Nem kritizálni kellene a harmincasokat, hanem jobban megbecsülni

2019. március 20. 08:29
Nehéz eset az Y generáció?
Nem kritizálni kellene a harmincasokat, hanem jobban megbecsülni

Átlagosan kétévente váltanak munkahelyet, nem kifejezetten lojálisak, viszont elképesztő a tudásvágyuk: ez az Y generáció, akiket nem sok pozitív bírálat ért az elmúlt évek során. A generáció tagjairól az az alapvető feltételezés, hogy nem elég kitartók és nem kifejezetten megbízhatóak. De vajon tényleg ennyire nehéz eset az Y generáció? A 24.hu cikke.

Az Y generáció tagjai több mint 20 éve aktív résztvevői a munkaerőpiacnak, legfiatalabb tagjaik is már legalább hat éve dolgoznak: ők azok az emberek, akik nem a digitális, információ központú világba születtek, hanem együtt nőttek fel azzal.

A baby boomerek és a korai X generáció gyermekei (utóbbiakat még arra neveltek, hogy munkahelyet egy életre válasszanak), akik arra biztatták utódaikat, hogy bármi lehet belőlük és sosem késő váltani. 

 

Ennek fényében az Y generáció tagjai tehát

már nem feltétlenül a biztonságot és a rutinszerűséget tartják szem előtt a munkahely választás során, inkább közösséget keresnek, ahol garantált a személyes növekedésük, ahol lehetőségük van kompetenciáikat fejleszteni.

 

Ennek tudható be a gyakoribb és könnyebb váltás munkahelyeik közt: ha nem kapják meg a számukra fontos fejlődés lehetőségét, akkor nem sokat hezitálnak- valószínűleg ezért ragadt rájuk a job-hopper gúnynév. Azonban érdemes mégis odafigyelni rájuk, ugyanis az Y- és Z generáció tagjai elképesztő gyorsasággal és könnyen tanulnak, fogékonyak az újdonságokra, könnyen adaptálják a változásokat és nem utolsó sorban simulékonyak, rugalmasak. Ezen felül nem riadnak vissza a külföldi munkavégzéstől vagy az ingázástól, a nyelveket pedig gyorsan sajátítják el, ezzel nem kis előnyt szerezve idősebb társaikkal szemben

 

A mi generációnkat – a közvélekedéssel szemben – egyáltalán nem nehéz motiválni: szeretjük az igényes munkakörnyezetet, nagyra értékeljük a jó csapatot és a támogató környezetet, jól fogadjuk a kihívásokat és lelkesedünk az újdonságokért. Nem riadunk vissza az utazástól, motivál bennünket a jótékonykodás, valamint az, ha munkánkkal hozzátehetünk a világhoz. Korántsem olyan nehéz együttműködni egy Y generációs munkatárssal, az egész csupán a hatékony kommunikáció függvénye

– állítja Virág Viktor a MADS Iskolaszövetkezet igazgatósági tagja, aki nemrég elnyerte a Fivosz Év Fiatal Vállalkozója díját.

A MADS Csoport két évtizede foglalkozik munkaerőközvetítéssel, a teljes életkori spektrumot lefedik a 16 évesektől a nyugdíjas korúakig, így jó rálátással rendelkeznek a különféle generációk elvárásaira, viselkedésére és megítélésére munkafronton.

Sokkal jobban meg kellene becsülni a fiatal generációkat, nem tesz jót nekik, hogy folyamatosan a kritikákkal szembesülnek

– hívja fel a figyelmet Lator Sándor, a MADS igazgatósági tagja, aki egyébként X generációs vezető.

Ha valaki állandóan azt hallja, hogy megbízhatatlan és felelőtlen, akkor idővel azonosul ezzel a képpel, pedig az Y generáció olyan lendülettel és tanulni-, tapasztalni akarással rendelkezik, mint előtte senki. És ne feledjük el, hogy ma még munkavállalóként emlegetjük őket, de nemsokára az Y generáció tagjai lesznek a fő üzleti döntéshozók.

Hiba elidegeníteni őket csak azért, mert nem értjük meg a motivációjukat és az igényeiket.

Az Y generáció elfogadásának erősítése érdekében a MADS 2019-ben kampány indít „Igazságot az Y generációnak!” címmel.

A kampányban – amelynek fő felületei a közösségi média csatornák lesznek – pozitív példák megosztásával szeretnék megváltoztatni a fiatal generációkról kialakult negatív képet és közelebb kívánják hozni egymáshoz a munkaerőpiac különböző életkorú csoportjait.

Forrás: 24.hu

szakszervezetek.hu

Kapcsolódó cikkek

Nemet mondott a 400 túlórára a Spar

2019. január 10. 08:26
A vállalat egyetért a KDFSZ meglátásaival, és nem akar változtatni az évek óta érvényben lévő szabályokon.

A véresre vert biztonsági őr esete az ártatlanul lopással vádolt vevővel

2019. január 07. 08:39
Ennek a történetnek semmi köze az országgyűlési képviselőket földre vivő fegyveres őrökhöz, a karácsony utáni leárazások idején azonban még akár hasznát vehetik a Válasz olvasói – már ha szembekerülnek egy agresszív bolti biztonsági őrrel. Történetünk alapját éppen ez az egyszerű helyzet adta: a biztonsági őr alaptalanul gyanúsított meg lopással egy vevőt. Elé állt és rátette a kezét. A vevő nem hagyta magát és megverte a vagyonőrt. Négy bíróság és a legfőbb ügyészség kellett hozzá, hogy a vásárlót végül felmentsék. De felmentették.