Veszélybe került a rögös túró, de még nincs minden veszve

2024. február 12. 11:29
Az utóbbi két év inflációs hullám maga alá temette a hagyományos magyar terméket.
 
 
A Tej Terméktanács bízik abban, hogy a nehéz helyzet és a hatalmas inflációs hatás ellenére van még remény, ami a rögös túrót illeti. Felmérték a 2022-ben marketingkampány alá vont élelmiszer 2024-es helyzetét - írta meg az Infostart.
Veszélybe került a rögös túró, de még nincs minden veszve
Különleges élelmiszer
4 évvel ezelőtt az Európa Unió a Rögös túrót, mint hagyományos különleges élelmiszert elismerte és felvette a nyilvántartásába. A Tej Terméktanács ennek okaként a túrófajta ismertségének elősegítése céljából 2022-ben kétéves marketing kampányt indított, aminek hatását aztán az infláció szinte azonnal semlegesítette.
 
A szervezet az Infostarthoz eljuttatott közleményéből kiderült, hogy a tejágazaton kívülről ért gazdasági hatások miatt a túrófogyasztás sokat szenvedett. Az élelmiszer az elsők között van, amely először marad ki a vásárlók kosarából, ha azt jelentősebb áremelkedés éri. A decemberben végzett felmérés szerint, ha karácsonykor - vagy éppen húsvétkor - kevesebb túrós sütemény készül, az bizony meglátszódik a statisztikákban.
10 százalékos esés
Sajnos 2023-ra a túró belföldön értékesített mennyisége minimum 10 százalékkal esett vissza, aminek fő oka az előállítási költségek jelentős emelkedése. A statisztikákból kiderült, hogy minden második kiló túró az EU által is elismert rögös túróként kerül értékesítésre.
 
A Trend International Market Research Kft. kutatásából kiderült, hogy a túróvásárlást az utóbbi években főleg az ártényezők és az akciók mozgatták.
 
"Jellemzően ott és akkor vásárolnak túrót a fogyasztók, ahol és amikor akciós. A márkahűség csak minimális mértékben jellemző, miközben jól érzékelhető a saját márkás termékek iránti nyitottság" - írták közleményükben.
 
Biztató jövő
A kutatási eredmények azonban biztató jövőt mutatnak. Bár a fogyasztási tendencia csökkenést mutat, mivel a vásárlók főleg a túró drágulása miatt nem vásárolták a terméket, így valószínűleg az élelmiszer újra bekerül majd a kosarakba. Az infláció ugyanis csökkenő tendenciát mutat, az árak sok esetben esnek, így előfordulhat, hogy a túró esetében is ezt tapasztalhatjuk majd.
Pihe puha túrós batyu | Fruzsina receptje - Cookpad receptek
Pozitív tendencia, hogy míg 2022-ben még minden második túróvásárló fogyasztáscsökkentésről számolt be, tavaly ezt már csak minden harmadik személy tette. A jövőt tehát optimistábban látják, hiszen korábban még minden harmadik vásárló úgy vélte, hogy csökkenni fog a fogyasztása a jövőben. Most azonban ez már csak 12 százalék, közben pedig a vásárlók 16 százaléka tervet fogyasztásnövelést.
 
forrás: agroinform.hu

Kapcsolódó cikkek

A magyar termékek mellett tették le a voksukat a multi élelmiszerláncok

2023. október 26. 10:51
Kiemelten fontosak a hazai beszállítók a Magyarországon jelen lévő nemzetközi élelmiszer-kiskereskedők számára. Az áruházláncok több olyan termékkörben is kizárólag magyar forrásból töltik fel az árukészletet, melyeket a vásárlók a leggyakrabban keresnek, beleértve például a főbb tejtermékeket, a tojást vagy a különféle hús- és pékárukat. A gyártókkal közös fejlesztések, illetve a magyar kistermelőket támogató programok pedig biztosítják, hogy a vásárlókhoz minél kedvezőbb áron jussanak el a minőségi hazai termékek.

Nem is hinnéd, de még a csomagolás színe is befolyásol, amikor leveszel egy terméket a polcról

2024. április 09. 14:26
Ezek a színek befolyásolják a fogyasztókat bio élelmiszerek vásárlásakor.
 
Az ökológiai élelmiszerek iránti növekvő érdeklődést az egészségesebb és fenntarthatóbb életmód iránti társadalmi váltás hajtja. A fogyasztók környezeti hatások iránti tudatossága növekszik, és olyan termékeket keresnek, amelyek összhangban vannak az értékeikkel.