Brutális leépítést jelentettek be az európai autóiparban

2020. június 04. 08:18
Pont került a napok óta tartó találgatások végére. A szakszervezet már csütörtökön arról adott tájékoztatást, hogy pénteken 15 ezer fős leépítést jelenthet be a Renault annak a tervnek a részeként, amelynek segítségével euró milliárdokat takarítana meg a koronavírus-válság miatt még nehezebb helyzetbe került francia autógyártó. Ma reggel pedig a vállalat hivatalos közleményében erősítette meg mindezt.

A hét elején számoltunk be arról, hogy a Renault hamarosan nyilvánosságra hozhatja a létszámcsökkentésről és gyárbezárásokról szóló terveit, amelynek segítségével 2 milliárd eurós költségcsökkentést akar végrehajtani. Ezekről a tervezett lépésekről a vállalat menedzsmentje csütörtökön tárgyalt a szakszervezetekkel a Bloomberg beszámolója szerint. Az eseményt követően Franck Daout, a CFDT szakszervezet szóvivője adott hangot csalódottságának és elmondta,

A RENAULT MÁR PÉNTEKEN 15 EZER FŐS LEÉPÍTÉST JELENTHET BE.

Ma reggel ez meg is történt, a vállalat hivatalos közleményében erősítette meg, hogy globális munkaerejét közel 15 ezer fővel kívánja csökkenteni a következő három évben. Kiemelték, hogy a Renault tervei szükségessé teszik, hogy a profitabilitás és fenntartható növekedés érdekében a munkaerő területén is átszervezésekre kerüljön sor.

EZEKET AZ ÁTSZERVEZÉSEKET ELSŐ SORBAN ÁTKÉPZÉSES ALAPON BELSŐ MOBILITÁSSAL, ÉS ÖNKÉNTES TÁVOZÁSOKKAL KÍVÁNJA MEGOLDANI A CÉG. AZ ELKÖVETKEZŐ 3 ÉVBEN EZ MINTEGY 4 600 MUNKAHELYET ÉRINT FRANCIAORSZÁGBAN, ÉS 10 000 TOVÁBBI MUNKAHELYET A VILÁG EGYÉB RÉSZEIN.

Találkozzon, networkingeljen az autóipar meghatározó vezetőivel jövő csütörtökön:
A terv főbb elemei a következők

A mérnöki költségek csökkentése és hatékonyságnövelése, a szövetség megerősített eszköztárának felhasználásával, megközelítőleg 800 millió euró megtakarítás:

  • Az autók tervezésének és fejlesztésének áramvonalasabbá tétele: csökkentik az összetevők diverzitását, és nagyobb hangsúlyt kap a szabványosítás, a Leader – Follower program az szövetség keretein belül
  • Erőforrás-optimalizáció: a stratégiai technológiai fejlesztések az Île-de-France-ban található tervezőközpontokba koncentrálódnak; a külföldi R&D központok és alvállalkozások újragondolásra kerülnek, nagyobb arányban kerülnek be a fejlesztési jóváhagyási körökbe a digitális eszközök

Termelés-optimalizáció: megközelítőleg 650 millió euró megtakarítás:

  • Az üzemek átalakításának felgyorsítása az Industry 4.0 szabvány általánossá tételével
  • Az eljárások továbbfejlesztése az új mérnöki projektekben: a digitalizáció és a „design to process” elv felgyorsítása
  • A globális termelési kapacitás felülvizsgálata, a 2019-es 4 millióról 2024-re 3.3 millióra (Harbour reference)
  • A termelésben dolgozók számának felülvizsgálata
  • A tervezett kapacitásbővítések felfüggesztése Marokkóban és Romániában, a csoport oroszországi termelési kapacitásainak adaptációja, a sebességváltó-gyártás racionalizálása világszerte
  • Franciaországban a termelés-optimalizációra négy munkahipotézis létezik, ezeket az érintettekkel, a helyi hatóságokkal és szakszervezetekkel közösen vizsgálják át
  • Konzultáció indul arról, hogy Észak-Franciaországban a douai-i és a maubeuge-i üzemek válnának ez elektromos autók és a kishaszonjárművek kiemelt központjaivá
  • Az Alpine A110 modell életciklusának lezárultával a dieppe-i üzemegység is átalakulna
  • Flins-ben bevezetésre kerül a körkörös gazdasági ökoszisztéma és egyben Choisy-le-Roi-ból is átkerül ide a gyártás
  • A Bretagne-ban található fémmegmunkáló üzem stratégiai felülvizsgálata.

A támogató funkciók magasabb hatékonysággal történű üzemeltetése mintegy 700 millió euró megtakarítással jár:

  • Ide tartozik az általános és marketing-költségek optimalizációja: magasabb szintű digitalizáció, szervezeti racionalizálás és a támogató funkciókhoz tartozó költségek csökkentése
  • Továbbá az egyes tevékenységek áttekintése az erőforrások hatékonyabb elosztása érdekében, amely a csoport core business tevékenységét érintő változásokat jelenti. Ennek a lépésnek a keretében a Renault részesedése a Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) -ben a Dongfeng Motorra száll, és a Renault márkájú, belső égésű motoros járművek forgalmazása megszűnik a kínai piacon

EZEKET A TERVEKET A HATÁLYOS SZABÁLYOKNAK MEGFELELŐEN ISMERTETIK MAJD A MUNKAVÁLLALÓI KÉPVISELETEKKEL. A TERV BEVEZETÉSÉNEK VÁRHATÓ KÖLTSÉGE 1.2 MILLIÁRD EURÓ LESZ.

Az előzményekről

Érdemes felidézni, hogy a Renault már a járvány előtt is szenvedett, ami az eladásokat illeti. Ennek eredményeként az autógyártó tavaly 10 év után először veszteséggel zárta az évet. Mindez természetesen érzékenyen érinti a francia államot is, amely 15 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a vállalatban. A stratégiailag fontos tulajdonrész, valamint a francia munkahelyek védelme érdekében Emanuel Macron már a héten bejelentette, hogy 8 milliárd eurós mentőcsomaggal támogatnák a francia autógyártást, ebből a Renault több milliárd eurós hitelre számíthat.

Mit hoz a jövő?

A jövővel kapcsolatban érdemes azt is elmondani, hogy Renault-Nissan-Mitsubishi hármas alkotta szövetség szerdán új stratégiával állt elő, amelynek lényege, hogy a szinergiahatások maximális kiaknázásáért nem csak az egyes régiókat, de az autótípusokat és a különböző technológiákat is felosztják egymás között, és minden területnek lesz egy „specialistája”, a cégszövetség más vállalatai pedig követik majd a „vezetőt”.

portfolio.hu

Kapcsolódó cikkek

Szerződéses partner miatt jött az adatvédelmi bírság

2021. február 17. 09:35
A személyes adatok kezelését és az azért való felelősséget szabályozó 2016/679. számú Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) gondosan körülírt kötelezettségrendszert telepít mind az adatkezelőkre, mind pedig az általuk az adatkezelésbe bevont un. adatfeldolgozókra. Habár az adatfeldolgozó mulasztásáért az adatkezelőn túlmenően maga az adatfeldolgozó is felelősséggel tartozik, ez idáig Magyarországon nem született adatfeldolgozót bírságoló hatósági döntés. A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság legújabb döntésében azonban az adatfeldolgozó gondatlanságáért mindkét fele megbírságolta. A tanulságok levonásához lássuk mi vezetett a bírsághoz:

A helyszíni adóellenőrzések egy részét digitális környezetbe helyezték át

2021. május 25. 09:52
A járványt az adóhivatal is megérezte