Brutális leépítést jelentettek be az európai autóiparban

2020. június 04. 08:18
Pont került a napok óta tartó találgatások végére. A szakszervezet már csütörtökön arról adott tájékoztatást, hogy pénteken 15 ezer fős leépítést jelenthet be a Renault annak a tervnek a részeként, amelynek segítségével euró milliárdokat takarítana meg a koronavírus-válság miatt még nehezebb helyzetbe került francia autógyártó. Ma reggel pedig a vállalat hivatalos közleményében erősítette meg mindezt.

A hét elején számoltunk be arról, hogy a Renault hamarosan nyilvánosságra hozhatja a létszámcsökkentésről és gyárbezárásokról szóló terveit, amelynek segítségével 2 milliárd eurós költségcsökkentést akar végrehajtani. Ezekről a tervezett lépésekről a vállalat menedzsmentje csütörtökön tárgyalt a szakszervezetekkel a Bloomberg beszámolója szerint. Az eseményt követően Franck Daout, a CFDT szakszervezet szóvivője adott hangot csalódottságának és elmondta,

A RENAULT MÁR PÉNTEKEN 15 EZER FŐS LEÉPÍTÉST JELENTHET BE.

Ma reggel ez meg is történt, a vállalat hivatalos közleményében erősítette meg, hogy globális munkaerejét közel 15 ezer fővel kívánja csökkenteni a következő három évben. Kiemelték, hogy a Renault tervei szükségessé teszik, hogy a profitabilitás és fenntartható növekedés érdekében a munkaerő területén is átszervezésekre kerüljön sor.

EZEKET AZ ÁTSZERVEZÉSEKET ELSŐ SORBAN ÁTKÉPZÉSES ALAPON BELSŐ MOBILITÁSSAL, ÉS ÖNKÉNTES TÁVOZÁSOKKAL KÍVÁNJA MEGOLDANI A CÉG. AZ ELKÖVETKEZŐ 3 ÉVBEN EZ MINTEGY 4 600 MUNKAHELYET ÉRINT FRANCIAORSZÁGBAN, ÉS 10 000 TOVÁBBI MUNKAHELYET A VILÁG EGYÉB RÉSZEIN.

Találkozzon, networkingeljen az autóipar meghatározó vezetőivel jövő csütörtökön:
A terv főbb elemei a következők

A mérnöki költségek csökkentése és hatékonyságnövelése, a szövetség megerősített eszköztárának felhasználásával, megközelítőleg 800 millió euró megtakarítás:

  • Az autók tervezésének és fejlesztésének áramvonalasabbá tétele: csökkentik az összetevők diverzitását, és nagyobb hangsúlyt kap a szabványosítás, a Leader – Follower program az szövetség keretein belül
  • Erőforrás-optimalizáció: a stratégiai technológiai fejlesztések az Île-de-France-ban található tervezőközpontokba koncentrálódnak; a külföldi R&D központok és alvállalkozások újragondolásra kerülnek, nagyobb arányban kerülnek be a fejlesztési jóváhagyási körökbe a digitális eszközök

Termelés-optimalizáció: megközelítőleg 650 millió euró megtakarítás:

  • Az üzemek átalakításának felgyorsítása az Industry 4.0 szabvány általánossá tételével
  • Az eljárások továbbfejlesztése az új mérnöki projektekben: a digitalizáció és a „design to process” elv felgyorsítása
  • A globális termelési kapacitás felülvizsgálata, a 2019-es 4 millióról 2024-re 3.3 millióra (Harbour reference)
  • A termelésben dolgozók számának felülvizsgálata
  • A tervezett kapacitásbővítések felfüggesztése Marokkóban és Romániában, a csoport oroszországi termelési kapacitásainak adaptációja, a sebességváltó-gyártás racionalizálása világszerte
  • Franciaországban a termelés-optimalizációra négy munkahipotézis létezik, ezeket az érintettekkel, a helyi hatóságokkal és szakszervezetekkel közösen vizsgálják át
  • Konzultáció indul arról, hogy Észak-Franciaországban a douai-i és a maubeuge-i üzemek válnának ez elektromos autók és a kishaszonjárművek kiemelt központjaivá
  • Az Alpine A110 modell életciklusának lezárultával a dieppe-i üzemegység is átalakulna
  • Flins-ben bevezetésre kerül a körkörös gazdasági ökoszisztéma és egyben Choisy-le-Roi-ból is átkerül ide a gyártás
  • A Bretagne-ban található fémmegmunkáló üzem stratégiai felülvizsgálata.

A támogató funkciók magasabb hatékonysággal történű üzemeltetése mintegy 700 millió euró megtakarítással jár:

  • Ide tartozik az általános és marketing-költségek optimalizációja: magasabb szintű digitalizáció, szervezeti racionalizálás és a támogató funkciókhoz tartozó költségek csökkentése
  • Továbbá az egyes tevékenységek áttekintése az erőforrások hatékonyabb elosztása érdekében, amely a csoport core business tevékenységét érintő változásokat jelenti. Ennek a lépésnek a keretében a Renault részesedése a Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) -ben a Dongfeng Motorra száll, és a Renault márkájú, belső égésű motoros járművek forgalmazása megszűnik a kínai piacon

EZEKET A TERVEKET A HATÁLYOS SZABÁLYOKNAK MEGFELELŐEN ISMERTETIK MAJD A MUNKAVÁLLALÓI KÉPVISELETEKKEL. A TERV BEVEZETÉSÉNEK VÁRHATÓ KÖLTSÉGE 1.2 MILLIÁRD EURÓ LESZ.

Az előzményekről

Érdemes felidézni, hogy a Renault már a járvány előtt is szenvedett, ami az eladásokat illeti. Ennek eredményeként az autógyártó tavaly 10 év után először veszteséggel zárta az évet. Mindez természetesen érzékenyen érinti a francia államot is, amely 15 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a vállalatban. A stratégiailag fontos tulajdonrész, valamint a francia munkahelyek védelme érdekében Emanuel Macron már a héten bejelentette, hogy 8 milliárd eurós mentőcsomaggal támogatnák a francia autógyártást, ebből a Renault több milliárd eurós hitelre számíthat.

Mit hoz a jövő?

A jövővel kapcsolatban érdemes azt is elmondani, hogy Renault-Nissan-Mitsubishi hármas alkotta szövetség szerdán új stratégiával állt elő, amelynek lényege, hogy a szinergiahatások maximális kiaknázásáért nem csak az egyes régiókat, de az autótípusokat és a különböző technológiákat is felosztják egymás között, és minden területnek lesz egy „specialistája”, a cégszövetség más vállalatai pedig követik majd a „vezetőt”.

portfolio.hu

Kapcsolódó cikkek

Munkaszüneti napok 2017-ben: hány hosszú hétvége lesz jövőre?

2016. július 18. 08:18
Munkaszüneti napok 2017-ben: hány hosszú hétvége lesz jövőre?

Szabadságra kell-e küldeni a munkavállalókat az év vége közeledtével vagy átvihető a ki nem adott szabadság a következő évre?

2016. december 12. 08:41
Lassan itt az év vége, ezért a vállalkozásoknak időszerű áttekinteni, hogy az egyes munkavállalók hány nap szabadságot vettek ki az éves szabadságból, illetve hány nap szabadság adható még ki részükre. A kérdés azért is aktuális, mert a Munka törvénykönyve úgy rendelkezik, hogy a szabadságot főszabály szerint az esedékesség évében kell kiadni (azaz a 2016. évi szabadságot a 2016-os évben). A szabadság kiadása csak a törvényben meghatározott kivételes esetékben és feltételekkel vihető át a következő évre. De melyek is pontosan a szabadság kiadásának szabályai? A Bán és Karika Ügyvédi Társulás szakértőjével, Dr. Parázsó Helgával beszélgettünk erről a témáról.