Körkérdés szállodásokhoz: milyen lesz az idei főszezon?

2022. május 24. 11:03
Az MSZÉSZ LV. Közgyűlésén szállodásokat kérdeztünk, milyennek látják az idei évet a sok-sok nehézség, kihívás ellenére, és arra is kíváncsiak voltunk: milyennek várják az eddigi tapasztalatok alapján a nyári főszezont?
 
 
 
 
Körkérdés szállodásokhoz: milyen lesz az idei főszezon?

Balatoni latolgatások

Forsthoffer Ágnes, a balatonfüredi Hotel Margaréta igazgatója: - Nyilván kisebb volumennel számolunk, mint a tavalyi évben tehettük, pedig mintegy 20 százalékkal magasabb az átlagáraink, mint amilyen áron 2021-ben kínáltuk a szobáinkat. Nálunk nagyon kevés a külföldről érkező vendég, ez nyilván idén sem lesz másképp: alapvetően belföldről érkezők foglalnak nálunk szobát. Sajnos, az nem biztató, hogy a korábban jelzett külföldről érkező buszos csoportok útjai időközben többségében törlésre kerültek - a háború közelsége, a tömeges menekültáradatról szóló híradások nem vonzerő.Nálunk is a last minute a jellemző - ez a foglalási szokás a pandémia alatt erősödött fel -, ma már ott tartunk, sokszor csupán három nappal az érkezésük előtt foglalnak szobát a vendégeink. A rendezvények területén sincs ez másképp. Ami ebben az esetben a legfőbb gond, hogy rövid határidővel szinte lehetetlen olyan mértékben felkészülni, előkészíteni az adott eseményt, amely a megrendelő részéről pedig joggal elvárható, és amelyre volt módunk korábban, amikor már hónapokkal előre tudtuk, hogy milyen eseményre, milyen rendezvényre kell felkészítenünk a szállodát.

Rádóczy Andrea, a szintén balatonfüredi Hotel Golden Lake Resort tulajdonos-ügyvezető igazgatója: - A 2019-es árbevételt céloztuk meg a házunkban, és az idei év első négy hónapjában nemcsak teljesítettük ezt a tervet, hanem túl is szárnyaltuk.Májusban pedig szintén magas árbevételt könyvelhetünk el, igaz, ebben közrejátszik az is, hogy 10-25 százalék közötti áremelésre kényszerültünk az ismert nehézségi tényezők miatt. A június-júliusi hónapok tekintetében kezdetben még optimista voltam, azonbanaz utóbbi időben megtorpant a foglalások száma, és az most már biztosnak látszik, hogy nem érjük el a három évvel ezelőtt mért foglaltságot - az árkorrekcióval talán náémileg javítunk a helyzeten. A last minute annyira jellemzővá vált nálunk, hogy gakorlatilag csak mindig a következő hétre látunk előre, tovább már nem mernék jóslásokba  bocsájtkozni. A vendégkörünk többsége (85%) belföldről érkezik, és nyilván egyfajta konkurenciát jelent, hogy immár megnyílt egy felnőttszálloda közelünkben, és még egy nyílik hamarosan a városunkban - szintén a Balaton partján.

 

Budapest / Depositphotos
Budapest / Depositphotos
 

 

Budapesti pillanatképek

Géher Zoltán, a Continental Hotel Budapest igazgatója: - Attól függ, mihez képest várjuk a számokat az idei évtől? Ha a 2019-ben mért adatok a "kályha", akkor azt bizton állíthatom, hogy nem érjük el. Az akkori teljesítményünk kb. 80-85 százalékával számolunk, pedig áremelést is végrehajtottunk a láncunkhoz tartozó mindhárom házunkban. Vendégeink köre széles, a távol-keleti országokat és az orosz vendégkört kivéve a világ minden tájáról érkeznek hozzánk. Májusra, úgy látjuk, 73-75 százalékot teljesítünk a tervből, míg 2019-ben 92-93 százalékot hoztunk. Szinte csak a last minute a jellemző a foglalások terén, volt olyan időszak, amikor az AZNAPI foglalások voltak a jellemzők, mostanra úgy 4-5 nappal előre foglalják le vendégeink a szobákat. Ilyen, utolsó pillanatos foglaltság ismeretében nehezen tervezhető előre a munka. A csoportok, rendezvények esetében is jellemző a last minute, illetve a rendezvényeknél előtérbe került a lokalitás, azaz nem alszanak nálunk a rendezvények résztvevői, hanem csupán a programra foglalnak hozzánk rendezvénytermet és cateringet.

Nagy-Szász István, a magyarországi és szlovákiai CPI Hotels regionális igazgatójaa : - Mi a 2019-es év eredményeit lőttük be, és bízunk abban, el is érjük ezt a célkitűzést. Azonban nem várt eseményként robbant be a szomszédunkban a háború, az egyre magasabb méreteket öltő infláció és az ismert energiagondok - így most nem tudhatjuk pontosan, nyár végére vajon mennyi pénz marad az emberek pénztárcájában utazásra? Vajon marad-e elegendő összeg a Q3 és Q4 időszak alatt? Árat emeltünk mindhárom budapesti egységünk tekintetében, azonban a növekvő bérköltségek, alapanyagárak és égbe szökő energiaköltségek elviszik a plusz bevételt, hiába volt magasabb áfa 2019-ben, mint most: amit a réven nyertünk, elveszítjük a vámon. Nálunk is a last minute foglalás a jellemző, még csoportok esetében is. Bizakodóak vagyunk abban a tekintetben, hogy a két éves bezártság után az emberek ki vannak éhezve az utazásokra, és 2-3-4 napos városlátogatások még beleférnek az Európából Budapestre (is) érkező utazók családi büdzséjébe.

 

Kecskemét / Depositphotos
Kecskemét / Depositphotos
 

 

Kecskeméti tükör 

Juszkó Anita, a Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont igazgatója: - Mivel mi alapvetően üzleti vendégkörre építő szálláshely vagyunk, ezért nálunk a főszezon április- májusig tart, majd a nyarat követően ősszel folytatódik. Az már bizonyos, hogy többek közt ennek fényében a nyarunk jóval csendesebb lesz, mint a most dübörgő időszak, és az is biztos, hogy nem érjük el a 2021-ben mért erős eredményeinket. Mivel a corporate szegmens a fő profilunk, az ezen a területen lévő változások - kevesebb és jóval rövidebb rendezvények, mint korábban - érintik a mi foglalásainkat, így a bevételeinket is. Ami szintén szembetűnő, az a foglalási idő rövidülése: a korábban általánosan megszokott és elfogadott minimum két héttel előre történő foglalások helyett a leggyakrabban egy héttel előrejelzi az ügyfél, hogy jönnének hozzánk. Őszre jó eredményeket várunk, a térségünkben lévő rendezvények számának növekedését, vendégkörünk többsége (60-40%) itthonról érkezik, korábban a külföldiek száma magasabb volt (50-50%).

 

Sopron / Depositphotos
Sopron / Depositphotos

 

Soproni helyzet

Szarjas Timea, a Hotel Sopron igazgatója: - Az előrejelzések, az idáig látható foglatsági adatok alapján azt mondhatom, jó vendégszámot várunk július-augusztusban. Nálunk elég sok a corporate vendég, a magyarok-külföldiek aránya pedig 70-80 százalék - az előbbiek javára. Alapvetően a last minute a jellemző, tulajdonképpen még csak a júniusi foglaltsági mutatókat látjuk biztonsággal.Azonban azt megállapíthatjuk, hogy az idei év már jól indult - sokkal jobban, mint az előz kettő, ezért optimista vagyok az idei évet tekintve. Elkészül az új lobbink is végre, hamarosan átadásra kerül, az is segíti majd a szolgáltatásaink minőségének javulását. A közelünkben, a soproni Lővérekben, mint a hírekből tudjuk, augusztusban ismét megnyit a Fagud - új tulajdonossal, jelentős átalakítással, átépítéssel, 25 százalékos nyitási kedvezményeket hirdetve. Egy szakácsunk ment oda dolgozni, de különben az össze munkaerőt megtartottuk - köszönhetően annak is, hogy egész évben tudunk munkát és fizetést adni a csapatunknak.Budapesti pillanatkép

Vágó Ágnes, főszerkesztő
a szerző cikkei
 
(forrás: Turizmus Online)
 
 /
 
 
www.turizmusonline.hu
http://turizmusonline.hu/belfold/cikk/korkerdes_szallodasokhoz__milyen_lesz_az_idei_foszezon
 

Kapcsolódó cikkek

apanapOK

2020. október 22. 12:26
Apanapot! címmel kampányt indít a Magyar Szakszervezeti Szövetség Nőtagozata azért, hogy a magyar kormány is fogadja be és érvényesítse az Európai Parlament, valamint az Európai Tanács Magyarország által is elfogadott irányelvét, miszerint minden újszülött után minimálisan 10 szabadnapot kell biztosítani az apáknak. Ezt a rendszert a magát családbarátnak valló kormány annak ellenére sem ültette még át a hazai gyakorlatba, hogy az irányelv kidolgozásában, s elfogadásában is közreműködött. A MASZSZ Nőtagozata a szakszervezetek mellett felkér minden civil szervezetet, amely szintén családbarátnak vallja magát, hogy csatlakozzon a hazai bevezetést követelő kampányhoz.

Megjött a nagyragadozó, jó lenne a kuvasz

2020. október 20. 09:40
Medvét láttak szombatról vasárnapra virradó éjjel Miskolc északkeleti felén, melyről a városi rendészet kamerája felvételt is készített.