Átformálta a szokásainkat a koronavírus – van visszatérés?

2020. augusztus 11. 08:21
Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, azonban ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat. Az átformálódó igények miatt a cégeknek újra kell gondolniuk szolgáltatásaikat.
Átformálta a szokásainkat a koronavírus – van visszatérés?

A vásárlók egyre nagyobb aránya (40%) bízik abban, hogy végső soron visszatérhet megszokott fogyasztási szokásaihoz, azonban köztük is megoszlanak a vélemények arról, hogy ez milyen mértékben képzelhető el. Az EY Future Consumer Index tanulmánya ezeknek a vevőknek öt markáns csoportját határozta meg aszerint, hogy milyen tényezők befolyásolják döntéseiket. 

Akciófüggők

A megkérdezettek közel harmada (30%) számára a termék ára lesz a legfontosabb, ők állandóan figyelik a kedvezményeket. Az elsősorban idősebbekből és egyedülállókból álló csoport tagjai nem foglalkoznak a márkákkal, elég, ha a termék biztosítja alapigényeiket, emiatt várhatóan kevesebbet költenek a jövőben, mint korábban.

az ekb döntést várja a piac

Kép: SXC

 

Egészségtudatosak

A válaszadók mintegy negyedének (26%) saját és családja egészsége az elsődleges, így azokat a márkákat választják, amelyek biztonságosságáról meg vannak győződve. Minimalizálják a felesleges kockázatokat, így lehetőleg online szerzik be a szükséges termékeket. Ez a csoport gondolja leginkább azt, hogy életmódja hosszú távon is megváltozik.

Környezetvédők

A válaszadók 17 százaléka számára a Föld sorsa a legfontosabb. Tisztában vannak azzal, hogy tevékenységük milyen hatással van a körülöttük lévő világra. A kor- és társadalmi osztály szempontjából is vegyes képet mutatótó szegmens tagjai olyan vállalatokat keresnek, amelyek osztják ezeket az értékeket. Hajlandóak többet fizetni a kiváló minőségű, etikus forrásból származó, fenntartható termékekért.

Aktivisták

Az elsősorban városi értelmiségieket lefedő csoport a kutatásban résztvevők 16 százalékát teszi ki, ők nagyobb figyelmet fordítanak a cégek társadalmi hatására. Őszinte és átlátható szervezeteknek adnak bizalmat, és bizonyítékot is várnak arra, hogy a márka a profit mellett a közösség igényeit is figyelembe veszi.

Hedonisták

Minden kilencedik válaszadó (11%) – elsősorban a millenniumi és a Z generáció tagjai. Nem aggódnak egészségük és anyagi helyzetük miatt, probléma nélkül járnak plázákba és éttermekbe. A veszélyhelyzet sem aggasztja őket, és emiatt nem változtatják meg életmódjukat. Továbbra is azokat az élményeket keresik, amelyek segítenek számukra a legtöbbet kihozni az életből.

 

piacesprofit.hu

Kapcsolódó cikkek

Vezesse be a kormány a digitális oktatást!

2020. október 30. 09:23
A LIGA Szakszervezetek Elnöksége 2020. október 29-én határozatot hozott, amelyben felkérte a kormányt, hogy a kialakult covid helyzetre tekintettel fontolja meg egy különleges (digitális) oktatási rendszer bevezetését a közoktatásban.

Hogyan látják a munkáltatók a karrierváltókat?

2019. július 03. 08:05
Ezen a héten egy kolléganőm, Baksa Gréta cikkét olvashatjátok a blogomon. Gréta munkajogász és emellett most végzett a Budapesti Corvinus Egyetem HR Business Partner szakán. Szakdolgozatának kutatási témája rendkívül aktuális, a karrierváltás témakörét vizsgálja, a munkáltatók szemszögéből. Milyen félelmeik és prekoncepcióik vannak a munkáltatóknak a magasan kvalifikált, egy területen már sikereket elért karrierváltókkal kapcsolatban? Ezt járja körbe Gréta a nagyvállalati HR oldalon végzett interjúk eredményei alapján.