Bezárja gödöllői gyárát az autóipari multi, 800 ember veszíti el a munkáját

2023. szeptember 07. 16:06
Bezárja a gödöllői gyáregységét a Lear Corporation Hungary Kft. Az autóipari multi egy munkásgyűlés keretében jelentette be a több mint 800 fős csoportos létszámleépítést – írták az Indexen.
Bezárja gödöllői gyárát az autóipari multi, 800 ember veszíti el a munkáját
Kozma Zsoltot, a Lear Munkavállalók Szakszervezetének elnöke a 24.hu-nak elmondta, hogy szerdán a cég egy több mint 800 fős csoportos létszámleépítést jelentett be, ami gyakorlatilag a gödöllői kábelkorbácsgyár becsukását jelenti.
 
Elmondása szerint a gyárbezárás oka az lehet, hogy a társaság valószínűleg úgy ítélte meg, hogy Magyarországon már túl magas munkaerő-költséggel jár a termelés. Az érdekképviseletnél azonban már az elmúlt években is tapasztalták, hogy az ágazat leépülőben van: éppen öt évvel ezelőtt zárták be a vállalat 500 fős gyöngyösi kábelkorbácsüzemét, és a gödöllői egységnél is voltak már több száz fős leépítések.
 
Az anyavállalat folyamatosan olyan országokban – például Szerbiában, Marokkóban és Tunéziában – nyitott üzemeket, ahol érdemben alacsonyabb bérköltségen tudja ezeket a munkafolyamatokat végeztetni, s a társaság csoportosan helyezte át egyes termékek gyártását Magyarországról ezekre a telephelyekre – mondta Kozma Zsolt.
 
Hozzátette, hogy eddig azonban úgy alakult, hogy a megszüntetett munkafolyamatok helyére rendre hoztak egy másikat, most azonban már nem érkezik újabb gyártás hazánkba, mert a szegényebb országokban olcsóbban és jóval nyereségesebben tud a Lear termelni.
 
A szakszervezethez eljutott információk szerint a gödöllői üzem nem kapott kormányzati támogatást, és létszámtartási kötelezettsége sincs. A lap beszámolója szerint a gyár munkatársai szomorú, de nyugodt légkörben vették tudomásul munkahelyük megszüntetését.
 
Az elnök úgy tudja, hogy a dolgozók közel kétharmada több mint két évtizede állt a gyár alkalmazásában, sokan közülük pár évvel a nyugdíj előtt vannak, így számukra nem könnyű a mostani helyzetet feldolgozni.
 
A jogszabályi előírásoknak megfelelően a cég várhatóan hamarosan megkezdi a konzultációt, amelybe a szakszervezet is aktívan bekapcsolódik majd. Ezeken az egyeztetéseken kerül napirendre a leépítés ütemezése, az érintettek pontos száma, továbbá a leépítéssel kapcsolatos javadalmazási csomag is.
 
Az elnök úgy tudja, hogy a dolgozók közel kétharmada több mint két évtizede állt a gyár alkalmazásában, sokan közülük pár évvel a nyugdíj előtt vannak, így számukra nem könnyű a mostani helyzetet feldolgozni.
 
A jogszabályi előírásoknak megfelelően a cég várhatóan hamarosan megkezdi a konzultációt, amelybe a szakszervezet is aktívan bekapcsolódik majd. Ezeken az egyeztetéseken kerül napirendre a leépítés ütemezése, az érintettek pontos száma, továbbá a leépítéssel kapcsolatos javadalmazási csomag is.
 
forrás: agrotrend.hu / Index, Kuli Orsolya / 24.hu

Kapcsolódó cikkek

Alig egy hét maradt a kötelező díj befizetésére

2024. február 22. 15:49
Annak a közel nyolcvanezer gépjármű-tulajdonosnak, akik az év végi kampányban, január elsejével kötöttek új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), legkésőbb február 29-én éjfélig kell rendezniük esedékes díjrészletüket – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége. A szigorú határidő az összegnek a biztosítóhoz való beérkezésére vonatkozik.

Több, mint 1000 aláírással mentették meg az iskolai portás állását

2024. július 22. 15:11
A tankerület menesztette volna Józsi bácsit, de a diákok és a szülők nem hagyták.
 
Január végétől nem foglalkoztatta volna tovább a tankerület a Békéscsabai Belvárosi Általános Iskola és Gimnázium portását, amiből nagy felháborodás kerekedett a településen. Az iskola volt és jelenlegi tanulói, valamint a szülők összefogtak, hogy aláírásgyűjtéssel igazolják, igenis szükség van Józsi bácsi szolgálataira.