Egészségtelen élelmiszerek: milyen reklámokat lát a gyerek?

2018. november 07. 09:50
Az Egészségügyi Világszervezet legutóbbi jelentése szerint a jelenlegi szabályozások, melyek korlátok közé szoríthatnák, hogyan lehet egészségtelen ételeket reklámozni, teljes mértékben hatástalanok.

Az Egészségügyi Világszervezet (World Health Organization, WHO) a liverpooli egyetemmel együttműködve készítette el a tanulmányt.

Ebben rávilágítanak, hogy a gyerekek számára is elérhető reklámokban még mindig nagy arányban találni olyanokat, melyek magas zsír-, só- vagy cukortartalmú élelmiszereket promótálnak.

A WHO véleménye szerint ezek a reklámok nem csak a gyerekek egészségére lehetnek negatív hatással, de a gyermekvédelem, sőt az alapvető emberi jogok tekintetében is sérülhetnek a jogaik.

 

 
 

Az európai régió 53 országának mindössze felében létezik olyan szabályozás, mely korlátozza ebben a tekintetben a reklámpiacot. Néhány országban bizonyos médiumokban, vagy adott idősávokban tilos a fent említett egészségtelen élelmiszerek reklámozása. Ám a legtöbb országban semmilyen törvényi szabályozás nem létezik.

 

Van jobb megoldás

A tanulmány a kritika mellett ajánlásokat is megfogalmaz. Részletesen kitér a megváltozott médiafogyasztásai szokásokra, felhívja a figyelmet a hagyományos médiacsatornák mellett a digitális média, a csomagolás, mint marketingeszköz, illetve a szponzorációs akciók regulázására is.

Ám a legfontosabb megállapítása, hogy nem a média működését kéne elsősorban szabályozni, hanem az egészségtelen élelmiszerek reklámozását kellene hatékonyabban korlátozni.
magyarmezogazdasag.hu

Kapcsolódó cikkek

Füge a házikertben

2018. november 13. 08:09
A füge különleges helyet foglal el a gyümölcsök között. Ősidőktől fogva termesztik, és az ókori görögök szerint az atléták legjobb tápláléka volt, tiltották is a kivitelét. Az érett füge valóban különleges csemege, édes, aromás, hihetetlenül magas cukortartalommal. Nálunk is megterem, csak megfelelő védett fekvést kell találnunk a számára.

Újra riasztott a RASFF

2018. november 12. 07:59
Német bejelentés szerint egy vásárló kisebb drótdarabot talált a dmBio étcsokoládés kókuszos szeletben. A dm Kft. felelős vállalkozóként értesítette a Nébih-et, a terméket kivonta a forgalomból, és minden szükséges intézkedést megtett a vásárlók tájékoztatása céljából.