A vonzó kinézet segít megszerezni a vágyott állást

2019. szeptember 16. 15:24
Nesze neked esélyegyenlőség

A vonzó kinézet segít megszerezni a vágyott állást; ha attraktívnak érezzük magunkat, nagyobb hatással vagyunk a munkatársainkra és eredményesebben alakítjuk kapcsolatainkat. Egy friss felméréséből az is kiderült, hogy az emberek 65 százaléka szerint a vonzó kinézet és a sikeresség között szoros összefüggés húzódik – írja a Pénzcentrum.

Számos érdekes eredményt hozott a 6300 fő bevonásával készült globális, 100 országot érintő szépség-kutatás:

a válaszadók 81 százaléka egyetértett abban, hogy a vonzó emberek könnyebben tudnak kapcsolatokat kialakítani, 14 százalékuk szerint a vonzó kinézetnek nincs semmilyen hatása, 5 százalék pedig úgy gondolta, hogy a szépség igazából hátrányt jelenthet.

Az első benyomás rendkívül fontos, kiváltképp az állásinterjúkon - erre is rámutatott a FOREO kutatása.

A válaszadók 39 százaléka állította, hogy kinézetük közrejátszott abban, hogy megkapják-e a vágyott állást.

Akik ezzel egyetértettek, azok 28 százaléka szerint vonzó megjelenésük miatt kapták meg a munkát. 4 százalékuk az ellenkezőjét állította: szerintük azért nem nyerték el az állást, mert túl jól néztek ki. 7 százalék pedig azt tapasztalta, hogy a kevésbé vonzó kinézetük miatt nem nyerték el végül a munkát.

Globális szinten is érezhető a nyomás, amely az állásinterjún való megjelenéssel függ össze. Ezt bizonyítja az is, hogy a megkérdezettek 68 százaléka sohasem vett részt állásinterjún smink nélkül. Azt viszont érdekes látni, hogy miután megkapták az állást, csupán 35 százalékuk visel make-up-ot a munkahelyén annak ellenére, hogy 71 százalék magabiztosabbnak érzi magát sminket viselve az irodában.

A kutatás a reakciókat is vizsgálta: megdöbbentő módon

a válaszolók 53 százalék szerint a kollégák pozitívabban viszonyulnak feléjük a munkahelyen, amikor sminket viselnek.

34 százalékuk pedig arról számolt be, hogy érzett már hátrányos megkülönböztetést akkor, amikor a bőre állapota nem volt tökéletes. De a szépség hatása itt nem ér véget: a meggyőzés az egyik leginkább vágyott soft-skill 2019-ben a LinkedIn felmérése szerint, amely a szakmai sikerek egyik kulcsa lehet - mutat rá a kutatás publikálója, aminek résztvevői szintén osztják ezt a véleményt; 65 százalékuk hiszi, hogy vonzó külsővel eredményesebben tudnak érvényt szerezni a munkájukban.

Forrás: Pénzcentrum / szakszervezetek.hu

Kapcsolódó cikkek

Szerződéses partner miatt jött az adatvédelmi bírság

2021. február 17. 09:35
A személyes adatok kezelését és az azért való felelősséget szabályozó 2016/679. számú Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) gondosan körülírt kötelezettségrendszert telepít mind az adatkezelőkre, mind pedig az általuk az adatkezelésbe bevont un. adatfeldolgozókra. Habár az adatfeldolgozó mulasztásáért az adatkezelőn túlmenően maga az adatfeldolgozó is felelősséggel tartozik, ez idáig Magyarországon nem született adatfeldolgozót bírságoló hatósági döntés. A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság legújabb döntésében azonban az adatfeldolgozó gondatlanságáért mindkét fele megbírságolta. A tanulságok levonásához lássuk mi vezetett a bírsághoz:

Átformálta a szokásainkat a koronavírus – van visszatérés?

2020. augusztus 11. 08:21
Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, azonban ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat. Az átformálódó igények miatt a cégeknek újra kell gondolniuk szolgáltatásaikat.