Egészségtelen élelmiszerek: milyen reklámokat lát a gyerek?

2018. november 07. 09:50
Az Egészségügyi Világszervezet legutóbbi jelentése szerint a jelenlegi szabályozások, melyek korlátok közé szoríthatnák, hogyan lehet egészségtelen ételeket reklámozni, teljes mértékben hatástalanok.

Az Egészségügyi Világszervezet (World Health Organization, WHO) a liverpooli egyetemmel együttműködve készítette el a tanulmányt.

Ebben rávilágítanak, hogy a gyerekek számára is elérhető reklámokban még mindig nagy arányban találni olyanokat, melyek magas zsír-, só- vagy cukortartalmú élelmiszereket promótálnak.

A WHO véleménye szerint ezek a reklámok nem csak a gyerekek egészségére lehetnek negatív hatással, de a gyermekvédelem, sőt az alapvető emberi jogok tekintetében is sérülhetnek a jogaik.

 

 
 

Az európai régió 53 országának mindössze felében létezik olyan szabályozás, mely korlátozza ebben a tekintetben a reklámpiacot. Néhány országban bizonyos médiumokban, vagy adott idősávokban tilos a fent említett egészségtelen élelmiszerek reklámozása. Ám a legtöbb országban semmilyen törvényi szabályozás nem létezik.

 

Van jobb megoldás

A tanulmány a kritika mellett ajánlásokat is megfogalmaz. Részletesen kitér a megváltozott médiafogyasztásai szokásokra, felhívja a figyelmet a hagyományos médiacsatornák mellett a digitális média, a csomagolás, mint marketingeszköz, illetve a szponzorációs akciók regulázására is.

Ám a legfontosabb megállapítása, hogy nem a média működését kéne elsősorban szabályozni, hanem az egészségtelen élelmiszerek reklámozását kellene hatékonyabban korlátozni.
magyarmezogazdasag.hu

Kapcsolódó cikkek

Hollandia: minden harmadik tejtermelő kiszáll

2020. augusztus 12. 08:17
FrieslandCampina holland tejtermelő csoport előrejelzései szerint 2030-ra Hollandiában a tejgazdaságok száma 15 000-ről 10 000-re csökkenhet, mely strukturális változásokat eredményezhet a gazdaságban.

Az egész világ az inflációtól retteg - De miért nem lódultak meg az árak Magyarországon?

2021. február 22. 10:05
Hetek óta az infláció a legkomolyabb félelem a világban, egyre több jel mutat abba az irányba, hogy 2021-ben rég nem látott áremelkedés jöhet. Néhány helyen már januárban megjelentek ennek a jelei, Magyarországon viszont első ránézésre semmi nem történt, a decemberi 2,7 százalékkal megegyező volt az áremelkedés az egy évvel korábbihoz képest. Persze, ha a világban tartós lesz az emelkedő trend, az alól mi sem tudjuk kivonni magunkat, a várakozások szerint tavasszal meglódulhat a pénzromlás üteme.