A magyar termékek mellett tették le a voksukat a multi élelmiszerláncok
2023. október 26. 10:51
Kiemelten fontosak a hazai beszállítók a Magyarországon jelen lévő nemzetközi élelmiszer-kiskereskedők számára. Az áruházláncok több olyan termékkörben is kizárólag magyar forrásból töltik fel az árukészletet, melyeket a vásárlók a leggyakrabban keresnek, beleértve például a főbb tejtermékeket, a tojást vagy a különféle hús- és pékárukat. A gyártókkal közös fejlesztések, illetve a magyar kistermelőket támogató programok pedig biztosítják, hogy a vásárlókhoz minél kedvezőbb áron jussanak el a minőségi hazai termékek.
Jelenleg körülbelül 75 százalék a magyar szállítóktól érkező termékek aránya az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) hat nemzetközi élelmiszer-kiskereskedőjénél (az Aldinál, az Auchannál, a Lidlnél, a Pennynél, a SPAR-nál és a Tescónál), a választék pedig folyamatosan bővül. A hazai szállítók iránti elkötelezettségüket jól mutatja, hogy a leggyakrabban vásárolt árucsoportok egy jelentős részét kizárólag hazai forrásból szerzik be, akár önkéntes vállalást is téve erre. Az adott lánctól és időszaktól függően ezek közé tartozik a liszt, a tojás, a különböző húsféleségek, a friss pékáru és tejtermékek vagy az idényzöldségek és -gyümölcsök.
Felkarolják a legkisebbeket
A multi élelmiszerláncok évek óta különféle programokkal is segítik a hazai vállalkozások piacra jutását, ezzel pedig olyan minőségi kínálatot jelentetnek meg a polcokon, melyet a vásárlók máskülönben nem érnének el. Van, aki versenyen ad lehetőséget a bemutatkozásra a kistermelőknek, vagy új értékesítési csatornát épít ki számukra. Más a természetvédelmet és az élelmiszerek életútjának nyomon követhetőségét szem előtt tartó környékbeli gazdák termékeit kínálja a vásárlóinak, hogy ezzel is segítse az egészséges életmódot támogató alapanyagok beszerzését. Emellett a kisüzemi, illetve manufakturálisan készült helyi élelmiszerek keresletének élénkítése is a jó gyakorlatok közé tartozik, akárcsak a képzések, mentorálások és az információs anyagok megosztása a szállítókkal annak érdekében, hogy megfeleljenek a vásárlói igényeknek, és így minél nagyobb üzleti sikereket érjenek el.

Nyitottak az újra
A belföldi értékesítés növelése mellett a multi kiskereskedők gyakran biztosítanak exportlehetőséget szállítóiknak, különösen a hungarikumnak számító termékek esetében. A közös fejlesztésű saját márkás termékek további esélyt jelentenek a magyar cégeknek arra, hogy bekerüljenek a nemzetközi áruházláncok választékába. Ezeket a magas minőséget képviselő termékeket a kiskereskedők a saját márkanevük alatt tüntetik fel, ezért szigorú kritériumoknak kell megfelelniük. Marketing- és innovációs költségük ugyanakkor jóval alacsonyabb, ami az árazásban is megjelenik, ezért egyre kedveltebbek a vásárlók körében.

Választék
A fogyasztói igények kielégítésére, illetve az olyan termékek esetében, ahol egyáltalán nem vagy nem elegendő mennyiségben áll magyar áru rendelkezésre, szükség van import termékekre is. Ezek nem csupán a választékot bővítik, de a piaci versenyt is élénkítik, így a fogyasztók jobb áron juthatnak hozzá a magyar árucikkekhez is. A magyar vásárlók részére a multi kiskereskedők európai színvonalú választékot biztosítanak, az igények alapján súlypontot helyezve a magyar termékekre.

Garancia a minőségre
A nemzetközi élelmiszerláncok rendszeresen szerveznek kampányokat és promóciókat a hazai termékek népszerűsítésére. Ezenkívül védjegyekkel és jelölésekkel is felhívják a vásárlók figyelmét a magyar eredetre és az ellenőrzött minőségre az üzleteikben, a csomagolásokon és az akciós újságokban, hogy segítsék őket a választásban. Amellett, hogy ösztönzik beszállítóikat a fenntartható gyakorlatokra, a multi áruházláncok szorosan együttműködnek olyan szakmai szervezetekkel, mint a Magyar Termék Nonprofit Kft., a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara vagy a Nemzeti Befektetési Ügynökség. Emellett aktív szerepet vállalnak az ágazati érdekképviseletekben, így biztosítani tudják a közös célok érvényesülését.
forrás: vg.hu
Kapcsolódó cikkek
Rovarfehérjék: életbe lépett az új szabályozás a magyar boltokban
2023. március 24. 11:26
Az Agrárminisztérium a vásárlók pontos tájékoztatása érdekében módosította az élelmiszerek jelölési rendeletét.
Szigorúbb szabályozás lépett életbe, a rovarfehérjét tartalmazó élelmiszereken fel kell tüntetni a „Figyelem! Az élelmiszer rovarfehérjét tartalmaz!" kifejezést, és azokat a többi terméktől elkülönítetten kell kihelyezni, jelentette be Nagy István agrárminiszter közösségi oldalán.
A miniszter hangsúlyozta, a kormány a szigorú termékjelölési és elkülönítési szabállyal is szeretné védeni a magyar fogyasztókat a Brüsszel által az EU-ban engedélyezett rovarfehérjét tartalmazó élelmiszerektől.
Idén is versenybe szálltak a minőségi pálinkák
2023. február 07. 19:30
A magyar pálinka kivívta magának a sikereket, nem véletlen, hogy az egyes számú hungarikumként tartjuk számon – mondta Nagy István a 13. Quintessence Pálinka- és Párlatverseny díjátadó gáláján.
A miniszter kiemelte, hogy a debreceni esemény a Kárpát-medence legnagyobb pálinkaversenye. A megmérettetésen használt 100 pontos bírálói rendszer széles és mély lehetőséget ad a pálinkák és párlatok közötti különbségtételre, a legjobb minták kiválasztására. A versenyre nevező kereskedelmi főzdék, bérfőzdék, bérfőzetők és főzőmesterek, magánfőzök kiváló minőségű pálinkákkal és párlatokkal neveztek idén is, méltón képviselve mindazt, amit a verseny neve, a Quintessence szó jelent – legjava, a lényege, a netovábbja valaminek – tájékoztatta az Agrárminisztérium az Agro Naplót.

