Agrárkamara: túlkínálat van görögdinnyéből Európában

2016. augusztus 08. 08:14
Nem csak Magyarországon, de egész Európában alacsonyak a görögdinnye felvásárlási árak és túlkínálat van a gyümölcsből a piacokon - mondta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos kertészeti osztályának vezetője az M1 aktuális csatornán. 

Mártonffy Béla kiemelte: júliusban a változékony időjárás miatt egész Európában akadozott az export, a korábbi időszakokban a spanyol és az olasz görögdinnye általában július közepére elfogyott a piacokról, hogy aztán a magyar görögdinnye vegye át a helyüket. Az idén azonban a spanyol és az olasz görögdinnye nem futott ki július közepére a piacokról, a magyar dinnyéből pedig nem tudtak annyit szállítani, mint amennyire szükség lett volna, a gyümölcs egy része bent ragadt a belföldi piacokon, a felvásárlási árak pedig csökkentek - tette hozzá.


Felidézte, hogy a múlt héten dinnyetermelők teherautókról dobáltak dinnyét a budaörsi Tesco épülete elé, ezzel tiltakoztak az áruházlánc árpolitikája, akciói ellen, amellyel szerintük 20-25 forintra szorítják le a felvásárlási árat. 

Mártonffy Béla közölte: a kereskedelemben nem lehet az a cél, hogy nagyon alacsony áron gyenge vagy heterogén minőségű termékeket kínáljanak a fogyasztónak, mert ez sem a vásárlónak, sem az adott áruháznak, sem pedig a termelőnek nem tesz jót.

Hangsúlyozta: a jó minőségű magyar dinnyét normális áron lehet és kell is értékesíteni. A normális ár azt jelenti, hogy meg kell fizetni a termelőnek az előállítás költségét plusz valamennyi nyereséget, mert ellenkező esetben az országban senki nem fog termelni és elfogy a piacról a magyar görögdinnye - hangsúlyozta.
 
Forrás: promendad.hu

Kapcsolódó cikkek

Európa-szerte több mint 100 partner kötelezte el magát az „Egészséges munkahelyet minden életkorban!” kampány mellett.

2016. június 23. 08:02
A hivatalos kampánypartnerek első hulláma már csatlakozott a 2016–2017-es „Egészséges munkahelyet minden életkorban!” kampányhoz, amely a fenntartható munkavégzésre és az egészséges időskorra összpontosít. A kampányhoz csatlakozva a szervezetek példát mutathatnak és élen járhatnak a munkahelyi kormenedzsmentre vonatkozó gyakorlati megoldások megvalósításában. A kampánypartnerek előnyükre fordíthatják a nagyobb láthatóságot, a kampányeszközöket és -anyagokat, a hálózatépítést és a kölcsönös tanulást.

Jön a szigor a magyar cukrászdákban

2016. október 11. 08:08
A virslik és kenyerek után a tortákat és a sütiket is megrendszabályozzák.