A dolgozók többsége valamit rosszul tud a munkahelyi adatairól

2021. december 02. 11:22
 
Jelentős károkat okozhatnak a vállalatnak
A dolgozók többsége valamit rosszul tud a munkahelyi adatairól

Miközben egyetlen vállalat sem engedheti meg, hogy adatai illetéktelen kezekbe kerüljenek, egy felmérés, illetve a becslések szerint az irodai dolgozók 72 százaléka tévesen úgy gondolja, hogy a munkahelyükön az általuk létrehozott és kezelt adatok az övék. A biztonságtechnikai szoftvereket szállító ESET szerint a távozó munkavállalók közel fele magával is viszi vállalati adatokat – írja az MTI.

Az elemzés alapján az alkalmazottak, akár szándékosan, akár véletlenül, jelentős károkat okozhatnak a vállalatnak, a belső incidensek költségei 2018 és 2020 között 31 százalékkal ugrottak meg. Mivel ma már sok szervezetnél gyakorlatilag bárhonnan, bármilyen eszközről hozzá lehet férni a felhőalapú alkalmazásokhoz, adattárolókhoz és egyéb vállalati hálózati erőforrásokhoz, az alkalmazottak, megfelelő kontroll hiányában, könnyebben kijátszhatják az adatvédelmi szabályzatot: az adatok alapján például a szervezetek 43 százaléka egyáltalán nem rendelkezik olyan szabályzattal, amely megtiltja a dolgozóknak, hogy távozáskor magukkal vigyék a munkahelyi információkat.

Az ESET szakértői szerint még ennél is aggasztóbb, hogy a munkavállalók közel fele letölt, elment, továbbküld vagy kiszivárogtat bizalmas dokumentumokat, mielőtt végleg elhagyja a szervezetet.

Ez leggyakrabban a technológiai, a pénzügyi és a tanácsadói szektorokban fordul elő.

Ennek megelőzése érdekében az ESET magyarországi partnere, a Sicontact Kft. azt javasolja, hogy a szervezetek folyamatosan kövessék nyomon bizalmas adataik, szellemi tulajdonuk kezelését, és olyan felügyeleti technológiákat vezessenek be, amelyek rögzítik és jelzik a szokatlan tevékenységeket a helyi adatvédelmi törvények betartásával és a munkavállalók etikai aggályainak figyelembevételével.

Forrás: 24.hu

Kapcsolódó cikkek

Rengeteg munkavállalónak járna a juttatás, mégsem kapják meg

2019. december 05. 13:24
A munkaadók több, mint a fele nincsen tisztában a kötelezően (és ingyenesen) biztosítandó irodai szemüveg lehetőségével.

Hogyan működjünk jól hibrid rendszerben? - itt az új kihívás a HR-ben

2020. augusztus 18. 08:18
A veszélyhelyzet elmúltával most a hibrid rendszerek működtetése okoz fejtörést a HR-vezetőknek. A munkatársak egyik része már bejár, míg a többiek továbbra is otthonról dolgoznak. Mennyien és meddig maradjanak home office-ban? Hogyan lehet ebben a környezetben motiválni és csapatot építeni? Jelenleg is hibrid rendszerben működő vállalatokat kérdeztünk.