Válaszút előtt a fokhagyma­termesztők

2023. július 19. 13:39
Torben Salz, a HWG Heide Wendland Gemüse zöldségtermelő és -forgalmazó vállalkozás egyik vezetője szerint a drasztikus árcsökkenés felkavarta a friss fokhagyma piacát Németországban, és a hírekkel ellentétben a helyi termelők helyzete nem látszik javulni.
A vállalkozás számára az idei már a harmadik olyan év, amikor visszaestek az eladások. A termesztés még gazdaságos, de például a kötelező minimálbér bevezetése miatt megnövekedett feldolgozási költségek már komoly gondokat okoznak.
Válaszút előtt a fokhagyma­termesztők
A friss fokhagyma árának csökkenése csak tovább rontja a helyzetet, így mint sokan mások, válaszút előtt állnak és nem biztosak abban, hogy folytatják-e a fokhagyma termesztését.
 
Már a világjárvány előtt mutatkoztak az első vészjósló jelek, ám a pandémia alapvetően megmentette az iparágat, mivel akkor a fogyasztók otthon főztek, és ebből 2020-ban és 2021-ben is profitáltak a termelők. Tavaly azonban ismét válságosra fordult a helyzet, mindenekelőtt az orosz–ukrán konfliktus miatt. Ráadásul a termés egy részét meg kellett semmisíteni, mert a minőség nem felelt meg az élelmiszerkereskedők elvárásainak.
Továbbá nehézséget okoz, hogy a kiváló minőségű és minősített regionális termékekkel sem tudják felvenni a versenyt a Kínából, Spanyolországból és Egyiptomból érkező árukkal, ezért Torben Salz nagy visszaesésre számít a német fokhagymatermesztésben.
 
Forrás: Kertészet és Szőlészet/freshplaza.de

Kapcsolódó cikkek

Elképesztő mértékben emelkedett a tej és a sajt ára

2024. október 22. 21:28
Egyes termékeknél a 30 százalékos drágulás is előfordul.

Különleges trappistasajtot fejlesztettek Kaposváron

2023. január 23. 12:21
Egészségvédő tejtermékeket fejlesztett ki a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) kaposvári kampusza, valamint a Fino Food Kft.; a felsőoktatási intézmény és a tejipari cég napokban zárult, 1,8 milliárd forintos projektjének eredményeként készülő élelmiszerek jövőre az üzletek polcaira kerülhetnek – tájékoztatott közleményében a MATE.
 
„A magyarok által leginkább kedvelt tejtermékeket fejlesztették tovább” a három évig tartó, döntő részben európai uniós pályázati forrásból megvalósult programban – idézi az MTI Szommerné Egyed Lindát, a Fino-Food Kft. ügyvezetőjét.