Folytatódnak az élelmiszerek esetleges kettős minőségét ellenőrző vizsgálatok

2017. június 01. 08:13
A földművelésügyi miniszter egyes élelmiszerek újabb átfogó vizsgálatát rendelete el annak érdekében, hogy kiderüljön: a nyaranta nagyobb mennyiségben fogyasztott termékeknél létezik-e a kettős mérce. Vagyis az azonos márkanév alatt forgalmazott élelmiszerek azonos minőségben kaphatók-e itthon és külföldön. A vizsgálat elindulásáról Fazekas Sándor beszélt az M1 és a Kossuth Rádió reggeli műsoraiban.

A miniszter bejelentette: a mai naptól összesen 30-35 élelmiszer termékpárt, üdítőket, alkoholos italokat, például söröket, a grillezéshez kapcsolódó élelmiszer termékeket, szószokat, salátaönteteteket, friss import zöldséget és gyümölcsöt, valamint jégkrémeket vizsgálnak majd a szakemberek a következő két hónapban. Az ellenőrzés célja, hogy az élelmiszerpiacon rend legyen – fogalmazott Fazekas Sándor. A miniszter visszautasította, hogy a magyar és a közép-kelet-európai vásárlók más minőségű élelmiszert kapjanak, mint mondjuk egy holland, német, vagy osztrák vevő. Elvárjuk, hogy a pénzükért ugyanahhoz a minőséghez jussanak a hazai fogyasztók is.

Az agrártárca vezetője a pár hónappal ezelőtti élelmiszervizsgálatra utalva kiemelte: az előző, mintegy száz termékre kiterjedő vizsgálatnál bebizonyosodott: többségüknél, mintegy hetven százalékuknál találtak érzékszervi, vagy minőségbeli eltérést. Ez elfogadhatatlan – érvelt Fazekas Sándor, egyúttal bejelentette az újabb élelmiszerekre kiterjedő átfogó ellenőrzést.

 

elelmiszer.hu

Kapcsolódó cikkek

Mi lesz a problémás vegyszerrel? - Nincs döntés Brüsszelben

2017. november 10. 09:41
Ismét elhalasztották az uniós tagállamok a mai brüsszeli tanácskozásukon a glifozát tartalmú növényvédő szerek használati engedélyének ötéves meghosszabbításáról szóló döntésüket. A döntés a minősített többség hiánya miatt nem tudták meghozni a tagállamok.

Megtanuljuk, miért jobb a magyar termék – ehhez is kell az agrármarketing

2016. november 30. 07:42
Az AMC nagyon fontosnak tartja, hogy a mai trendekhez igazodva erősítsék kommunikációjukban az online marketinget, hiszen fiatalokat is egyre inkább ez által lehet elérni, és ők kulcsszerepet töltenek be a tudatos fogyasztóvá válás folyamatában.