ÚJABB INTÉZKEDÉS AZ INFLÁCIÓ LETÖRÉSE ÉRDEKÉBEN: KÖTELEZŐ AKCIÓZÁST VEZET BE A KORMÁNY

2023. április 21. 12:38
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium és az Agrárminisztérium közös közleménye
 
A háború és az elhibázott szankciós politika Európa szerte eddig nem látott inflációhoz vezetett. A Kormány célja, hogy a szankciók sújtotta gazdasági helyzetben is megvédje a családokat, a nyugdíjasokat, a teljes foglalkoztatást, továbbá kivédje a recessziót és év végére egy számjegyűre csökkentse az inflációt.
ÚJABB INTÉZKEDÉS AZ INFLÁCIÓ LETÖRÉSE ÉRDEKÉBEN: KÖTELEZŐ AKCIÓZÁST VEZET BE A KORMÁNY
A Kormány ennek érdekében folyamatosan újabb eszközöket vezet be, a korábban meghozott 20 intézkedésen túlmutatóan a Gazdasági Versenyhivatallal egy közös online árfigyelő rendszert, a fogyasztóvédelmi hatósággal pedig egy olyan adatbázist hoz létre, amelyekkel a verseny fokozása érdekében célzottan figyeli és bemutatja a termékek árváltozását. Emellett szakmai egyeztetéseket folytat a legfontosabb terméktanácsok vezetőivel az egyes élelmiszer-alapanyagok árváltozása mögötti folyamatok pontos feltárása érdekében.
 
A Kormány intézkedései működnek, az infláció januárban tetőzött, azóta folyamatos és trendszerű csökkenésnek indult. Az infláció mérséklődésének üteme azonban még nem áttörő.
A Kormány éppen ezért legutóbbi ülésén - amellett, hogy 2023. június 30-ig meghosszabbította az élelmiszerárstoppot - görög és francia példák alapján új inflációellenes eszköz bevezetéséről határozott: a jelentősebb bevétellel rendelkező kiskereskedelmi üzleteket rendszeres akciók meghirdetésére kötelezi, s ennek hatékony végrehajtása érdekében a következő elvi döntéseket hozta.
 
A tervezett szabályozás szerint a fontosabb élelmiszerek 20 termékkategóriába (pl. baromfihús, sajt, kenyér, péksütemény, zöldség, gyümölcs) kerülnek besorolásra annak érdekében, hogy kellően széles termékskálára terjedjen ki a kedvezményes vásárlás lehetősége. Az érintett kiskereskedelmi üzleteknek valamennyi kijelölt termékkategóriából egy-egy szabadon választott terméket a kötelező árleszállítást megelőző 30 napban tapasztalt legalacsonyabb árnál legalább 10 százalékkal szükséges kedvezőbb áron értékesíteniük. Az akciókra heti rendszerességgel kell sort keríteni, ami nem vonatkozhat árstopos termékekre.
 
A szabályozás alapján tehát az érintett kiskereskedelmi boltokban az adott héten az akciózott termék eltérhetnek egymástól, emellett egy adott kiskereskedelmi egységben hetente is változhat az adott termékek köre. Ez kiemelten fontos a verseny fenntartása érdekében.
 
Az aktuális kedvezményezett áru termékek listáját az üzletek bejáratnál és az akciós újságokban jól látható módon fel kell tüntetni. Ez alapján minden héten a vásárlók rendelkezésére áll majd egy 20 termékből álló akciós áru élelmiszerkosár az adott boltban, amit az előző hónaphoz képest sokkal olcsóbban vásárolhatnak meg.
 
A kötelező akciózás legkésőbb 2023. június 1-ig kerül bevezetésre. A Kormány a részletszabályok kidolgozására a Gazdaságfejlesztési Minisztériumot és az Agrárminisztériumot jelölte ki.
 
A Kormány a vásárlók érdekében az új intézkedéstől azt várja, hogy az árak csökkentésével és a versenyhelyzet fokozásával megállítható a túlárazás és a spekuláció, így már a közeljövőben tovább mérséklődhet a szankciós infláció. Ahogy eddig is, mind a fogyasztóvédelem, mind a Gazdasági Versenyhivatal részéről folyamatosak és szigorúak lesznek az ellenőrzések.
 
forrás: kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Ezt a gyümölcsöt edd, ha magas a vérnyomásod és a koleszterinszinted!

2024. március 13. 16:02
Az ananász rengeteg mindenre jó, és még szobanövénynek is gyönyörű!
 
Az ananászt sokan kedvelik, ám a legtöbben konzerv formájában, esetleg a hawaii pizzán találkoznak vele. Pedig ez a csodálatosan finom és egészséges gyümölcs ma már számos helyen érhető el friss formában is.

Németország: a magasabb árak ellenére is nő a zöldség- és gyümölcsfogyasztás

2023. augusztus 02. 15:54
A zöldségek és gyümölcsök értékesített mennyisége 9%-kal, forgalmuk pedig 16%-kal nőtt júniusban a GfK felmérése szerint.
 
A GfK felmérése szerint Németországban júniusban 9%-kal nőtt a zöldségek és gyümölcsök értékesített volumene az előző év azonos hónapjához képest, míg a forgalom értékben 16%-kal emelkedett - írta cikkében a FruitVeb.