Ázsiában is hódít a bio

2019. február 04. 10:27
Jó befektetés lehet a bioélelmiszer a kelet-ázsiai térségben, írja egy alapkezelőre hivatkozva a nestegg.com.au ausztrál hírportál.

A bioélelmiszerek piaca jó lehetőséget jelent azoknak, akik az ázsiai térségben kívánnak befektetni – közölte elemzésében az Aberdeen Standard Investments Asia alapkezelő. A tanulmányt jegyző Hugh Young, az alapkezelő igazgatója szerint az ázsiai urbanizáció és a középosztály erősödése olyan, arrafelé meglepőnek számító trendeket is eredményez, mint a bioélelmiszerek előretörése.

 

 
 

 

Az agrárium, az élelmiszerfeldolgozás fejlődése, valamint az ázsiai társadalmi változások, a fizetőképes kereslet növekedése együttesen azt eredményezik, hogy a bioélelmiszerekre egyre nagyobb vásárlói igény mutatkozik a kelet-ázsiai országokban.

Ahogy az életmód egyre inkább nyugatiasodik, és általánossá válik például a mosógép, a személyautó birtoklása, az élelmiszerpiacon is érezhetővé válik ugyanez: az egészségtudatos, mindinkább középosztály-szerű vevők jobban megnézik, mint vásárolnak.

A folyamatra a kereskedelemnek is reagálnia kell, hiszen a vásárlási szokások is átalakulóban vannak. Ázsiában nagyon sokáig meghatározóak voltak az utcai piacok az élelmiszerek és egyéb, gyorsan cserélődő fogyasztási cikkek (FMCG) megvásárlásakor, ám újabban ez is változik, és előretörnek a szupermarketek. A gyorsan változó igényekre nekik is reagálniuk kell, ezért aki a bioélelmiszerek termelésébe, és szupermarketekbe való eljuttatásába fektet, jó megtérüléssel számolhat – szemlézi az alapkezelő tanácsait a nestegg.com.au.

magyarmezogazdasag.hu

Kapcsolódó cikkek

Világszinten lett drágább az élelmiszer

2019. február 08. 08:50
Januárban emelkedtek az élelmiszerárak a világon elsősorban a tejtermékek, az olajos magvak és a cukor drágulása miatt.

Kiderült az igazság: ennyi magyar termék van az Aldi, Auchan, SPAR, Tesco polcain

2021. április 09. 07:52
Ahogy a vásárlók egyre tudatosabbak lett, úgy vált fontosabbá számukra az is, hogy magyar termékeket vegyenek. A Pénzcentrum olvasóinak több mint fele számára fontos szempont ez a vásárlásnál, melynek hátterében sok különféle ok állhat a lokálpatriotizmustól kezdve, a karbonlábnyom csökkentésén át a spórolásig. A boltok pedig reagáltak a növekvő keresletre, fenntarthatósági kívánalmakra, és előtérbe helyezték a hazai termelők támogatását is - melyre különösen most, a járvány óta mégnagyobb szükség volt. Vajon tényleg ennyire fontos a vásárlóknak, hogy magyar termékeket vegyenek? Mit tesznek valójában a boltok azért, hogy ezt meg is tudják tenni? Ennek járt most utána a Pénzcentrum.