A magyar termékek mellett tették le a voksukat a multi élelmiszerláncok
2023. október 26. 10:51
Kiemelten fontosak a hazai beszállítók a Magyarországon jelen lévő nemzetközi élelmiszer-kiskereskedők számára. Az áruházláncok több olyan termékkörben is kizárólag magyar forrásból töltik fel az árukészletet, melyeket a vásárlók a leggyakrabban keresnek, beleértve például a főbb tejtermékeket, a tojást vagy a különféle hús- és pékárukat. A gyártókkal közös fejlesztések, illetve a magyar kistermelőket támogató programok pedig biztosítják, hogy a vásárlókhoz minél kedvezőbb áron jussanak el a minőségi hazai termékek.
![A magyar termékek mellett tették le a voksukat a multi élelmiszerláncok A magyar termékek mellett tették le a voksukat a multi élelmiszerláncok](static/content/articles/9000/9394.jpg?7130138961975392)
Jelenleg körülbelül 75 százalék a magyar szállítóktól érkező termékek aránya az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) hat nemzetközi élelmiszer-kiskereskedőjénél (az Aldinál, az Auchannál, a Lidlnél, a Pennynél, a SPAR-nál és a Tescónál), a választék pedig folyamatosan bővül. A hazai szállítók iránti elkötelezettségüket jól mutatja, hogy a leggyakrabban vásárolt árucsoportok egy jelentős részét kizárólag hazai forrásból szerzik be, akár önkéntes vállalást is téve erre. Az adott lánctól és időszaktól függően ezek közé tartozik a liszt, a tojás, a különböző húsféleségek, a friss pékáru és tejtermékek vagy az idényzöldségek és -gyümölcsök.
Felkarolják a legkisebbeket
A multi élelmiszerláncok évek óta különféle programokkal is segítik a hazai vállalkozások piacra jutását, ezzel pedig olyan minőségi kínálatot jelentetnek meg a polcokon, melyet a vásárlók máskülönben nem érnének el. Van, aki versenyen ad lehetőséget a bemutatkozásra a kistermelőknek, vagy új értékesítési csatornát épít ki számukra. Más a természetvédelmet és az élelmiszerek életútjának nyomon követhetőségét szem előtt tartó környékbeli gazdák termékeit kínálja a vásárlóinak, hogy ezzel is segítse az egészséges életmódot támogató alapanyagok beszerzését. Emellett a kisüzemi, illetve manufakturálisan készült helyi élelmiszerek keresletének élénkítése is a jó gyakorlatok közé tartozik, akárcsak a képzések, mentorálások és az információs anyagok megosztása a szállítókkal annak érdekében, hogy megfeleljenek a vásárlói igényeknek, és így minél nagyobb üzleti sikereket érjenek el.
![Kiderült az igazság: ennyi magyar termék van az Aldi, Auchan, SPAR, Tesco polcain](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2021/04/1617807396-b9yytNO7P_lg.jpg)
Nyitottak az újra
A belföldi értékesítés növelése mellett a multi kiskereskedők gyakran biztosítanak exportlehetőséget szállítóiknak, különösen a hungarikumnak számító termékek esetében. A közös fejlesztésű saját márkás termékek további esélyt jelentenek a magyar cégeknek arra, hogy bekerüljenek a nemzetközi áruházláncok választékába. Ezeket a magas minőséget képviselő termékeket a kiskereskedők a saját márkanevük alatt tüntetik fel, ezért szigorú kritériumoknak kell megfelelniük. Marketing- és innovációs költségük ugyanakkor jóval alacsonyabb, ami az árazásban is megjelenik, ezért egyre kedveltebbek a vásárlók körében.
![Egyre kevesebb a magyar élelmiszer a multik polcain | Sokszínű vidék](https://s.24.hu/app/uploads/sites/11/2020/04/hazai-e1587024428783-480x270.jpg)
Választék
A fogyasztói igények kielégítésére, illetve az olyan termékek esetében, ahol egyáltalán nem vagy nem elegendő mennyiségben áll magyar áru rendelkezésre, szükség van import termékekre is. Ezek nem csupán a választékot bővítik, de a piaci versenyt is élénkítik, így a fogyasztók jobb áron juthatnak hozzá a magyar árucikkekhez is. A magyar vásárlók részére a multi kiskereskedők európai színvonalú választékot biztosítanak, az igények alapján súlypontot helyezve a magyar termékekre.
![Kiakadt az agrártárca a multikra](https://cdn.magyarnemzet.hu/2023/09/96mhdf8Jc93dX78Ecz8yUNGhscPdkPiE0u_2tftRzwY/fill/850/478/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2EzMjQ2ODNkYTBiZDRjNzE4OWQyMjUwMDA5ZTdiMzdm.jpg)
Garancia a minőségre
A nemzetközi élelmiszerláncok rendszeresen szerveznek kampányokat és promóciókat a hazai termékek népszerűsítésére. Ezenkívül védjegyekkel és jelölésekkel is felhívják a vásárlók figyelmét a magyar eredetre és az ellenőrzött minőségre az üzleteikben, a csomagolásokon és az akciós újságokban, hogy segítsék őket a választásban. Amellett, hogy ösztönzik beszállítóikat a fenntartható gyakorlatokra, a multi áruházláncok szorosan együttműködnek olyan szakmai szervezetekkel, mint a Magyar Termék Nonprofit Kft., a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara vagy a Nemzeti Befektetési Ügynökség. Emellett aktív szerepet vállalnak az ágazati érdekképviseletekben, így biztosítani tudják a közös célok érvényesülését.
forrás: vg.hu
Kapcsolódó cikkek
Termelői piacot adtak át Bárándon
2023. május 16. 18:29
A mintegy 100 millió forintból megvalósult beruházás több funkciót ellát a településen.
Termelői méz, házi kenyér és pékáru, paprikakrémek és savanyúságok, száraztészta, textiltermékek – csak néhány helyben előállított portéka, ami az arra járókat várta május 16-án, kedden a bárándi termelői piacon. A beruházás hivatalos átadására ünnepséget szervezett a község önkormányzata, s nem is csoda: jelentős szerepe lesz a kistelepülés életében ennek a többfunkciós épületnek, melyet a Vidékfejlesztési Program mintegy 94 millió forintos támogatásából, valamint a bárándi önkormányzat 5,5 millió forintos saját forrásából valósítottak meg.
Újabb pandémia a láthatáron: van okunk az aggodalomra?
2023. március 21. 12:48
A vakcinagyártók is készülnek. Az Európai Bizottság már két beszerzési szerződést is kötött.
Továbbra sem csillapodik Európában a madárinfluenza járvány, az újabb fertőzések egyre nagyobb számban a tengeri madarak, főként a sirályok között terjednek. A magas patogenitású vírustörzset azonban emlősökben is kimutatták, ami egyre jobban aggasztja a szakembereket. Bár a vírus pillanatnyilag a lakosságra nem jelent veszélyt, de ez bármikor megváltozhat.