Körkérdés szállodásokhoz: milyen lesz az idei főszezon?

2022. május 24. 11:03
Az MSZÉSZ LV. Közgyűlésén szállodásokat kérdeztünk, milyennek látják az idei évet a sok-sok nehézség, kihívás ellenére, és arra is kíváncsiak voltunk: milyennek várják az eddigi tapasztalatok alapján a nyári főszezont?
 
 
 
 
Körkérdés szállodásokhoz: milyen lesz az idei főszezon?

Balatoni latolgatások

Forsthoffer Ágnes, a balatonfüredi Hotel Margaréta igazgatója: - Nyilván kisebb volumennel számolunk, mint a tavalyi évben tehettük, pedig mintegy 20 százalékkal magasabb az átlagáraink, mint amilyen áron 2021-ben kínáltuk a szobáinkat. Nálunk nagyon kevés a külföldről érkező vendég, ez nyilván idén sem lesz másképp: alapvetően belföldről érkezők foglalnak nálunk szobát. Sajnos, az nem biztató, hogy a korábban jelzett külföldről érkező buszos csoportok útjai időközben többségében törlésre kerültek - a háború közelsége, a tömeges menekültáradatról szóló híradások nem vonzerő.Nálunk is a last minute a jellemző - ez a foglalási szokás a pandémia alatt erősödött fel -, ma már ott tartunk, sokszor csupán három nappal az érkezésük előtt foglalnak szobát a vendégeink. A rendezvények területén sincs ez másképp. Ami ebben az esetben a legfőbb gond, hogy rövid határidővel szinte lehetetlen olyan mértékben felkészülni, előkészíteni az adott eseményt, amely a megrendelő részéről pedig joggal elvárható, és amelyre volt módunk korábban, amikor már hónapokkal előre tudtuk, hogy milyen eseményre, milyen rendezvényre kell felkészítenünk a szállodát.

Rádóczy Andrea, a szintén balatonfüredi Hotel Golden Lake Resort tulajdonos-ügyvezető igazgatója: - A 2019-es árbevételt céloztuk meg a házunkban, és az idei év első négy hónapjában nemcsak teljesítettük ezt a tervet, hanem túl is szárnyaltuk.Májusban pedig szintén magas árbevételt könyvelhetünk el, igaz, ebben közrejátszik az is, hogy 10-25 százalék közötti áremelésre kényszerültünk az ismert nehézségi tényezők miatt. A június-júliusi hónapok tekintetében kezdetben még optimista voltam, azonbanaz utóbbi időben megtorpant a foglalások száma, és az most már biztosnak látszik, hogy nem érjük el a három évvel ezelőtt mért foglaltságot - az árkorrekcióval talán náémileg javítunk a helyzeten. A last minute annyira jellemzővá vált nálunk, hogy gakorlatilag csak mindig a következő hétre látunk előre, tovább már nem mernék jóslásokba  bocsájtkozni. A vendégkörünk többsége (85%) belföldről érkezik, és nyilván egyfajta konkurenciát jelent, hogy immár megnyílt egy felnőttszálloda közelünkben, és még egy nyílik hamarosan a városunkban - szintén a Balaton partján.

 

Budapest / Depositphotos
Budapest / Depositphotos
 

 

Budapesti pillanatképek

Géher Zoltán, a Continental Hotel Budapest igazgatója: - Attól függ, mihez képest várjuk a számokat az idei évtől? Ha a 2019-ben mért adatok a "kályha", akkor azt bizton állíthatom, hogy nem érjük el. Az akkori teljesítményünk kb. 80-85 százalékával számolunk, pedig áremelést is végrehajtottunk a láncunkhoz tartozó mindhárom házunkban. Vendégeink köre széles, a távol-keleti országokat és az orosz vendégkört kivéve a világ minden tájáról érkeznek hozzánk. Májusra, úgy látjuk, 73-75 százalékot teljesítünk a tervből, míg 2019-ben 92-93 százalékot hoztunk. Szinte csak a last minute a jellemző a foglalások terén, volt olyan időszak, amikor az AZNAPI foglalások voltak a jellemzők, mostanra úgy 4-5 nappal előre foglalják le vendégeink a szobákat. Ilyen, utolsó pillanatos foglaltság ismeretében nehezen tervezhető előre a munka. A csoportok, rendezvények esetében is jellemző a last minute, illetve a rendezvényeknél előtérbe került a lokalitás, azaz nem alszanak nálunk a rendezvények résztvevői, hanem csupán a programra foglalnak hozzánk rendezvénytermet és cateringet.

Nagy-Szász István, a magyarországi és szlovákiai CPI Hotels regionális igazgatójaa : - Mi a 2019-es év eredményeit lőttük be, és bízunk abban, el is érjük ezt a célkitűzést. Azonban nem várt eseményként robbant be a szomszédunkban a háború, az egyre magasabb méreteket öltő infláció és az ismert energiagondok - így most nem tudhatjuk pontosan, nyár végére vajon mennyi pénz marad az emberek pénztárcájában utazásra? Vajon marad-e elegendő összeg a Q3 és Q4 időszak alatt? Árat emeltünk mindhárom budapesti egységünk tekintetében, azonban a növekvő bérköltségek, alapanyagárak és égbe szökő energiaköltségek elviszik a plusz bevételt, hiába volt magasabb áfa 2019-ben, mint most: amit a réven nyertünk, elveszítjük a vámon. Nálunk is a last minute foglalás a jellemző, még csoportok esetében is. Bizakodóak vagyunk abban a tekintetben, hogy a két éves bezártság után az emberek ki vannak éhezve az utazásokra, és 2-3-4 napos városlátogatások még beleférnek az Európából Budapestre (is) érkező utazók családi büdzséjébe.

 

Kecskemét / Depositphotos
Kecskemét / Depositphotos
 

 

Kecskeméti tükör 

Juszkó Anita, a Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont igazgatója: - Mivel mi alapvetően üzleti vendégkörre építő szálláshely vagyunk, ezért nálunk a főszezon április- májusig tart, majd a nyarat követően ősszel folytatódik. Az már bizonyos, hogy többek közt ennek fényében a nyarunk jóval csendesebb lesz, mint a most dübörgő időszak, és az is biztos, hogy nem érjük el a 2021-ben mért erős eredményeinket. Mivel a corporate szegmens a fő profilunk, az ezen a területen lévő változások - kevesebb és jóval rövidebb rendezvények, mint korábban - érintik a mi foglalásainkat, így a bevételeinket is. Ami szintén szembetűnő, az a foglalási idő rövidülése: a korábban általánosan megszokott és elfogadott minimum két héttel előre történő foglalások helyett a leggyakrabban egy héttel előrejelzi az ügyfél, hogy jönnének hozzánk. Őszre jó eredményeket várunk, a térségünkben lévő rendezvények számának növekedését, vendégkörünk többsége (60-40%) itthonról érkezik, korábban a külföldiek száma magasabb volt (50-50%).

 

Sopron / Depositphotos
Sopron / Depositphotos

 

Soproni helyzet

Szarjas Timea, a Hotel Sopron igazgatója: - Az előrejelzések, az idáig látható foglatsági adatok alapján azt mondhatom, jó vendégszámot várunk július-augusztusban. Nálunk elég sok a corporate vendég, a magyarok-külföldiek aránya pedig 70-80 százalék - az előbbiek javára. Alapvetően a last minute a jellemző, tulajdonképpen még csak a júniusi foglaltsági mutatókat látjuk biztonsággal.Azonban azt megállapíthatjuk, hogy az idei év már jól indult - sokkal jobban, mint az előz kettő, ezért optimista vagyok az idei évet tekintve. Elkészül az új lobbink is végre, hamarosan átadásra kerül, az is segíti majd a szolgáltatásaink minőségének javulását. A közelünkben, a soproni Lővérekben, mint a hírekből tudjuk, augusztusban ismét megnyit a Fagud - új tulajdonossal, jelentős átalakítással, átépítéssel, 25 százalékos nyitási kedvezményeket hirdetve. Egy szakácsunk ment oda dolgozni, de különben az össze munkaerőt megtartottuk - köszönhetően annak is, hogy egész évben tudunk munkát és fizetést adni a csapatunknak.Budapesti pillanatkép

Vágó Ágnes, főszerkesztő
a szerző cikkei
 
(forrás: Turizmus Online)
 
 /
 
 
www.turizmusonline.hu
http://turizmusonline.hu/belfold/cikk/korkerdes_szallodasokhoz__milyen_lesz_az_idei_foszezon
 

Kapcsolódó cikkek

Brüsszel miatt nem emelhet bért a Magyar Posta

2020. július 20. 07:46
Nem emelhet bért a Magyar Posta, a vállalat „Brüsszel jóindulatára vár”, mivel meg van kötve a keze – mondta Schamschula György vezérigazgató a Magyar Nemzetnek. A hétfői lapszámban felidézték, hogy hétvégén tüntettek a szakszervezetek.

Nélkülözhetetlen dolgozók – nélkülözhetetlen szakszervezetek

2021. március 26. 07:33
Mi az a nélkülözhetetlen munka, és kik képviselik a nélkülözhetetlen dolgozókat? Milyen nemzetközi példák és ambíciók vannak a szakszervezeti munkában? Beszámoló a Nők Egymásért Mozgalom nemzetközi nőnapi kerekasztaláról.