Ennie mindenkinek kell, de kérdés, hogy hol, mennyiért és milyen minőségben - így segíti a Ticket Restaurant a munkavállalók étkezését

2021. december 06. 09:09
Elsősorban a kis- és középvállalatok körében számít nagy érdeklődésre kedvezményes adózás mellett nyújtható megoldásával az Edenred Magyarország, amely 2022. január 15-étől újra elérhetővé teszi hazánkban – megújult és digitális formában – Ticket Restaurant juttatását. A hazai piacon 28 éve jelen lévő vállalat olyan extrákkal rukkol elő népszerű és közismert étkezési támogatásával kapcsolatban, mint a hűségkártyákhoz hasonló kedvezményrendszer, vagy az új digitális platformok bevezetése. De vajon mit okozott a Covid az étkezéssel kapcsolatos elvárások terén munkáltatói és munkavállalói oldalon? Páros interjú Szendrő Tamással, az Edenred Magyarország ügyvezető igazgatójával és Fata László juttatási szakértővel, a Cafetéria TREND magazin alapítójával.
Ennie mindenkinek kell, de kérdés, hogy hol, mennyiért és milyen minőségben - így segíti a Ticket Restaurant a munkavállalók étkezését

2022-től ismét elérhető lesz Magyarországon a közismert étkezési juttatás, a Ticket Restaurant. Mit érdemes tudniuk erről a lehetőségről a munkáltatóknak és a munkavállalóknak?

Szendrő Tamás (a nyitóképen): A Ticket Restaurant a munkáltatók és a munkavállalók szempontjából is korszerű, kedvező adózású, gyors és kényelmes béren kívüli megoldás a minőségi étkeztetés biztosítására. A névre szóló kártyák gyakorlatilag teljesen online módon igényelhetők a weblapunkon történő kapcsolatfelvétel után. Ha a munkáltató már Edenred partner, maga a szerződéskötés munkavállalónként mindössze 5-7 percig tart, és akár 2 héten belül elkészülhetnek a dolgozók kártyái. Bár egyelőre nehéz megmondani, hogy a Covid sújtotta vendéglátóiparban hány étterem maradt talpon, korábbi partnerhálózatunk számosságából kiindulva mindenképpen reális célnak tartjuk, hogy hamarosan országszerte több mint 30 ezer elfogadóhelyen lehessen használni a Ticket Restaurant juttatásokat. A kényelmes, korszerű érintéses fizetést biztosító kártyák 2022. január 15-től kerülnek forgalomba, és – ahogy a SZÉP kártyának is – technikailag három zsebük lesz, fókuszban az étkezéssel.

Miért épp most tér vissza a Ticket Restaurant? Mi az a piaci helyzet, ami ezt indokolja?

Szendrő Tamás: Magyarországon jelenleg 4,5 millió munkavállaló kaphatna étkezésre is felhasználható SZÉP kártyát, közülük azonban mégis csupán 2,2 millióan részesülnek ebben a juttatásban. Azaz látunk egy 2-2,3 millió fős piacot, ahol – építve az Edenred 47 országból származó több évtizedes tapasztalatára – kiváló szolgáltatásokkal tudunk majd versenytársaink mellett haladni. Csupán néhány napja jelentettük be, hogy visszatérünk, de már egymást érik a munkatársainkhoz érkező megkeresések. Úgy gondoljuk, hogy rengeteg lehetőség van a piacon a hűségkártyákhoz hasonlóan működő kedvezményrendszerektől a még kihasználatlan, új digitális juttatási platformok bevezetéséig. Szeretnénk élni ezekkel úgy, hogy ne csak a munkáltatók és a munkavállalók, hanem az elfogadóhelyek is jól járjanak.

Mely cégek érdeklődésére számítanak elsősorban?

Szendrő Tamás: Mivel az állami szférában, valamint a nagyvállalatok körében jó előre kialakított és megtervezett cafetériarendszer működik, az Edenred Magyarország alapvetően a 150-200 fős és ezalatti cégekre kíván fókuszálni. Hisszük, hogy náluk gyors és markáns változás érhető el, ha olyan juttatást kínálunk, ami nem csupán a munkatársak megtartásában és motiválásában, hanem akár toborzásában is segíthet.

Valóban ennyire fontos a minőségi étkezés biztosítása a koronavírus-járvány okozta, kényszerű home office korában?

Szendrő Tamás: A munkavállalók egészsége és az, hogy hosszútávon számítani lehessen rájuk, ma az egyik legnagyobb érték bármely munkáltató számára. A Covid csak felértékelte a minőségi étkezés jelentőségét.

Fata László: Magyarországon mindig is népszerűek voltak az étkezéshez kapcsolódó juttatások. Az emberek értik, ismerik ezeket a cafetériaelemeket, és ahogy Tamás is mondja, a járvány következményei új dimenzióba helyezték a fiziológiai jól-lét jelentőségét. Egy megfelelő vércukorszintű munkavállaló, akinek az immunrendszere hatékonyan működik, mert minden szükséges tápanyaggal, ásványi anyaggal el van látva, nem csak ellenállóbb a betegségekkel szemben, de kreatívabb, lelkesebb, kezdeményezőbb, ezáltal motiváltabb is. Akár otthonról dolgozik, akár a gyárba vagy az irodába jár be mindennap. Nem véletlen, hogy sok cég fektetett az elmúlt években jelentős erőforrásokat a vállalati menza kiépítésébe, továbbfejlesztésébe.

Ez azt jelenti, hogy akár a munkaerő megszerzésében, megtartásában is lehet pozitív szerepe az étkezési juttatások bevezetésének? Hiszen ismét – szinte hetek alatt – munkaerőhiányos helyzetben találta magát a magyar gazdaság több ágazata is.

Fata László: Valójában evidencia, hogy amíg az ember fiziológiailag nincs rendben, addig vagy effektíve alkalmatlan a munkavégzésre, vagy sokkal kevésbé dolgozik hatékonyan. Annál a cégnél biztosan jobban fogják érezni magukat a munkatársak, ahol megfelelő minőségű és mennyiségű ételt, italt kapnak vagy a menedzsment könnyebbé teszi ezek elérését. A Covid ráadásul közösségi térként is felértékelte a vállalati étkezőket, menzákat, konyhákat. Itt ugyanis végre személyesen is találkozhatnak egymással az emberek. A vállalati étkezdék menüjének, eszközeinek fejlesztésével párhuzamosan éppen ezért egy afféle dizájnforradalom is beindult. Egyre több cég fókuszál arra, hogy a kollégák szép, kényelmes, ugyanakkor modern környezetben tölthessék az étkezési időt.

Fata László jobbra

Fata László (a jobb oldalon)

Adózási szempontból milyen előnyei vannak a Ticket Restaurant juttatásnak?

Fata László: Étkezésre mindenki költ. Amennyiben ezt a jellegű támogatást a munkáltató SZÉP kártyán biztosítja, úgy a jelenleg hatályos szabályozás szerint mindössze 15 százalék adót kell fizetnie a béren kívüli juttatások keretösszegéig. Főként a kisvállalkozásoknál gyakorlat, hogy bár juttatásokat nem adnak, olykor a „főnök kiszalad” ebédet hozni a kollektívának. Ezzel mindössze annyi a probléma, hogy utóbb a könyvelők verik a fejüket a falba, hogy miképpen számolják el ezeket a kiadásokat. Sokkal egyszerűbb, hatékonyabb és olcsóbb például egy SZÉP kártya juttatás bevezetése.

Szendrő Tamás: Mivel az Edenred Magyarország által kibocsátott Ticket Restaurant megfelel a SZÉP kártya szabályainak, élvezi mindazokat az adózási előnyöket is, amelyek a kártyához kapcsolódnak. Jövőre a minimálbér 200 ezer forintra, a garantált bérminimum 260 ezer forintra nő, a munkáltatókat terhelő járulékok pedig 4 százalékkal csökkennek. A kérdés csak az, hogy a kötelező legkisebb béren felül nem éri-e meg jobban készpénz helyett például olyan juttatást adni, ami még inkább szolgálja a munkavállaló és ezáltal a munkáltató érdekeit. Az ételt ugyanis valahol és valahogy mindenki megveszi, hiszen ennie mindenkinek kell. Az viszont nagyon nem mindegy, hogy hol, milyen minőségben és mekkora adóteherrel teszi mindezt. Érdemes tehát mérlegelni!

Így néz ki a Ticket Restaurant kártya

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.hrportal.hu/hr/ennie-mindenkinek-kell-de-kerdes-hogy-hol-mennyiert-es-milyen-minosegben-igy-segiti-a-ticket-restaurant-a-munkavallalok-etkezeset-20211202.html

 

Kapcsolódó cikkek

Viszlát Szép-kártya!

2016. október 10. 09:15
A kormány 2018-tól megszünteti a Szép-kártyát - értesült a Magyar Nemzet.

Amatőr az állásra pályázók háttérellenőrzése Magyarországon

2018. augusztus 22. 08:30
Az egyik magyarországi multi minimálbéres távol-keleti „ügynökökkel”, egy másik egy londoni nagynevű magánnyomozó céggel ellenőriztette a felvételi folyamat során az állásra pályázókat. Magyarországon volt rá próbálkozás, de egyelőre nem honosodott meg szolgáltatásként az úgynevezett háttérellenőrzés. Szakértők szerint gyenge színvonalú vagy szükségtelen alkalmazása többet árt, mint használ, míg a profi szolgáltatásnak volna értelme, de az felvevőpiacot igényel, ami egyelőre nem adott nálunk. Nem véletlenül sok az ügyetlenkedés és a fusizás. Van, aki szerint nincs is rá szükség.