Nincs szükség olyan munkavállalókra, akik 8 órás munkaidőben gondolkodnak - Kínában

2019. április 15. 07:56
A leggazdagabb kínai nem érti, hogy miért akarna valaki az Alibabánál dolgozni, ha nincs felkészülve arra, hogy heti 72 órát dolgozzon – írja az Index a Bloomberg nyomán.

Az Amazon kínai megfelelőjénél, az Alibabánál heti hat napot és naponta 12 órát kell dolgozni, ezt követeli meg a cég tulajdonosa, Jack Ma a munkavállalóitól.

Nemrég a kínai Facebookon, a Weibón posztolt arról a kereskedelmi óriáscég, hogy Jack Ma egy céges megbeszélésen azt mondta,

az Alibabának nincs szüksége olyan munkavállalókra, akik 8 órás munkaidőben gondolkodnak, ehelyett az iparág "996-os szabályát" emlegette fel, ami heti hat nap 9-től 9-ig tartó munkát jelent. "996-os beosztásban dolgozni nagy boldogság. Ha nem vagy felkészülve a napi 12 órára, ne is gondolkodj azon, hogy az Alibabának fogsz dolgozni" - mondta.

A kínai tech iparágban gyakoriak a fiatal programozók és startup alapítók váratlan haláláról vagy kiégéséről szóló történetek, ezeknek az eseteknek a hátterében az egészségtelenül sok munka és az ezzel járó stressz áll. Erre hívta fel a figyelmet sok kommentelő is az Alibaba posztja alatt. "Az egésznek semmi értelme, és azt meg sem említi, hogy a cég fizeti-e a túlórát" - írta egy kommentelő. Mások szerint ez az egész törvénytelen, és a főnököknek könnyű a rendszer előnyeiről beszélni, mert maguknak dolgoznak, és ha többet dolgoznak, több pénzhez is jutnak, de az egyszerű munkavállalót kizsákmányolja ez a rendszer.

szakszervezetek.hu

Kapcsolódó cikkek

A távmunka kockázatai és a munkavédelmi stratégiák

2022. február 07. 08:59
Az Európai Szakszervezeti Intézet 2022. február 2-án tartotta meg soron következő regionális munkavédelmi szemináriumát a távmunka elterjedéséről és az Európai Unió 2021-2027 közötti munkavédelmi keretstratégiájáról.

Együttérzés és agilitás - ilyen vezetési stílusra van szükség krízis idején

2020. szeptember 25. 09:48
A járvány idején legsikeresebb vezetők és cégek mind erősnek mutatkoztak a humán menedzsment területén. A krízisidőszak tapasztalatai azt mutatják, hogy az együttérző vezetés javítja a hatékonyságot, az agilis szervezetek jobban alkalmazkodtak és a női vezetők tudtak igazi példaképek lenni a válságkezelésben.