A Nestlé új technológiája csökkenti bizonyos összetevők természetes cukortartalmát
2023. augusztus 22. 17:54
A Nestlé olyan, különböző termékkategóriákban alkalmazható, sokoldalú és költséghatékony cukorcsökkentési technológiát vezetett be, amelynek a természetes cukortartalom-csökkentés mellett számos más előnyét is érdemes kiemelni. A technológia az összcukortartalom csökkentése mellett alacsony laktóztartalmú és sovány tej alapú termékek előállítására is használható.

Az alkalmazott enzimatikus eljárás akár 30%-kal csökkenti az egyes összetevők, például a maláta, tej és gyümölcslevek természetes cukortartalmát, úgy, hogy közben alig befolyásolja azok ízét és textúráját. Ennek a cukormennyiségnek a pótlására nincs szükség édesítőszerek vagy térfogatnövelő anyagok hozzáadásával. Az így már csökkentett cukortartalmú összetevőket ezután különböző termékek receptúráiban használják fel.
A szabadalmaztatott cukorcsökkentési módszer a tejalapú termékek esetében növeli a prebiotikus rostok mennyiségét is. Klinikai vizsgálatok kimutatták, hogy ezek a rostok többféle - a köznyelvben jótékony baktériumnak nevezett - baktérium növekedését támogathatják, ami egészséges felnőtteknél kedvező mikrobiom-összetételt eredményeznek.
Stefan Palzer, a Nestlé technológiai igazgatója elmondta:
„A cukortartalom csökkentése portfóliónkban továbbra is kiemelt prioritás. Ez az új technológia igazi áttörést jelent, mivel édesítőszerek hozzáadása nélkül csökkenthetjük a termékeink cukortartalmát, miközben minimális költségnövekedés mellett sikerül megőriznünk azok a fogyasztók által is kedvelt ízét."
Emellett kutatóik felfedezték, hogy az alkalmazott enzimatikus eljárás során a mikrobiomot támogató prebiotikus rostok keletkeznek, ami további előnyt jelent. Jelenleg azon dolgoznak, hogy világszerte mielőbb alkalmazhassák az eljárást a különböző termékekben és kategóriákban.
A cukorcsökkentési technológiát a Nestlé először a kakaó- és malátaalapú fogyasztásra kész italoknál vezette be Délkelet-Ázsiában, és az elmúlt évben több ázsiai, afrikai és latin-amerikai országban már kiterjesztette a kakaó és maláta alapú italporokra is, így ott már például a Milo márkanevű termék is alacsonyabb cukortartalommal készül. A cukorcsökkentési technológiát 2021 óta több mint 200 000 tonna kakaó és maláta alapú fogyasztásra kész italban és italporban alkalmazták. A technológia bevezetése folytatódik, és más termékkategóriák, például a tejporok esetén is alkalmazzák majd.

Az új technológiák fejlesztése része a Nestlé folyamatos törekvésének, hogy javítsa a termékei összetételét és támogassa a felelős élelmiszerválasztást és a kiegyensúlyozott táplálkozás megvalósítását.
Az új cukorcsökkentési technológia a meglévő megoldások széles körét egészíti ki, amelyeket a Nestlé az évek során külső innovációs partnerekkel és beszállítókkal együttműködve fejlesztett ki. Ide tartoznak a természetes édesítőszerek, az édes ízt fokozó vagy keserűséget elfedő aromák, valamint a természetes térfogatnövelő anyagok, így a rostok és gabonafélék alkalmazása, valamint az egyedi fogyasztási igényeket kielégítő tej- és kakaóporok kifejlesztése.
Forrás: FoodTechBiz/Nestlé
Kapcsolódó cikkek
Újabb meglepetés, csökken a dió ára
2023. augusztus 28. 12:44
Évről évre új problémák jelennek meg a diótermesztésben is, most például az ukrán és a kínai import miatt lehet aggódni.
Az ukrán és a kínai dió a hazai piacon is zavart okoz, így most nem az a gond, hogy kevés és drága a dió, hanem, hogy a magyar termelőknek az önköltség alatti vételárral kellene megelégedniük. A nagybanit elárasztották a jóval olcsóbb és gyengébb minőségű külföldi dióval, mely alaposan letörte az árakat – írta meg a Teol. Egy Tolna vármegyei gazdálkodó szerint az ukrán és kínai dió kilóját áfásan 2600-2800 forintért kínálják, ez az ár nem fedezi a hazai termelők költségeit.
A kormány elkötelezett a halfogyasztás népszerűsítése mellett
2023. december 05. 13:25
A kormány elkötelezett a halfogyasztás népszerűsítése és a halágazat támogatása mellett, ezért 2027-ig a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) Pluszon belül 700 millió forintot fordít halmarketingre - mondta Nagy István agrárminiszter dec 4.-én, a hétfőn Budaörsön, az Auchan áruház halpultjánál tartott sajtótájékoztatón.