thai partnerekkel közös kutatási projektekről a következő három évre.

Készül a Nemzeti Agrármarketing Program

2016. október 04. 08:23
Formálódik a Nemzeti Agrármarketing Program (NAP), a várhatóan idén napvilágot látó stratégia egyik fő célja, hogy ismertebbé tegye a magyar élelmiszereket.