A tej útját ismertették a tejtermelő gazdaságoktól a boltokig

2016. február 26. 08:08
Iskolákban népszerűsítették a tejfogyasztást

Közel száz általános iskolába jutott el a minőségi hazai tejtermékek népszerűsítését célzó, nyáron kezdődött marketingkampány a Földművelésügyi Minisztérium (FM), a Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésében. A programnak köszönhetően mintegy 27 ezer gyermek, valamint az oktatásukban résztvevő pedagógusok számára nyílt lehetőség bemutatni a tejtermékek sokféleségét és szerepét az egészséges táplálkozásban és fejlődésben, valamint eloszlatni azokat a tévhiteket, melyek a tej és tejtermékek előállításához, vagy fogyasztásához kapcsolódnak.

A Tej. Szívvel-lélekkel! című iskolai edukációs program ismertette a tej útját a tejtermelő gazdaságoktól a boltokig, a "Tej-szív" logó és az ovális bélyegző jelentőségét, valamint a tanulók és tanárok kitölthettek egy kvízjátékot a kampány ismeretanyagára vonatkozó kérdésekkel.

A szakmaközi szervezet a tárcánál 2015 tavaszán kezdeményezte, hogy a tavalyi költségvetésen belül az idei tejtámogatások terhére, 420 millió forint külön forrást biztosítson közösségi tejmarketing célokra. A szakmaközi szervezet 2015 májusában fogadta el a 420 millió forintos közösségi marketing alap tervezett felhasználásáról szóló részletes szakmai javaslatot, a szervezet által javasolt célokat és keretösszegeket pedig Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter és Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója külön szerződésben is rögzítette. A program részeként valósult meg az iskolai edukációs részprogram is. A szakmaközi szervezet az iskolai edukációs programot már több mint tíz éve folyamatosan megszervezi.

Forrás: Agroinform

Kapcsolódó cikkek

Súlyos fagykárok az akácosokban

2016. május 11. 07:45
Az idén még nem pergettek mézet a méhészek, a tavalyi termés fele a termelőkön ragadt az Európai Unióba özönlő ázsiai áruk miatt Vöő György – 2016.05.11. 00:29 
Sanyarú esztendő elé néznek a magyar méhészek. Az akácosok kétharmada károsodott a fagy miatt, miközben a tavalyi akácméz fele a termelőkön ragadt az uniót elárasztó, kétes eredetű ázsiai készítmények miatt.
 

Agrárbiztosítások, ökogazdaságok modernizálása, tavaszi gyomirtás

2017. január 16. 07:31
Új együttműködéssel terjesztené el a biztosításokat a kamara, felesleges a tejkibocsátás csökkentése, így készüljünk a tavaszi gyomirtásra – az Agroinform.hu heti hírösszefoglalója.