Elindult az alma fogyasztását ösztönző kampány

2020. október 09. 08:23
Ismét elindította az alma fogyasztását ösztönző kampányt az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC), az ötödik éve megrendezett akcióval a jó minőségű, egészséges magyar gyümölcsre hívják fel a figyelmet.
Elindult az alma fogyasztását ösztönző kampány

A gazdák a járványhelyzetben is bebizonyították, hogy el tudják látni az országot élelemmel, ezért fontos, hogy a vásárlók a zamatos hazai gyümölcsöt válasszák, amivel a magyar termelők boldogulását és a gazdasági növekedést is támogatják - mondta Tarpataki Tamás, az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a kampány sajtótájékoztatóján csütörtökön, a Budafoki Szomszédok Piaca előtt.

Kép letöltéseFotó: Krasznai Nehrebeczky Mária

Ebben az évben az időjárás nem kedvezett a mezőgazdasági termelésnek, 300-350 ezer tonnás almatermésre számítanak. Ennek egyharmada étkezési alma, ami elég ahhoz, hogy a gyümölcs folyamatosan jelen legyen a piacokon - hangsúlyozta a helyettes államtitkár. Tarpataki Tamás úgy fogalmazott, hogy a tudatos fogyasztói döntésekkel, a hazai termékek választásával a vásárlók közvetlenül járulnak hozzá a gazdaság élénkítéséhez, a gazdasági fejlesztési lehetőségekhez, a vidék és a város kapcsolatának erősítéséhez, illetve a saját piacaink kitettségének csökkentéséhez.

Kép letöltéseFotó: Krasznai Nehrebeczky Mária

Mint mondta, a hazai termékek választása hosszútávon is kifejtik hatásukat, növelik a mezőgazdasági termelés és az élelmiszer-gazdaság jövedelmezőségét, kiszámíthatóbb és perspektívikusabb jövőt biztosítanak az ágazatban dolgozók számára. A helyettes államtitkár kiemelten fontosnak nevezte a munkahelyek megvédését. A kormány ezért minden lehetséges eszközzel támogatja a magyar mezőgazdasági és élelmiszeripari termelést - tette hozzá.

Kép letöltéseFotó: Krasznai Nehrebeczky Mária

Ondré Péter, az AMC ügyvezetője kiemelte, hogy az "Alma, a természet oltalma" szlogent viselő kampány keretében egyebek mellett köztéri rendezvényeken, vásárokon, piacokon, sporteseményeken kóstoltatnak magyar almát, valamint hirdetésekkel, cikkekkel hívják fel a vásárlók figyelmét az almafogyasztás fontosságára. Az alma az egyik legfontosabb nemzeti gyümölcsünk, népszerű is a fogyasztók körében, de a rendszerváltozást követő időszakban kissé háttérbe szorult a déligyümölcsökkel szemben. A kampány célja, hogy minden évben felhívják a figyelmet arra, a Magyarországon megtermelt alma jó minőségű és az almafogyasztás rendkívül egészséges minden korosztály számára - mutatott rá az AMC ügyvezetője.

Németh Zsolt országgyűlési képviselő a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a magyar alma világszínvonalú, minőségi termék, és a magyar országkép fontos része. Felhívta a figyelmet a piacvédelem fontosságára.

Karsay Ferenc, Budafok-Tétény polgármestere elmondta: a Budafoki Szomszédok Piaca őrzi a helyi hagyományokat, a termelők jellemzően magyar termékeket árulnak, így méltó helyszín a magyar alma kóstoltatásához.

kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Idén is díjazták a legkiválóbb pálinkákat

2019. június 21. 07:39
A Nemzeti Pálinkakiválóság Programban idén is díjazták a legkiválóbb pálinkákat, 24 pálinkaház 157 termékével nevezett a 2019-es megmérettetésre, közülük 22 pálinkaház, 93 pálinka terméke került be a nemzeti pálinkakiválóságok sorába - mondta az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára szerdán Budapesten a díjátadó rendezvényen.

Ide is begyűrűzött a koronavírus-járvány: földben maradhat a magyar luxuszöldség

2020. március 30. 09:25
Aggasztja a magyar termelőket, hogy a korai, fólia alatt termesztett spárga betakarításához honnan lesz elengedő munkaerő, a külföldi idénymunkások elmaradásával ugyanis munkaerőhiány alakulhat ki ezen a területen. A szakma szerint nagyon alaposan át kellene gondolni, hogy a rendelkezésre álló hazai munkaerőt hogyan tudják bevonni a mezőgazdaságon belül a kézimunka-igényes kertészeti termelésbe.