Kiderült, mitől félnek most leginkább a magyarok

2020. június 11. 07:56
A GKI fogyasztói bizalmi index értéke áprilisi, történetének legnagyobb zuhanása után májusban jelentősen, majd júniusban kisebb ütemben emelkedett. Az index az az áprilisi 38 pontos esését követően májusban 11 ponttal, júniusban 6 ponttal emelkedett, s ezzel e két hónap alatt csaknem a felét ledolgozta áprilisi zuhanásának. 

Áprilisban a legjobban a lakosság munkanélküliségtől való félelme erősödött, e tekintetben volt a legborúlátóbb a lakosság. Májusban és júniusban érezhetően enyhült a félelem, de az áprilisi romlásnak összesen is csupán egyharmadát sikerült korrigálni, s továbbra is messze ez a fogyasztók által legnegatívabbnak érzett tényező. Júniusban a lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását továbbra is romlónak értékelte, de a mutató áprilisi esésének már több mint felét ledolgozta, itt a legnagyobb mértékű a korrekció.

20200610_gki

Két hónap alatt átlagos mértékben javult a magyar gazdaság jövőbeli helyzetének – egyébként nagyon rossz – megítélése. Áprilisban a sokkhatás legkevésbé az emberek saját jövőbeli megtakarítási képességéről alkotott véleményét érintette; ráadásul májusban a mutató szinte a teljes előző havi csökkenést ledolgozta. E tekintetben júniusban nem történt változás. A fogyasztók inflációs várakozása az áprilisi megugrás és a májusi érdemi gyengülés után júniusban minimálisan erősödött, s csaknem 10 ponttal volt erősebb a márciusi értékénél.

piacesprofit.hu

Kapcsolódó cikkek

8 világhírű magyar termék, amit a külföldiek is imádnak

2019. július 12. 08:59
Azt, hogy a kürtőskalács, a gyulai kolbász és a gulyás minden idelátogató turista bakancslistájának alapját képezi - sok más hungarikummal együtt-, nem újdonság. Léteznek azonban még szép számmal olyan hazai termékek, amelyek Magyarországon kívül is hatalmas rajongótáborral rendelkeznek. A díjnyertes és méltán népszerű italok és ételek között találunk több százéves receptek alapján készülő likőrt és csak néhány éve bemutatkozott ütős csiliszószt, kézműves csokoládét és balatoni fagyit is.

A John Deere harapott egyet az európai mezőgéppiacból

2017. június 29. 07:39
Bevásárolt a John Deere, amely ezúttal az olasz Mazzotti önjáró permetezőgépeivel bővítette portfólióját. A cégnév, a konstrukciók felszereltsége és dizájnja marad a régi, a felvásárlás célja a John Deere részéről a további európai piacszerzés volt.