Aki válaszol: Endrei-Kiss Judit

2020. január 16. 12:50
HR Szubjektív rovatunkban Endrei-Kiss Judit, a Telenor Magyarország HR vezérigazható-helyettese kérdez, miután válaszolt Branyiczki Imre, az EPAM Systems Kft. HR igazgatója kérdésére: „A Telenor Magyarországnál mik azok a dolgok, amikre a legbüszkébbek a fenntarthatóság, a munkavállalói jól-lét és a munkavállalói élmény fejlesztése szempontjából?”

A fenntarthatóság, a munkavállalói jól-lét és a munkavállalói élmény emelése egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a vállalati HR gyakorlatokban is. A Telenor Magyarországnál mik azok a dolgok, amikre a legbüszkébbek e téren?

Egy olyan, folyamatosan változó és fejlődő iparágban, mint a miénk, elengedhetetlen, hogy ne csak a fizetésekkel és juttatásokkal versenyezzünk a munkaerőpiacon. Európai, modern nagyvállalatként pedig alapvető felelősségünknek tartjuk, hogy esélyegyenlőséget biztosítsunk a munkatársainknak, és mindenkit a kompetenciája, rátermettsége és tapasztalata alapján ítéljünk meg a munkájában. Ezért is csatlakoztunk a Nyitottak vagyunk és az ELLE magazin Közös ügy kampányához, mert vannak olyan közös ügyeink, mint a férfiak és nők együttműködése az esélyegyenlőség érdekében, amelyek számunkra is nagyon fontosak.

Hiszünk abban, hogy egy gondoskodó, szociálisan érzékeny vállalat vonzó tud lenni a munkaerőpiacon, és azt látjuk, hogy a fiatal generáció erre fogékony. Egy modern, nyitott vállalat segíti és támogatja a munkatársait abban, hogy minden nap a legjobb önmaguk lehessenek, fejlődhessenek és bátrak lehessenek. A Telenornál egy tradicionális vállalatot ötvözünk egy modern, fiatalok számára is vonzó munkahellyel.

Ugyan dinamikusan változó iparágban dolgozunk, de hiszünk a közösség erejében, ezért nagyon fontosnak tartjuk, hogy biztonságot adó közösséget építsünk a kollégáink számára. A #nagyonte koncepciónk többek között ezt is tükrözi: szeretnénk segíteni, hogy a nálunk dolgozók érezzék a közösség erejét, és a bennük rejlő maximális potenciált be tudják hozni a munkahelyükre is. És ez nem csupán a munkát jelenti, hanem azt is, hogy büszkén vállalják saját ötleteiket, szabadidős tevékenységüket. A 2019-ben bevezetett Szent Őrületek projektben arra adunk lehetőséget, hogy megmutassák önmagukat a kollégáiknak.

Azt is nagyon fontosnak tartjuk, hogy a fejlődés része legyen a vállalatunk életének, és tudatosak legyünk abban, hogy miként tudjuk folyamatosan bővíteni ismereteinket, és megosztani a meglévő tudást egymással. 2018-ban elindult a 40 órás kihívás programunk, amelynek célja, hogy kollégáink évente legalább 40 órányi (online és classroom) képzésen vehessenek részt. Ekkor indult útjára a Learning Day is, amely egy évente két alkalommal megrendezett, dedikáltan munkamentes nap, ahol a szakmai fejlődés és a tanulás áll a középpontban. A nap során számos gyakorlatorientált tréning, workshop zajlik a Telenor Házban, amelyet a kollégák vagy külsős trénerek tartanak.

Sokat dolgozunk azért, hogy a Telenor fenntartható közösséget is jelentsen a munkatársak számára. Az országban egyedülálló munkakörnyezet biztosítunk a törökbálinti székházunkban, amelyre közösségi térként, életterünkként tekintünk, ahol a tágas terekben mindenki megtalálja a számára inspiráló helyszíneket. Rendszeres felméréseink szerint a Telenor munkatársainak közel fele a munkahelyi környezetet emeli ki első helyen, amikor arról kérdezik, miért ajánlaná munkáltatóként a vállalatot. Ha valaki időnként mégis házon kívül szeretne dolgozni, munkakörtől függően biztosítjuk a rugalmasságot is, hiszen kollégáink szinte bárhonnan hozzáférnek a belsős rendszerekhez, így az Y-generáció távoli munkavégzéshez való hozzáférésének igényét is képesek vagyunk kielégíteni. Ezen kívül a Kaptár közösségi irodával egy tesztprojekt keretében a műszaki divíziónk munkatársainak lehetőséget biztosítunk arra, hogy alkalmanként a belvárosban dolgozzanak.

Családbarát munkahelyként fontosnak tartjuk a kismamák/kispapák munkába való visszaintegrálását és a családokat támogató közeg fenntartását. Részmunkaidős lehetőségeket nyújtunk az anyák és apák számára. Székházunkban örömmel várjuk munkatársaink gyermekeit, szünidőben sokan töltenek itt időt, nyaranta pedig táborokat szervezünk számukra az épületben és a környező településeken. Az országban a nagyvállalatok között elsőként váltunk kutyabarát munkahellyé, ennek keretében péntekenként bárki behozhatja magával a kutyáját.

Büszkék vagyunk arra, hogy kezdeményezéseinket a kollégáink mellett a külvilág is elismeri. 2019-ben több szakmai és munkáltatói díjat is elnyertünk; legutóbb a Dreamjo.bs Szerethető munkahelyek versenyén bekerültünk a TOP 25 Szerethető Nagyvállalat közé, valamint Employer Brand különdíjat is átvehettünk. A HR KOMM Award-on pedig két elismerést kaptunk a Learning Day-ért és a Szent Őrületek kezdeményezésünkért.

Kérdésem Erdei Katához, a Richter Gedeon Nyrt. HR igazgatójához:

Mekkora kihívást és lehetőséget jelent megújítani egy olyan tradicionális nagyvállalatot, amilyen a Richter?

 

hrportal.hu

Kapcsolódó cikkek

A túlélésért küzd a Dunaferr, ezer embernek csökkenthetik a fizetését

2020. május 08. 08:06
Levelet írt a munkáltató a Dunaferr-dolgozóknak, eszerint ha nem változik a helyzet, csökkenteniük kell egyes munkavállalók munkaidejét. A cégvezető azt is írja, az áprilisi fizetések időben megérkeznek majd.

Mit tehetünk, ha a főnök „fekete” munkára utasít?

2019. október 08. 08:34
A munkavállalók általában nem maguk döntik el, hogy hol és hogyan végezzék el a munkát. A főnök, azaz a munkáltató mondja meg, hogy mit és hogyan vár el. De mit tehetünk akkor, ha a főnök a „szürke”, netán a „fekete” zónában jár és tőlünk is ezt várja? Kötelesek vagyunk minden utasítást gondolkodás nélkül végrehajtani?